Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Plaatje was bij een verhuizing van adres veranderd, staat nu hier.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Top!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
H@ns schreef:...Om dit te ondervangen hebben de carbs vaak zo’n dempertje om de gasklep het laatste stukje langzaam dicht te laten gaan…
Dat dempertje is inderdaad goed lui geworden, goeie tip. Alleen als de motor op temperatuur is komtie met enigszins acceptabele snelheid naar buiten.
Ik zal het ding proberen te smeren, als ik daarmee tenminste de ingaande demping niet compleet om zeep help.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Die kon je gerust als overleden beschouwen.
Zijn die dempers nog nieuw te krijgen?
Ik heb er 2 liggen maar beide zijn niet super meer.
Ben net bezig met motor terug te plaatsen dus kan ik dat ook even snel doen als het nog bestaat.
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Daar zit ‘m nou net nou de kneep, oftewel…..dat wordt zoeken.
Misschien een medeforummer die er 1 op de plank heeft liggen???
Ik heb veel ......maar dat niet.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Zo, afgelopen zondag even langs Slijk-Ewijk gereden voor spullen. Was heel gezellig, was bovendien op dat moment de enige klant dus kreeg een hoop aandacht van Wim en Frank.
Wat filters en LHM gekocht, en wat spullen om de 1299 uit de beige break te pimpen, en een lange vijfbak.
Gasklepdemper lag daar gewoon op de plank, perfect. Zit er inmiddels op, nog niet kunnen testen want de stuurkogels moesten vervangen worden.
Ze hadden bij Franzose.de de stickertjes verkeerd geplakt, zodat ik, blindgaand op de Deutsche Grundlichkeit, een linker spoorstang rechts stond te monteren. Dat had een voor haarspeldbochten vrij onhandige draaicirkel gegeven
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Hi,
Kan me je dat adres via PM doorsturen aub.
Kan ik er daar ook 1tje halen.
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dit is geleverd door het onderdelenmagazijn van de Citroen GS-GSA vereniging Nederland.
Dit magazijn is alleen toegankelijk voor leden.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Klopt, lidmaatschap is 45 euro per jaar, en daarvan komt €10 weer terug in een tegoedbon voor het magazijn:
Het magazijn is gevestigd in Slijk-Ewijk, een dorpje bij Nijmegen in de buurt. Een aantal lastig te krijgen dingen liggen er op de plank, en wat gangbaarder dingen zijn soms aardig aantrekkelijk geprijsd. Bovendien is het best gezellig en kun je profiteren van de ervaringsdeskundigheid, in persoon met de spullen in je handen is het doorgaans wat makkelijker uitleggen dan via getypte tekst.
De magazijnbeheerders zijn behoorlijk op de hoogte van de voorraad dus als je voor het afreizen even vraagt of het beschikbaar is dan rij je niet voor niks.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
En van tijd tot tijd worden er in NL gezellige bijeenkomsten georganiseerd door de GS/GSA vereniging
Hans
De prestatie in de bergen van deze GS is onderwerp geweest van heftige discussie, zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P150/#1750148
Uiteindelijk was er redelijk consensus dat het bokken van de motor bij sterk stijgen veroorzaakt werd door dampbellen in de benzineleiding, ofwel vapour-lock in goed Nederlands.
Het vermoeden bestaat dat dat probleem vaker is voorgekomen bij de GS en hoogstwaarschijnlijk daarom heeft de GSA een systeem waarbij het overschot aan debiet van de benzinepomp, niet blijft staan in de leiding, maar wordt teruggevoerd naar de tank. Daarmee voorkom je dus stilstand of te langzaam stromende benzine en dus dampbellen. En aangezien MiGS een mooie maar slooprijpe GSA had gekocht, heeft hij dat retourleidingsysteem ingebouwd in zijn GS. Alleen zit de retour geïntegreerd in de GSA carburateur. Een goed werkende GS(A) carburateur kan je maar beter laten zitten, zo is de laatste tijd gebleken op dit forum. Dus moest er een T-stuk worden gefabriekt in de persleiding van de pomp, die vóór de carburateur overtollige benzine terugvoert naar de tank. Teneinde voldoende druk naar de vlotterkamer over te houden, is er een restrictie in die retourleiding ingebouwd.
A = Persleiding vanaf benzinepomp
B = Retourleiding naar tank met restrictie in de vorm van een sproeier met een doorlaat van 1 mm.
De aansluiting achterin van de retourleiding in de tank is conform het GSA-systeem door een T-stuk in de tankontluchtingsslang.
Visueel is geconstateerd dat er benzine circuleert, dus er is goede hoop.
We verwachten dat de Stelvio en de Gavio minstens zo zwaar zijn als de Grote Glockner, dus wat vapour-lock betreft staan we dan gesteld voor de Alpenrun.
Adri
Ah!
Maar, je merkt nu, zo hier in het vlakke Nederland, dat er reeds benzine terugstroomt?
Loopt ‘ie nu dan ook wat langzamer stationair oid?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
nee, daar zit nog een klepje tussen, namelijk de vlotternaald. Die laat alleen benzine toe in de vlotterkamer als het niveau gezakt is.
Normaal gezien blijft de membraanpomp (aangedreven door de nokkenas) gewoon douwen, ookal wordt er weinig brandstof verbruikt uit de vlotterkamer. Het enige wat nu veranderd is (als het goed is ) is dat de druk in de leiding tussen de pomp en de vlotternaald minder hoog kan oplopen.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Juist. Ben benieuwd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!