Beste forum leden,
Ik rij al bijna 3 jaar met bizar veel plezier in een Citroen ZX. Echter een week geleden heb ik een zware kop staart botsing gehad waarbij mijn mooie citroen ZX 1.4i Allure total los is gegaan. Sinds dat moment ben ik koortsachtig op zoek naar een nieuwe Allure en het liefst dezelfde rode kleur of andere kleur in de allure variant.
Echter blijkt dit een zeldzame auto te zijn en is hij nergens te vinden op internet en ook niet in Duitsland en Frankrijk
Kan iemand mij helpen bij mijn zoektocht naar een Citroen 1.4i Allure?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Sterkte met het verlies van je ZX en ik hoop dat je er zelf niets aan over hebt gehouden!
Wat maakt de Allure anders dan een ‘normale’ 1.4? Zijn er wellicht uitvoeringen die vergelijkbaar zijn?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Er staan genoeg andere varianten van de ZX te koop, waarom percé een 1.4 Allure?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Inmiddels heb ik me wel redelijk over het verlies van me ZX heen kunnen zetten. Het belangrijkste is dat ik er inderdaad niks aan over heb gehouden. Eergisteren heb ik een Citroen ZX AVORIAZ 1.6I gekocht. Hier ben ik al heel erg blij mee.
Probleem hier is dat het raammechanisme aan de bestuurderskant stuk is. De motor doet het nog wel van het raam maar gaat niet meer omlaag of omhoog. Heeft iemand toevallig nog een raammechanisme liggen voor dit raam?
Een raammechanisme heb ik niet, maar hoe het deurpaneel uit elkaar moet kan ik inmiddels wel dromen, vaak zat gedaan bij mijn ZX.
Weet je zeker dat het raammechanisme stuk is, zit er niet gewoon iets los dat vast hoort te zitten in de deur?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Oh, als je het deurpaneel gaat verwijderen, bestel dan voor je begint bij de Citroën dealer 1 of 2 van die knopjes van de deurvergrendeling. Dat zijn die dingen waarmee je van binnenuit de deur(en) op slot kunt doen. Die maak je namelijk gegarandeerd kapot als je het paneel gaat verwijderen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Onzin. Als je ze met beleid van het stangetje afhaalt gaan ze niet stuk.
In mijn Xantia zitten dezelfde knopjes en die aan bestuurderszijde heb ik het afgelopen jaar zeker 5 keer gedemonteerd en weer gemonteerd.
Wat het ruitmechanisme betreft: lijkt me een gebroken kabel. Een nieuw mechanisme gaat je langer plezier geven dan wanneer je een gebruikte gaat monteren. Just my 2 cents
Ik heb ze op beide voordeuren al gesloopt, terwijl ik exact de instructies in de Haynes volgde.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Inmiddels heb ik het raammechanisme gemaakt en kan ik melden dat de knoppen of niks kapot zijn gegaan. Mocht er nog iemand zijn die zijn Citroën Allure 1,4 wil verkopen. Dan staat het zich natuurlijk vrij om zich bij mij te melden.
Wat heb jij toch met die 1.4 Allure Ik zou veel liever zo’n 1.6 hebben. Ik had zelf een 1.8 in mijn ZX, heerlijk reed dat, ik mis ‘m nog steeds
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Deze ZX is speciaal voor mij omdat het veel voor mij betekend. Door deze ZX ben ik van de ZX gaan houden zo als ik nu hou. Ik ben heel erg blij met de auto die ik nu heb. Maar als ik de kans krijg een ZX allure te krijgen opnieuw dan houd ik deze naast de auto die ik nu rij. Inmiddels heb ik uitgezocht dat er nog 39 Citroën ZX Allure 1.4i rondrijden door Nederland.