René van Maren schreef:Ja, ik heb 115PK en zit in 15 minuten aan de kust…
Zo lust ik er nog wel een.
En Henri, wat denk je dat het gaat worden?
ja daag jij woont aan de kust en ik zo’n 200 km er vandaan.
wat ik wil zeggen is dat je op de dag van vandaag steeds meer storende factors op de weg heb waardoor je eigenlijk je extra vermogen nog maar weinig kan gebruiken.
tenzij je de staatskas nog extra wilt spekken :photo
Even een voorbeeld,
Ik was op zoek voor een picasso hdi (90)
Mocht ik geen knappe tegenkomen ging ik voor de 1.8 Benzine.
De 1.6 heb ik bewust laten staan, ik heb toch liever die paar p.k. extra.
Ik ga bijna elk jaar naar frankrijk en italië, ik moet daar vaak klimmen,dan zijn die paar p.k. toch wel prettig..
Als Henri niet gaat klimmen, en gewoon rustig zweeft, is de 90 toch prima?
Ik zou toch de 110 nemen.
uiteindelijk toch de benzine genomen
René van Maren schreef:Even een voorbeeld,
Ik was op zoek voor een picasso hdi (90)
Mocht ik geen knappe tegenkomen ging ik voor de 1.8 Benzine.De 1.6 heb ik bewust laten staan, ik heb toch liever die paar p.k. extra.
Ik ga bijna elk jaar naar frankrijk en italië, ik moet daar vaak klimmen,dan zijn die paar p.k. toch wel prettig..
Als Henri niet gaat klimmen, en gewoon rustig zweeft, is de 90 toch prima?
Ik zou toch de 110 nemen.uiteindelijk toch de benzine genomen
wat dit betreft ben ik het met je eens mijn berlingo 1.9D voldeed hier in de omgeving ook prima maar.. op vakantie in de alpen.
die 110 pk van de C5 zijn dan toch heel wat fijner.
Tja, ik vond dat ” c5 90” het allemaal al vrij treffend verwoord heeft, daar is wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. Wat over blijft zijn overwegingen die op zich los staan van de vraag wel/niet 90 of 110 pk.
Zoals standaarduitrusting (seduction t.o.v.prestige) of kleur.
Je droomkleur zal maar te koop staan voor een aanvaardbare prijs. Kern van mijn betoog is dan dat de potentiele koper hem niet vanwege z’n 90 PK moet laten staan, zie motitvatie c5 90. Amen.
Henri, Ben je er nog?
Wat is aanvaardbaar te noemen? Ik reed hiervoor in een 80 PK Scenic diesel. Die haalde ook 170 (op de teller) maar dat duurde wel een eeuwigheid en echt comfortabel reed dat toch ook niet. Zodra er meer dan 2 personen in de auto zaten kwam je al bijna niet meer vooruit.
Nu met 110 PK is dat toch een stuk beter te noemen. Maar wanneer gebruik je die? Ik rijd praktisch nooit harder dan 130 - 140, zelfs niet in Duitsland (ja, heel af en toe en dan doen de ruitenwissers het niet zo goed). Invoegen op de snelweg is wel makkelijk, met een aanhanger erachter scheelt het toch wel enorm en ik wilde zowiezo een automaat, dus toen waren er nog maar 2 keuzes over.
90 PK is ook genoeg als je gewoon een normale rijder bent die geen vreemde fratsen uithaalt. Ik wil gewoon met dezelfde snelheid die berg omhoog kunnen gaan met 4 man en bagage erin en dat lukt met die 90 PK waarschijnlijk net niet.
In ieder geval, veel plezier ermee.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat