Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
gisteren update gekregen van de firmware van mijn navigatie,dit zou de problemen met dubbele straten binnen een gemeente oplossen.
helaas is er niets opgelost ,alles is nog bij het oude ,de dealer doet wel erg zijn best maar die is ook afhankelijk wat hem wordt aangeboden.
ik rijdt nu al meer dan 40 jaar citroen,maar dit is waarschijnlijk wel mijn laatse als citroen nederland het probleem niet wil of kan oplossen .
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hoe is de navigatie van de nieuwe auto? Alles naar wens m.b.t. tot zoeken en adressen?
Ik heb de cactus nu 10 maanden en vanaf de dag van aankoop werkt de navigatie slecht.
Regelmatig naar een verkeerd adres ,navigeren op postcode werkt niet,regelmatig over binnenwegen waar ik het bestaan niet van weet.
2 keer een update gehad maar er veranderd niets.
De dealer doet zijn best,maar is afhankelijk van wat er aangeleverd word door citroen nederland ,maar die hebben geen feeling met de klant ,en blijven naar de dealer verwijzen .
Navigatie is inderdaad slecht, ik snap er soms geen hout van hoe het ding je naar je bestemming wil sturen.
Laatst in de buurt van Veghel waar je de A50 op kan probeerde hij mij door te sturen naar ‘s-Hertogenbosch. Gelukkig had ik van te voren op de kaart gekeken en de ben toch A50 opgereden.
Maar goed wat ik ergerlijk vind is het feit dat de navigatie afslagen zeer laat, laat zien. Dan ben je er al voorbij. Het is net of de ontvanger ergens ver weg achter mijn auto hangt. De navigatie pijl is dus altijd op een plek waar ik al langs ben gekomen. Zeer hinderlijk zo heb ik al eens afslagen gemist.
Ik heb geen idee of er iets te wijzigen is in de instellingen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
hoe kan ik controleren of ik de meest recente kaarten heb? het gekke is dat dat vrij recente wijzigingen wel al zijn verwerkt maar een omvangrijke aanpassing in het wegennetwerk welke circa 1,5 jaar open is gegaan niet is verwerkt.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 21-10-2014
- GS/GSA GSA X3
- BX 16TRS
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
- BX BX 16TRI
- Saxo 1.1
- C3 1.4
@KoosZ, mijn ervaring was weliswaar op onze C4Picasso, dat de dealer geprobeerd heeft het probleem voor ons op te lossen en via Citroën Nederland kregen we een update. Daar was ik nog steeds niet tevreden mee en ik heb nu direct bij Citroën Nederland geklaagd met een cctje naar onze dealer. Wederom een update gekregen, maar ik word nog steeds blij van, alhoewel het beter lijkt te zijn.
Het vreemde is dat de navigatie via de stem af en toe aangeeft links of rechts af te gaan, terwijl het scherm dan just het tegengestelde aangeeft. Ook komt hrt voor dat op de snelwegen bij afslagen wordt aangegeven recht door te gaan (links houden) op punten waar dat overbodig is terwijl op punten waar die begeleiding wel nodig hebt het angstig stil wordt.
Ik heb begrepen dat de leverancier, Here - tot voor kort onderdeel van Nokia - is overgenomen door een paar auto fabrikanten. Misschien wordt het dan beter, maar ik heb al gelezen dat er mensen zijn die er een TomTom bij hebben in de auto.
Of dit ooit beter wordt? Geen idee, maar dit bezorgt het merk Citroën iig geen goede naam, want veel mensen geven het merk de schuld, waar Citroën van haar leverancier afhankelijk is.
Citroën zou naar mening harder met de vuist op tafel moeten slaan bij hun leverancier maar ik denk dat mijn favoriete automerk daar een steekje laat vallen.
Ik moet je helaas aangeven dat ik een van de berijders ben met een Tomtom omdat mijn navigatie wel hele vreemde beslissingen neemt. Als Tomtom aangeeft dat ik naar links moet en de navigatie in mijn auto dat kik naar rechts moet dan ga ik Tomtom volgen.
Het lijkt erop dat er er een soort onnauwkeurigheid inzit die ik eigenlijk niet kan verklaren. Aanpassingen op het wegennet zitten er in dus daar kan het niet aanliggen, vreemd. Moet wel zeggen dat deze navigaite beter is dan in mijn DS3.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
In mijn iPhone heb ik bij mijn contacten ook het adres ingevuld, zodat ik naar een contact kon navigeren met TomTom op mijn iPhone.
Is dit ook mogelijk vanuit de navigatie in de Cactus? De telefoon is gekoppeld en mijn contacten zijn zichtbaar, wat ik niet gevonden krijg is of de adressen ook uitgelezen worden.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even het stof eraf. Ik ontving dit weekend een mail van Here, met de boodschap dat mijn account gemigreerd kan worden naar de nieuwe “Citroen Navigation”. Afzender is info(at)e.here.com. Mail in keurig Nederlands, maar als ik klik op “Ja graag, ik wil mijn account nu migreren”, dan kom ik op een website met een keuzemenu in het Portugees terecht, waar ik land van herkomst en accountgegevens moest invoeren. Een tweede keer was deze pagina in het Frans. Vond dit dermate vaag dat ik maar ben gestopt. Weet iemand of dit kosjer is?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ik vond het ook vreemd en heb het maar even niet gedaan, dat zou automatisch moeten kunnen was mijn gedachte
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb Citroen NL maar even een mailtje gestuurd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bericht terug. Eerst m.b.t. mijn Peugeot navigatie, een minuut later m.b.t. mijn Citroen navigatie. Heerlijk. Maar goed:
Wij hebben inderdaad van onze kaartenleverancier HERE vernomen dat dit legitieme e-mails zijn in verband met het overschakelen van uw gegevens naar de nieuwe Citroën Navigation. De nieuwe Citroën Navigation is qua design veranderd heeft een gebruiksvriendelijkere interface gekregen en zal nu ook beschikbaar zijn via een smartphone.
Om u als klant de keuze te geven om uw account wel of niet te migreren en uw officiele permissie te krijgen is er een e-mail naar u verstuurd. U kunt erop vertrouwen dat dit legitiem is en het geen phishing mail betreft.
Dus maar doorgeklikt, maar ik kom uit in een menu voor mijn accountinstellingen waar ik niet veel wijzer van word. Nieuwe mail gestuurd voor meer uitleg. Ik vind het erg knullig allemaal.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Grrr. Reactie van Citroen: de mailing is verstuurd door Here en (hoewel ik word doorgelinkt naar een onderdeel van de Citroen-website) bij Citroen heeft men geen idee hoe of wat. Of ik Here maar wil benaderen. Het zou dan wel mooi zijn als het contactformulier op hun website het zou doen… Nog slechter dan de navigatie zelf, dit…
Is het iemand hier gelukt?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Qua navigatie zit citroen voor de toekomst niet slecht als ik het bericht zo lees. Neem aan dat het dan ook in de geleverde personenwagens komt.
TomTom samen met Peugeot in wagenparkbeheer 10:55 28-6-2016
AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft een overeenkomst gesloten met PSA Peugeot Citroën over samenwerking op het gebied van wagenparkbeheer. Dat maakte de navigatiespecialist dinsdag bekend, zonder financiële details te vermelden.
TomTom samen met Peugeot in wagenparkbeheer Bedrijfswagens van de merken Peugeot, Citroën en DS worden aangesloten op het webfleet-systeem van TomTom. Dat helpt bedrijven hun wagenpark efficiënter te benutten. De dienst komt volgend kwartaal beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk en Spanje.
Het is de eerste samenwerkingovereenkomst die TomTom sluit met een autofabrikant op het gebied van wagenparkbeheer. Dat is een snelgroeiende markt die het bedrijf helpt de teruglopende inkomsten uit de verkoop van navigatiekastjes te compenseren.
Ook kondigde het bedrijf een samenwerking aan met Senswhere, leverancier van technologie voor indoor plaatsbepaling. De samenwerking maakt het mogelijk om locatiegebonden diensten binnenshuis te brengen. Concreet betekent dit dat locaties als grote ondernemingen, winkelcentra en ziekenhuizen indoor routeplanning kunnen inpassen in hun dagelijkse bedrijfsvoering.