Re: CITROEN
René van Maren schreef:citroenc2 schreef:
aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij
Hallo, kleine kinderen gaan ook dood hoor…
Fabricagefoutje is toch niet zo erg? als de remmen niet werken lijkt me dat een behoorlijke blunder, maar als de leverancier (dealer) van de auto alles oplost, wat is dan het probleem?Nee, de dealer vind het denk ik ook niet leuk dat je elke keer komt met een nieuwe klacht.
En, merken zoals “de ster”....daar veeg ik me…..laat maar
ik heb het niet over een klein foutje foutje kan altijd maar bijv voorveren vervangen lijkt mij toch iets wat een monteur ook kan voelen
en als een dealer alles oplost is er ook geen probleem maar als je een hel wastlijst aan klagen heb bij een nieuwe auto lijkt me dat als klant niet echt leuk je wilt toch vooral genieten met een auto
Nee, de dealer vind het denk ik ook niet leuk dat je elke keer komt met ene klacht.
Ik denk dat deze man het ook niet leuk vind om elke keer terug te moeten. Bovendien vind ik bovenstaande lijst niet echt meer vallen onder fabricagefoutje. Blijf erbij dat een nieuwe auto gewoon goed moet zijn en ik kan me goed voorstellen dat je van dit soort dingen niet vrolijk wordt.
laat ik gewoon duidelijk zijn… en even tegen een zeer been schoppen… ik snap niet wat je hier komt doen als je toch geen Citroen meer gaat rijden.
Misschien wil hij gewoon overgehaald worden dmv positieve verhalen dat ie toch Citroën moet blijven rijden. Zou een verkoper als Dennis v/d Ven toch goed in moeten zijn
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
RuudPteA schreef:
Deels door het “afdwingen” mijnerzijds is (tot nu) alles door Citroën onder garantie gerepareerd. Echter, als je niet voldoende inzicht hebt of attent genoeg bent om dit soort zaken te constateren dan gebeurt er niets.
Dit is idd niet bepaald een aanbeveling voor de goede service van Citroen. Dit was dus gezien de soms kinderachtige reacties behoorlijk tegen het zere been van veel mensen hier.
Dat ook nieuwe auto’s niet probleemloos zijn, is bekend. Maar als je blijkbaar ook nog beroerd behandeld wordt dan is dat gewoon klote.
Maar dan nog: ik zou zeggen. Zoek een betere dealer en ga proberen te genieten van je auto. Beter dan in een hoekje te blijven mokken
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Re: CITROEN
aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij
maar het komt bij elk merk voor. niet een uitgezonderd….
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: CITROEN
dennis van der ven schreef:aan de andere kant mag je toch ook wel verwachten als je een nieuwe auto koop dat deze goed is of dat de dealer er echt alles aan doet om deze zo snel mogelijk goed te krijgen en sommige dingen in het lijstje hadden niet hoeven voor komen lijkt mij
maar het komt bij elk merk voor. niet een uitgezonderd….
klopt komt bij elk merk voor en bij alle prijsklasse maar het is vaak de reactie van bijv de dealer of inporteur hoe mensen reageren ik weet bijv dat renault hier niet al te best mee om gaat terwijl bijv mercedes er echt alles aan doet om de klant tevreden te houden
Tevredenhijd
Juist dar gaat het om: klanttevredenhijd. Men probeerd met prulaaria (t-shirts, horloges, parapluu’s…) merkbinding te kreeeren. Op zich leuk, maar je hebt er niet veel aan, als je met problemen niet zerieus word genomen. Een klantgerichte garagehouder met een goede feeling voor mensen boekt zucces onafhankelijk van het merk.
natuurlijk leuk als hij een ^^ op zijn voorgevel heeft.
Groet Johannes
volgens mij wil de poster OF van zn stress af ,en opend daarom hier die draad, of hij wil overgehaald worden om toch maar in de Citroen te blijven.
ik denk dan weer op zn wups, recht door de maisvelden heen, wat moet je nou?
een slecht product komt in de beste familie’s voor, ja oke bij een Lada oid weet je van te voren,dat de garage eerst je auto uit elkaar moet halen, om hem vervolgens deugdelijk in elkaar te steken.
maar met een gemiddelde auto kan je het altijd treffen dat er een blunder kar tussen zit.
het is hetzelvde als met de staatslotereij die kan je ook treffen,,
ik denk dus : is de auto inmiddels naar tevredenheid? zo ja, gewoon doorrijden,en citroenen lol hebben, zo nee, hmm dan opruimen en je geluk proberen met een opel of ford,,
maar of je daar beter van word?
mvgr wupke:die stelt :good luck goe’s with some bad luck, its the balance that make’s wat whe call LIFE!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
oldenhage schreef:
Wat wil je ons nu eigenlijk bij brengen dan? De goede service van je dealer, die alles onder heeft vervangen, of de welwillende medewerking van Citroen Nederland die alles heeft betaald, of stiekum toch vertellen dat de auto nu goed is…. Ik durf te wedden dat jij geen andere nieuwe auto vind van een ander merk waar je ook 23 maanden zorgeloos mee kunt rijden.
Mazda ...... vloeken in de kerk maar helaas waar. Ook al hebben ze minder karakter en historie.
Wat betrouwbaarheid betreft hebben ze het wel voorelkaar.
Leve Citroën
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
r.kerstens schreef:Mazda ...... vloeken in de kerk maar helaas waar. Ook al hebben ze minder karakter en historie.
Behalve dan dat je de eerste minuut na een koude start geen gas kunt geven omdat je gasklep vast zit, ook na een aantal dealerbezoeken. (mazda 626 van 3 jaar oud met 80.000km)
En een veel belangrijker argument: heb je wel eens in zo’n hok gereden?? Wat een ramp zeg…
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
voge schreef:r.kerstens schreef:Mazda ...... vloeken in de kerk maar helaas waar. Ook al hebben ze minder karakter en historie.
Behalve dan dat je de eerste minuut na een koude start geen gas kunt geven omdat je gasklep vast zit, ook na een aantal dealerbezoeken. (mazda 626 van 3 jaar oud met 80.000km)
En een veel belangrijker argument: heb je wel eens in zo’n hok gereden?? Wat een ramp zeg…
elke auto heb zn nukken.
de oude type HP geveerde Citroën’s moeten ook 30 seconden wachten alvorens ze op rijhoogte zijn.
de CX T2 Turbo moet zelfs 40 seconden voorgloeien alvorens je uberhaubt kunt starten,,,,
euhh een gaskleppie?
1 minuut?
what’s a minute on a man’s life?
mvgr wupke
Re: Nooit meer een Citroën!!!!
voge schreef:
En een veel belangrijker argument: heb je wel eens in zo’n hok gereden?? Wat een ramp zeg…
Ik ben een keer in zo’n ding (Mazda 626 1993) naar Boedapest op en neer gereden. Motortje: niks dan lof. 1.8 16v, lekker soepel en rustig. Ook genoeg koppel De ergonomie is ronduit k$dt. De stoelen zijn stevig van kwaliteit, maar volkomen waardeloos qua pasvorm. Ik had na 10 minuten al “pijntjes” in mijn rug die weldra uitgroeiden tot ververelende pijnen. Regelmatig verzitten helpt wel ff, maar niet lang. Vering en onderstel is op glad asfalt wel OK. Op slechte straatjes knap waardeloos Nee, niks voor mij zo’n ding. Misschien met een paar BX GTI stoelen erin
auto loopt ook ongeveer 600 rpm stationair, is geen gang in te branden, motormanagementlampje gaat wel eens branden, dashboard is van een keiharde kunststofsoort—> krasmagneet, kerkbankje is comfortabeler dan de stoelen in zo’n ding…
Moet ik ‘t lijstje completeren???
waarom mensen de 6 van Mazda prefereen boven een fransoos is mij ook een raadsel.
echter om je een idee te geven hoe fijngevoelig wij citro HP tuffers zijn ...
een meneer loopt mn zaak binnen, en heeft een zakjap in de aanbieding, hij wil hem inruilen tegen een BX automaat welke ik 2 dagen eerder heb ingekocht met extreem lage KMS stand.
ik had aan die BX alle denkbare klusjes voorraf uitgevoerd.
dus vloeistoffen +riemen + banden, en meer van dat alles, incluus een flinke poetsklus binnen en buiten + nieuwe michelins..
afijn meneer rijd proef, en is direct verkocht,,en zegt !! wat veert dat lekker zeg…tegen zo’n jappanner!!..
ik zeg, sorry? dat veerd lekker?
jah,, zegt die man..
ik zeg:: nou bereid je dan maar voor op een schok,,,
hoezo?
nou mn stikstoftank was leeg dus ik kon de bollen van de veerring niet vullen..en ik vind het dus een pingpong auto
die middag waren de bollen gevuld en meneer voorgoed van zn zakjappen perikelen verlost….
heden is hij een van de weinige die ik nog persoonlijk zn auto onderhoud..
mvgr wupke
Haha, dus zelfs met platte bollen veert een BX beter dan welke japanner dan ook
En dat valt ook weer mee! Toen de ARMY BX nog platte bollen had reed er eens een Golf-freak met mij mee. En hij had het telkens over het fijne veren. Later is hij met me meegeweest in de 16TZi (die veert uber-fijn), hij wist niet wat hem overkwam!! Als je altijd die harde stoelen en nukkige vering van een jap op duitser gewend bent, dan is het echt wel een verschil.
Ikzelf ben opgegroeid in Citroens, mij valt het juist op als een auto pingpongt (lees: Opel + VW + jappen + alles wat verder niet Citroen is).
FF ontopic: Ik vindt het wat overhaast om na een nare ervaring zomaar een merk als Citroen af te zweren. Elk merk heeft zijn nukken. De chef werkplaats van een mercedes dealer hier in de buurt wist mij over de nieuwe E-klasse te melden dat het een leuke auto is als je gepensioneerd bent en 100 km per week maakt. Maar dat het voor dagelijks / zakelijk gebruik echt een rampenbak is. (En ik heb er één als taxi gehad>>niks dan ellende).
Ik denk dat de TS ook heel snel klaar zal zijn met het merk wat hij nu gaat kiezen, want met elke auto is wel wat. En je kunt nou eenmaal niet voor één dubbeltje op de eerste rij zitten. En ook niet voor een kwartje in het midden!!
Test