Er zal zeker wel een verschillende prijsontwikkeling zijn per type: 2.2d, 2.7d, 3.0d en 3.0 benzine, exclusive, non-exclusive. Heeft iemand daar een beeld of een verwachting van?
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Ik denk algehele staat van de automobiel, de km-stand en het interieur de belangrijkste pijlers zullen zijn.
voor een leren interieur dat goed is onderhouden vraagt men meer dan dat van een velours. Ik heb zelf bewust voor de laatste gekozen en had daarom een wat gunstigere aankoopprijs. Ben niet zo van de leren stoelen.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Nou, mijn C5 had de Alcantara stoelen en de C6 heeft mooi gaaf leer.
Ik had echt geen moeite om aan dat leer te wennen, het zit wel lekker.
Dat Alcantara (kunstofvezel) is niet zo slijtvast, ik heb diverse C5 gezien met >200k waar het wel leek of de hond er altijd op sliep.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klaverblaadje schreef:
Dat Alcantara (kunstofvezel) is niet zo slijtvast, ik heb diverse C5 gezien met >200k waar het wel leek of de hond er altijd op sliep.
Klopt. Het alcantara wat men in de XM gebruikte was ook van chinees plastic gemaakt. Na een paar jaar was het niet meer om aan te zien. Het leer wat Citroën nu gebruikt is echt van goede kwaliteit. Beter dan het stof, wat in de C6 trouwens het zelfde spul is als in moeders d’r c4..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als het goed is komt alle Alcantara uit Italie, er is maar 1 fabriek die het maakt.
Ik heb Stressles stoelen met Alcantara en die hebben ze uit productie genomen omdat de fabriek niet voldoende stof kon leveren.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Stressless stoel met alcantara in je citroen?.....Dat moet heel rustgevend rijden..😄
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
Hahaha.
Nee, maar als ik voor de TV zit heb ik hetzelfde comfort als in de C5, exact dezelfde kleur bekleding ook.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Klopt dat een C6 gebruikt in het buitenland goedkoper is maar daar lag de nieuwprijs ook lager. Wel is een C6 met 3.0 benzine motor duurder dan zijn diesel genoten zie ik op internet. Ik geloof ook dat de meerwaarde groter wordt zeker nu er van de ruim 24000 gemaakte exemplaren er inmiddels verschillende op de sloop (Bart Ebben en Vos in Beneden Leeuwen) liggen. Deze slopers vragen gouden prijzen voor C6 onderdelen.
Tja, veel C6’en zijn er niet gemaakt, dus zijn er niet veel slooponderdelen. Als er dan vraag naar is dan drijft dat de prijs op.
En laten we niet vergeten dat de C6 gericht was op het hogere, duurdere marktsegment. Dat bepaalt natuurlijk ook de prijs.
Wim,
Disciplus Simplex
Kan ook de andere kant opgaan als ze overdrijven met de prijzen, kijk eens naar de Avantime, de mensen kopen die veel te dure spullen niet en weg is de waarde van heel de Avantime.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017