Gelukkig is de verkoper uit het goede hout gesneden, ik krijg de helft van de koopsom terug.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s netjes.
Inmiddels is het CX blok geheel ontmanteld en kon ik het gietijzeren onderblok
vergelijken met het al kale C35 blok.
Er moeten wat boringen bijgemaakt worden voor: smering oliepomptandwiel, motorsteun, brandstofpompsteun en
op twee hoofdlagerkappen waar de oliepomp op vastgebout zit
Verder heeft de CX kennelijk genoeg aan een gat in het kleppendeksel voor de carterontluchting.
De C35 heeft ook een aansluiting op het carter, dat potje onder de brandstofpomp.
Ik denk dat ik de gaten voor het potje, die bij het CX blok dichtzitten, toch maar openmaak, de motor heeft het in een hoge en zware camper een stuk zwaarder dan in een gestroomlijnde CX.
Helaas is de koop van een komplete donor mislukt, bod gedaan maar nooit meer iets gehoord.
De zoektocht naar een 5 bak gaat daarom onverminderd door.
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 16-11-2013
- C35 camper neba coryfee
- C35 benzine
heb je verhaal gelezen t zit inderdaad niet mee succes in ieder geval maar ik zat er aan te denken om ook een keer een zwaarder blok in te bouwen in onze camper ben er weer mee op vakantie geweest maar ik vind t tegenvallen in de eifel. Zijn er geen andere (jongere modernere)blokken met meer vermogen uit b.v. renault master o.i.d. in te bouwen
acadyane
ax
bx
Dat ben ik nu aan het uitzoeken.
De 5 bak schijnt niet de betrouwbaarste te zijn, vroeg of laat gaat de 5e versnelling stuk schijnt het.
Plan is nu van de 4 bak de eindaandrijvingen er af te halen, het motortoerental zakt dan met een factor 1, 4
en de draairichting draait om.
De bak kan daar volgens insiders prima tegen.
De bak moet dan 13 cm naar voren geplaatst worden en de aandrijfassen moeten op een of andere manier
verlengd en van splines voorzien worden die in de differentieel tandwielen passen.
Motor toerental wordt dan ong 2500 bij 100kmh.
Ik heb nog een XUD11ATE (120 pk 230Nm) die zou het gemakkelijk moeten kunnen doen.
De ruimte lijkt er te zijn, de rest is nog flink wat uitzoekwerk.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bak is gelijk aan die van de sm en ds. De vijf gaat daarvan niet stuk, het enige wat er wel eens wil gebeuren is dat de moer en de bout waarmee de zaak vastzit los komt. Ik heb in 20 jaar nog geen vijfbak van een c35, sm of ds stuk zien draaien, terwijl er makkelijk tot wel 280 nm op kan worden losgelaten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan was dat een broodje aap verhaal, toch maar weer op zoek naar een 5 bak dan
Gelijk aan de DS zeg je, dan zou ik dus iets kunnen hebben aan de as bevestiging en de assen.
Eens kijken of ik iemand in groningen kan vinden die een bak en assen los heeft liggen.
Het past !
Alleen is olie bijvullen onmogelijk, de vulopening annex peilstok zit in de weg want het blok moet nog 10 cm verder naar binnen.
Oliefilter gaat net goed, en aan de turbo kant heb ik zeeen van ruimte.
Nu ik weet dat de motor met wat aanpassingen gaat passen ga ik nu eerst maar eens verder met de versnellingsbak.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Goed bezig. Even wennen aan het beeld met die inlaten er zo bovenop. Heeft het spul nog wat ruimte om te bewegen in de motorsteunen?
Dat plestik ding zit nog los, eerst maar eens vastzetten.
Mocht het dan nog niet passen dan zit er niets anders op dan er een stuk uitzagen
en het ontstane gat weer dicht maken.
Maar je hebt gelijk, zoals het er nu uitziet gaat het niet goed.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het is inmiddels een flink project geworden! Wel gaaf hoor!
Gelukkig heb ik geen haast, stukje bij beetje aanpakken dan is het goed te doen.
Nu ik de foto’s nog eens bekijk is het ruimteprobleem rechtsboven gemakkelijk op
te lossen door de motor wat naar links te draaien.
heeft iemand de priseas als eens gewisseld? in de 2200 bak zit een korte, dat gaat
niet passen, de lange moet er in.
Het laatste stuk zit flexibel in de primaire as, ik zie zo niet hoe je dat los krijgt.
De prise-as uit de bak is gemakkelijk te wisselen: Zit met een borgring en een veer erachter. Ik heb nog wel een lange liggen als je die nog nodig hebt. Normaal heeft een 5-bak van een C35 een lange prise as. Ik zou er zeker een 5-bak inzetten. Als je de overbrengingen langer wilt moet je de reductoren van een 4-bak op een 5-bak zetten.
To err is human, not to err is divine.
Waar zit die borgring ? en hoe krijg je hem er uit ? ik kon hem niet zien..
Lange priseas heb ik, maar dank voor het aanbod !
Reductoren gaan er af want ik ga een linksom draaiende motor gebruiken(XUD11ATE)
En de eindoverbrenging van de 4 bak levert me met de kleinste banden 2500 rpm bij 100kmh op.
Dat worden nog minder toeren bij een 5 bak, daarom wilde ik de 4 bak weer gebruiken.
Bovendien heb ik geen 5 bak
Borgring zit aan het einde in de primaire as: Druk de prise-as in de primaire as tegen de veerdruk, en je moet hem zien zitten.Er uit werken: Duw een dunne spijker in een van de spiebanen, dan komt ie naar binnen en krijg je hem er uit.
Als je de prise-as niet kunt indrukken moet je de zaak eerste met ontroester behandelen.
Zonder reductoren zitten je aandrijfassen veel te ver naar achter, aan gedacht neem ik aan, zet je de hele combinatie blok/bak verder naar voren?
To err is human, not to err is divine.