zoals sommigen al zullen gezien hebben is het dus mogelijk om airrides of hydro’s te steken op gelijk welke wagen
ik weet iemand die hydro’s gestoken heeft op een C5
deze kwamen van een bx maar dan aangepast
kan iemand me zeggen of dit mogelijk is voor een C4
om dit te hebben
kwestie van nog makkelijker en comfortabeler te gaan
en de eventuele prijs
GRTZ
de c5 heeft standaard toch hp vering
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Pfff, alles is mogelijk, maar voor het geld dat het kost om een C4 hydraulisch geveerd te krijgen, kun je beter een C6 kopen…. (of een C5 en dan hou je nog geld over)
airrides kosten dus een 2500a3000€ geplaatst enzo
hydro’s veronderstel ik rond de 5000€
en ik dacht niet dat een C5 die standaard had
toch niet allemaal
want een vriend van mij heeft die laten steken apart
GRTZ
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp helemaal niets van dit draadje.
Wat wordt er bedoeld met “airrides of hydro’s steken”?
Kan me toch niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat je een C4 kan uitrusten met het HP systeem.
Jeroen
Ik begin de draad ook kwijt te raken…
Volgens mij bedoeld boonbeest
Airride´s: soort van met luchtgevulde schokdempers die je d.m.v een compressor op druk kan brengen en dus zo de wagen hoogte aan kan passen.
“hydro’s” : zelfde verhaal, maar dan met hydraulische dempers die sterker en sneller zijn
Hydraupneumatisch veersysteem:
wat de c5 heeft, ,net als de bx, xantia, xm, ds, cx, sm, gs/gsa etc…
Kun je ook de hoogte mee aanpassen, al zijn de andere 2 systemen specifiek daarvoor gemaakt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
airrides is ongeveer hetzelfde als hydro
dit is dus je schokdemper waar je een soort balg tussenplaatst
die balg gebruik je dus als veer
je heb dan ook kleine compressor nodig hé
je kan die balg opspannen laat ons zeggen tot 12 cm van grond (is maar een getal hé)
en je kan die tot op de mm afstellen van laagtes en hoogtes
naargelang je velgen en grond en bumpers en dergelijke
je kan dit terwijl je rijd enzo ook verstellen
enfin ja
zelfde principe als hydro
uwen wagen omhoog of omlaag plaatsen naargelang je zelf wilt
dit bij een golf 4
hier dus een drukvat
hoge stand met airride
zie je wat de bedoeling ervan is
tuning is not a crime
hoge stand = bij ons genoemd Jeep modus
lage stand = plat op den boik
Edit Patje74; afgezien van de niet nader te noemen auto op de foto , laden de plaatjes erg traag. Hierdoor werd dit topic erg traag. Om deze reden heb ik de afbeeldingen veranderd in links.
De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride
Net als mijn BX, std, in 1989
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride
Net als mijn BX, std, in 1989
En als je stramme veerpoten hebt of een klemmende hoogteregelaar kun je hem zelfs alleen voor of achter hoog zetten net als bij die golf
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Simpele Ziel schreef:De c5 heeft dus standaard hydraupneumaat ride
Net als mijn BX, std, in 1989
En als je stramme veerpoten hebt of een klemmende hoogteregelaar kun je hem zelfs alleen voor of achter hoog zetten net als bij die golf
bij de golf gaat het voor en achter hé
Is bij een BX ook simpel te realiseren. 2de stang + pookje monteren die alleen achter doet, en de orginel de voorkant laten doen.
Maar wat je daarmee dan? Koop toch gewoon een HP Citroen, rijdt ook nog eens een stuk beter.
Test