28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Je vous présente ma CX Prestige, wat nu?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 juni 2015 09:53 AM
  [ # 406 ]

heel fris zijn ze zo weer !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2015 11:35 AM
  [ # 407 ]

Zien er weer mooi uit!
Voor dat geld kun je zelf niet aan het klooien gaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 27 augustus 2015 02:51 PM
  [ # 408 ]

Hallo, voor mijn CX Prestige uit 1976, zoek ik nog 2 sierstrippen voor de achtervleugels. Bij CX-basis vind ik dit : Zierleiste Kotflügel CX Prestige rechts. De tekening is nogal onduidelijk .
Iemand een idee of het wel degelijk over deze strippen gaat ?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 augustus 2015 05:26 PM
  [ # 409 ]
Toit plat schreef:

zoals eerder vermeld was ik al twee projecten gestart,
1. plaatsen van vacuumkleppen tussen de kacheslangen

1. het plaatsen van de kachelkleppen is eigenlijk zeer eenvoudig. wanneer de schuif op ‘koud’ wordt gezet ontstaat er een vaccum. deze gaat richting het kachelhuis meen ik. Dit vacuum heb ik gebruikt om de kleppen aan te sturen tussen de beide kachelslangen. Dus schuif op ‘koud’ is kleppen in de slang dicht waardoor er geen stroom van warm water naar de kachel kan lekken. Voorheen kwam er altijd nog verwarmde lucht wanneer de schuif op ‘koud” stond.

Goed, ik heb besloten dat ik dit ook wil Smile
Dit moet in combinatie met de Berry-fix goed gaan werken.

Welke vacuumkleppen heb je gebruikt (of, waar vandaan), en waar heb je de vacuumslangetjes precies op aangesloten?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 31 augustus 2015 09:25 PM
  [ # 410 ]

Vacuumkleppen heb ik van de Saab sloperij,  is een GM onderdeel.
Maakt eigenlijk niks uit zolang het maar vacuüm bediend is.
Ik heb eentje met twee uitgangen, beetje onhandig want dan moet je een afdoppen.

Aansluiten op het slangetje van het kachelhuis. Zal binnenkort een foto maken ter ondersteuning.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 06 september 2015 06:14 PM
  [ # 411 ]

@Nielsje: zie de slangetjes met rode tape er om heen.
en gaat naar een bestaande vacuumklep welke in het kachelhuis zo te horen een klep aanstuurt.
de andere gaat langs het kachelhuis naar beneden, ik vermoed dat deze naar binnen op de warm/koud schuif zit.


Andere vraag:
wie kan me vertellen waar dit zekeringenkastje voor dient. de draden zijn al lang geleden aangevreten, in en uitgaande draad. ik wil deze vervangen maar kan de draad niet volgen omdat deze direct in de kabelboom verdwijnt…Airco misschien?

Nog een vraag:
een los eindje/ leiding…. gaat richting veerpoot.
waar is deze van? ben ik een aansluiting hierop kwijt?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 september 2015 07:33 PM
  [ # 412 ]

Dat is het uiteinde van het ontluchtingsslangetje van de lekzak van de voorveercilinder.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 september 2015 08:11 PM
  [ # 413 ]

De airco kent idd twee zekeringen die in apart kastje zijn geplaatst

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 09 oktober 2015 09:29 PM
  [ # 414 ]

Morgen de opstelling van de vacuumkleppen tussen de koelwaterslangen aanpassen.
Het blijkt dat ze zoals ze nu zijn aangesloten dat ze met vacuum, dus de klep dicht iets water doorlaat.
Waarschijnlijk komt er te veel druk op de klep te staan.

Ik ga nu proberen om een klep te gebruiken. Drukloos stroomt het water via de bovenste uitgang ene slang door de kachel en weer retour door de andere.
Bij vacuum stroomt het water door de onderste uitgang en komt via een bypass op de retourslang.

Door het werken aan het koelsysteem zal ik het moeten bijvullen, hoe gaat dit in zijn werk.
Hoe kan ik het systeem ontluchten zodat er geen luchtbellen meer in zitten? Ik heb volgens mij geen ontluchtingsnippel op de radiateur.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2015 10:13 PM
  [ # 415 ]

De radiator heeft een nippel aan de rechterbovenkant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 oktober 2015 11:18 PM
  [ # 416 ]

Deze zekeringen zijn voor de aanstekers achter plus de portier ruiten achter.

Airco zit ergens bij in de grote zekeringen kast.1 van de twee middelste zekeringen ( volgens mij de derde van boven)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 23 oktober 2015 07:43 PM
  [ # 417 ]

in eerst instantie de tweede poort van de vacuumkleppen afgedopt, nu de tweede poorten aan elkaar gekoppeld met een U-vormige slang.
Nu gaat het koelwater bij “koud” door het onstane vacuüm door de tweede poorten door en kan blijven circuleren zonder dat het in de kachel komt.
Dit geeft een beter resultaat dan de eerst opzet. Met dank aan Frank voor de tip!

Voordat de CX in de stalling gaat een aantal dagen lekker getoerd, overnachting nabij Thionville.
Rit gemaakt naar Verdun. De tweede ochtend liet de CX ons in de steek…na een vochtige, koude nacht had ze geen zin in starten.
‘s middags weer een keer gestart en toen sloeg ze wel aan! Op lpg notabene!

Hoe kan ik zien wanneer ik op benzine ben overgeschakeld de motor benzine heeft? Wat moet ik doen om dit te testen? Ik heb de benzinetoevoerslang los gehaald, hier kwam geen benzine uit..

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 04 november 2015 11:55 AM
  [ # 418 ]

Vraagje : zijn je wieldoppen origineel ? Bij mijn Prestige uit 1976 heb ik de “Ster” wieldoppen ?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 november 2015 12:04 PM
  [ # 419 ]

Die ster wieldoppen zijn de originelen. Wink

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 november 2015 01:51 AM
  [ # 420 ]

Hallo Egbert,
Hoe zit dat met dat trage optrekken?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
 
28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook