Ik gooi het hier nog maar even neer voor de zekerheid:
In Oostenrijk en Italie zijn ze de laatste jaren érg streng op aftermarket Xenon. Voor de motoren schijnt het heel extreem te zijn, maar er zijn ook al legio automobilisten aan de kant gezet. Gevolg is dat men je kentekenbewijs inneemt en dat je het terug krijgt als je laat zien dat je halogeen in hebt gebouwd. Dat zou gepaard gaan met een fikse boete…
Ik weet niet óf hier mensen zijn met aftermarket xenon, maar let er even op..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tilanus schreef:We kunnen met z’n allen vast wel afspraken maken mbt stroom voor opladen van telefoons, tablet e.d.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Xsara Coupe schreef:Ik gooi het hier nog maar even neer voor de zekerheid:
In Oostenrijk en Italie zijn ze de laatste jaren érg streng op aftermarket Xenon. Voor de motoren schijnt het heel extreem te zijn, maar er zijn ook al legio automobilisten aan de kant gezet. Gevolg is dat men je kentekenbewijs inneemt en dat je het terug krijgt als je laat zien dat je halogeen in hebt gebouwd. Dat zou gepaard gaan met een fikse boete…
Ik weet niet óf hier mensen zijn met aftermarket xenon, maar let er even op..
Af fabriek xenon hier
Geweldig dat ze daar zo streng op zijn, hoevaak je wel niet verblind wordt door van die 30.000k inbouw setjes van 50 euro uit China die zo’n 19-jarig snotjoch in z’n Golf geprutst heeft…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik bouw die setjes van 50 euro uit China al jaren in zo’n beetje alles wat los en vast zit. Werkt super en geeft tenminste fatsoenlijk licht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het probleem zit hem zoals Yuri zegt vaak niet in de setjes. Zoals bij zoveel dingen zit het probleem vaak bij de gebruiker die nog nooit iets aan zijn auto heeft gedaan en vervolgens zonder enige kennis die boel er in rost.
Moet je voor de lol eens kijken hoeveel mensen een lampje er verkeerd in weten te persen. Dus niet de nokjes waar ze horen. Gevolg is dat de boel scheef zit en zwaar gaat verblinden.
In mijn Xsara had ik een setje van 25 euro uit china en dat ging ook prima. Gewoon na inbouw netjes af laten stellen en dan is er niets aan de hand…
Maar goed, in Italie is men daar blijkbaar niet zo van gediend.. Officieel sta je volledig in je recht als het wel doet. je auto voldoet aan de eisen van het land waar die is ingeschreven. Enige probleem is dat jij dat gelijk daar langs de kant van de weg nog moet zien te halen..
Jij bent dan ook geen 19 jarig snotjoch
Waar ik op doel zijn die getjoende auto’s waar xenon ingebouwd is voor een drol en 2 stuivers, waar lichtbeeld iets is waar die jongens nog nooit van gehoord hebben.
Wat Xsara Coupe zegt dus
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Wat vaak ook is, die gasten hebben in die golfjes van die aftermarket koplampen zitten met “angel-eyes”, dark chrome of weet ik het wat. En dat spul wil ook niet altijd het beste lichtbeeld geven, of past gewoonweg niet in de auto.
waterman schreef:tilanus schreef:We kunnen met z’n allen vast wel afspraken maken mbt stroom voor opladen van telefoons, tablet e.d.
Ik heb alvast 8 usb ingangen en 3 12v-ingangen in de XM ‘ingebouwd’. Wellicht is een extra jerrycan benzine ook geen overbodige luxe.
Met de 85 liter in een XM ga je dat wel redden toch? Gewoon iedere dag voor vertrek even volgooien!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Het is een grote tank, maar de V6 is ook een grote drinker. Ik sta net zo vaak bij de pomp als voorheen met de CX (60l tank).
Maar goed, het was ook niet serieus. Ik verwacht het iedere dag wel te redden met een tank.
Als je die 85 liter op wil rijden op dag 2 (de langste rit van de 3) dan zul je over die 408km dus 1 op 4,8 moeten rijden.
Dat die V6 niet heel zuinig is klopt, maar zo erg zal het niet zijn?
Toch?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat is prima te halen hoor in de bergen met een ZPJ V6. Iedereen die een beetje verstandig is neemt een jerrycan met minimaal 10 liter brandstof mee aan. Vergeet niet dat als je stil staat met een lege tank je voor de wegenwacht een lagere prioriteit hebt als iemand met echte pech. Verwijtbare stilstand mag altijd langer wachten.
Zo, routes geprint, vignet onderweg.
Kaarten; check.
Nieuwe (en goed geharde…) kantelmessen gemonteerd, proefrit gemaakt van het weekend naar de Semois bij Bouillon, alles werkt naar behoren.
Weersverwachting ziet er goed uit!
Hotel op de heenweg geboekt, en de eerste overnachting op donderdag avond ook al (in Lichtenstein).
Nu nog iets in Frankrijk zoeken.
We hebben er zin in!
2CV6 1980 Verte Embrun
jaco schreef:Xsara Coupe schreef:Jazeker, ik ga de bestelling er zo uit doen. Zal ze meebestellen!
Even iets om in de gaten te houden: Ik had de zuignapjes vorige week reeds besteld (op 26 augustus, ook bij Hansashop) en had nog niks binnen. Daarom vanmiddag even gebeld; geen gehoor. Daarna gemaild en toen kreeg ik de reactie dat ze vandaag op de post zijn gedaan.Even goed in de gaten houden dus dat ze op tijd verstuurd worden! Desnoods even informeren voor de zekerheid.
Mijn zuignapjes zijn vanmiddag geleverd. De bezorger stond aan te bellen bij de voordeur, precies op het moment dat ik via de achterdeur binnenkwam. Goede timing en gelukkig scheelt dat me weer een ritje naar het depot of het maken van een nieuwe afspraak. Al hadden de zuignapjes natuurlijk prima door de brievenbus gekund, als het in een envelop verstuurd was… ...
Ondertussen zit ik mezelf af te vragen waar ik eens zal overnachten op de heenreis.