9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2015 10:07 AM
  [ # 121 ]

Via de bitron-module.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 30 juni 2015 08:56 AM
  [ # 122 ]

Nu zitten er drie relais tussen de ventilatoren en een kastje onder de linkerkoplamp (van binnen uit gezien)
Op de foto is het bewuste kastje aan de rechterkant te zien. Is dit de bewuste Bitron?

Is dit onderdeel te repareren waneer deze de aansturing van de koelventilatoren niet meer op de juiste wijze doet?
Het lijkt me een soort computer..

even vooruit denken: is deze Bitron nog te krijgen? Is deze toevallig ook bij andere merken gebruikt?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 juni 2015 08:54 PM
  [ # 123 ]

Als de stekker (aansluiting) 15 polig is dan is dat de bewuste bitron (zie vorig schema onderdeelnummer 8010). Zijn ze te repareren ? bij mijn weten niet maar maak ‘m eens open wellicht is er een weerstand of iets dergelijks doorgebrand.  Anders zou je ffff contact kunnen opnemen met Snuverink, van Gompel of Bart ebben die hebben ‘m wellicht nog in het magazijn liggen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 05 juli 2015 02:16 PM
  [ # 124 ]

Inmiddels zijn de koelventilatoren geplaatst. Ze werden nog niet goed aangestuurd, draaien soms op halve snelheid en soms helemaal niet.
De monteur is a.d.h.v. het schema verder gaan zoeken en wat bleek? De stekker die naar de ventilatoren gaat was intern gecorrodeerd. Hierdoor kwamen de signalen niet door naar de ventilatoren!

Gisteren een proefrit gemaakt. De ventilatoren draaien zoals het hoort, ze houden de motor koel en draaien bij ingeschakelde airco.
Opgelost zou je zeggen!

Maar….
Tijdens de rit (1 uur heen/ 1 uur terug) leek het alsof de airco het soms niet deed. We voelden ineens geen koude lucht meer, even later was het er weer. Op de terugreis hadden we ineens geen koude lucht meer! Ik heb de airco uitgeschakeld en 15 minuten zonder doorgereden. Hierna nog eens de airco ingeschakeld waarna deze het kort weer even deed.

Dus totch nog niet helemaal opgelost. huh
Vraag: kan de Bitron hier toch iets mee te maken hebben?

N.B. de airco is vorig jaar gevuld.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 juli 2015 02:19 PM
  [ # 125 ]

Airco gevuld zegt niet zoveel: kan binnen een maandje o.i.d wel weer leeg zijn.
Zou zo maar kunnen dat hij afschakelt om verdere beschadiging van de pomp te voorkomen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 juli 2015 08:55 AM
  [ # 126 ]

gisteren het airco systeem leeg laten trekken.
zelf de nieuwe droger/ filter en druksensor vervangen. Aircosysteem weer vacuum getrokken en opnieuw gevuld met koelmiddel.

dankzij de nieuwe koelventilatoren en vervangen brakke stekker moet nu alles weer werken.
net op tijd voor de vakantie gooi

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 augustus 2015 08:26 PM
  [ # 127 ]

Terug van vakantie.
De airco valt soms nog uit.

Wat ik heb gemerkt is dat de airco het niet meer doet als de temperatuur op het klokje >80C. aangeeft bij een olietemperatuur van 70C. op het niet betrouwbare klokje met een buitentemperatuur van >32C.

Kan het zijn dat de Bitron de airco uitschakeld bij het bereiken van deze parameters? Als de temperatuur van de koelvloeistof op/ beneden de 80 graden blijft doet de airco het continu….

Ook valt het me op dat de koelventilatoren lang nakoelen…

Bitron?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 08 augustus 2015 09:30 AM
  [ # 128 ]

De Bitronmodule schakelt de airco uit bij 105 graden Celsius. Het is heel waarschijnlijk dat de temperatuursensor waar de bruine steker aan zit, gaar is. Die meet dan te hoge waarden en dat zou ook het lange nadraaien verklaren.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 augustus 2015 05:36 PM
  [ # 129 ]

Beste kans dat het aircosysteem ergens lekt.
De gebruikelijke methode om dat op te sporen is door een fluoriserend middel toe te voegen aan het loelmiddel. Met een UV lamp kan je dan zien waar het lekt.
Een veel betere methode is met een waterstof snuffelaar.
Het systeem wordt met stikstof waarin een beetje waterstof onder druk gezet. De snuffelaar geeft feilloos aan waar het lek zit, zelfs als dat bijvoorbeeld in de verdamper zit (die je niet kan zien).
Bendex Airco Service in Huizen is zo’n adres.
In ele regio vind je er wel een. Doorgaans bedrijven die de professionele aircomarkt bedienen, bijvoorbeeld voor horeca installaties.
Altijd zijn geld waard.
Zo’n analyse kost minder dan een vulling.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 08 augustus 2015 06:39 PM
  [ # 130 ]

Jan, de koelfans draaien lang na en dat heeft niets van doen met de airco. Ik hou het op de bruine sensor, temeer daar die vaker problemen geeft.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 09 augustus 2015 01:50 PM
  [ # 131 ]

vakantiefoto van dagtrip naar Mt. de Lure.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 augustus 2015 01:35 AM
  [ # 132 ]

Fraai!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 11 augustus 2015 04:56 PM
  [ # 133 ]

Op zoek naar de Bruine temperatuursensor, er staan twee blauwe, een groene en een bruine op de site van winparts.
Is dit de juiste?

Vandaag bij Snuverink in Borculo geweest voor wat onderdelen voor de Xantia.
Ze gaven aan dat het wel zo’n beetje was afgelopen was met de Xantia’s en hadden nog maar twee staan. De rest was al afgevoerd!
Kunnen we stickers gaan maken met Keep them Rolling voor op de Xantia doei

EPS FacetTemperatuursensor EPS Facet
Productnummer: 0409116
Fabrikantcode: 1830308
Site Winparts

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 11 augustus 2015 05:07 PM
  [ # 134 ]

Dat is al geruime tijd zo, ze verdwijnen in mootjes naar Iran Laughing
—> http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186368/P675/#1905266


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 31 augustus 2015 09:44 PM
  [ # 135 ]

Zo! De bruine temperatuursensor is vervangen.
Wat een rotplek zeg, je kunt hem zien! Laat staan er bij met een steeksleutel!

Nadat ik de sensor er uit had gedraaid viel het tussen het motorblok.
Ik kon dus niet zien of er een ring tussen moest bij montage. Ik heb de nieuwe sensor dus maar gewoon vast gedraaid in het blok.
Daarna de koelvloeistof weer bijgevuld en ontlucht.

Nu is het clipje die het stokje van de motorkap moet vasthouden als je de kap dicht doet afgebroken.
Wie kan me helpen aan een goede?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook