Kunstenvliegwerk schreef:MaartenH schreef:2d schreef:
De voorgestelde route gaat via de Timmelsjoch. Dat is mijn enige puntje van twijfel. Doe ik er beter aan een andere route te kiezen?
Dat kan ik je zaterdag hopelijk vertellen
graag! Ik hoop daar zondagmiddag in een ami overheen te kachelen.
en ik met een 2CV
2CV6 1980 Verte Embrun
Er heeft al bijna 4 h lang niemand gepost. Zijn jullie allemaal ziek ofzo.
De alternatieve route via Timmelsjoch is wel aantrekkelijk, zowel qua natuurschoon als qua km’s (het is maar 30 km korter). Maar we laten het o.a. van de ervaring van Maarten afhangen.
Adri
Ik heb zojuist m’n reserveband opgepomt (was ik van de week vergeten) én ik heb de juiste reservelampjes in huis gahaald. Had in al mijn naïviteit de lampjes van de CX achterin de XM liggen.
Nu alleen nog even muziek op de iPad zetten en dan maar duimen draaien tot het tijd is om te vertrekken.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Breeze schreef:Er heeft al bijna 4 h lang niemand gepost. Zijn jullie allemaal ziek ofzo.
Niet ziek, wel jarig. En zometeen helemaal ingepakt. Hoera!
Van harte en daar drinken we zondag wat op .
Adri
Voor de mensen die zondag in één keer rijden, hoe laat vertrekken jullie? Van hier uit is het 873km, 10 uur 20 minuten, volgens Google Maps. Ik wil toch voor het avondeten of in ieder geval voor het donker aankomen. Ik zat te denken half 5 ‘s ochtends ofzo?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor ons is het 990 km en we gaan zeker niet voor 8 uur ‘s ochtends weg. Ik denk dat we d’r dan om een uur of 5 a 6 wel zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jullie hoeven dan ook niet in de heelhouden-stand te rijden.
Ik denk dat wij rond een uur of zeven ‘s morgens vertrekken. Mits mijn copiloot het daarmee eens is
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dan trappen jullie dus aardig door, Google Maps gaat uit van maximum snelheid en huidige files/wegwerkzaamheden.
Wegwerkzaamheden zijn er veel in Duitsland. Ze zijn veel achterstallig onderhoud aan het wegwerken dit jaar. Zeker tot en met Frankfurt. Ik ben de afgelopen tijd 2x die kant op geweest en je kunt daar 2 uur lang geen 10 minuten rijden zonder werkzaamheden tegen te komen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik vertrek morgen om 6 uur. Heb geen zin om stoer te doen, want mijn waggie is van zichzelf al stoer genoeg. Volgens planning ben ik dan alsnog ruim op tijd om een paar uur door het Mercedes Museum te dwalen. Zondagochtend vertrek ik denk ik om 8 uur en rijd dan binnendoor naar Saltaus. Maar dat ga ik zaterdagavond nog wel even uitzoeken.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Dan trappen jullie dus aardig door, Google Maps gaat uit van maximum snelheid en huidige files/wegwerkzaamheden.
Wegwerkzaamheden zijn er veel in Duitsland. Ze zijn veel achterstallig onderhoud aan het wegwerken dit jaar. Zeker tot en met Frankfurt. Ik ben de afgelopen tijd 2x die kant op geweest en je kunt daar 2 uur lang geen 10 minuten rijden zonder werkzaamheden tegen te komen
Wij rijden natuurlijk non-stop. We stoppen alleen om te tanken, wisselen dan van bestuurder. Terwijl de één gaat betalen gaat de ander z’n blaas legen en verder stoppen we niet. Daarnaast rijden we waar dat kan/mag zo hard mogelijk. Baustellen? Geen enkel probleem want er zijn genoeg stukken waar je dat verlies aan tijd weer goed kunt maken. Op stukken waar geen beperking is gaan wij sowieso altijd volgas. Nee hoor, ik voorzie geen enkel probleem. Onlangs nog in 4,5 uur naar Oost-Berlijn geknalt. Duitsland is top.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
2d schreef:Jullie hoeven dan ook niet in de heelhouden-stand te rijden.
Ik denk dat wij rond een uur of zeven ‘s morgens vertrekken. Mits mijn copiloot het daarmee eens is
Voor ons is het 818 km. Uurtje of zeven lijkt mij een mooie tijd. Vanuit ons vertrekadres is het 500 meter naar de oprit A74. Knallen we zo de grens over en de 61 op.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
818? ik dacht dat ik dichtbij woonde. Voor mij iets van 830 km…
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wij vertrekken vanuit Venlo-Zuid.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier ook alles klaar voor vertrek.
Bier zit in de koelbox.en de rest zal zich wel redden.
Wij gaan morgen rond 11 uur rijden.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.