Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-01-2015
- Xsara Picasso 1,8i 16 V plaisier
- Saxo radio 538
Ik rijd in een xsara picasso 1.8.
Onlangs zag ik het motermanagementlampje knipperen. Ik ben gestopt en heb onder de kap gekeken.
Ik zag dat de oliepeilstok niet helemaal op zijn plek zat. Motor af laten koelen en olie gecheked. pielstok helemaal ingebracht en auto weer gestart. Lampje ging gewoon weer uit zoals het hoort.
Nu is mijn vraag: Is dit o.k? Gaat motormanagement oplichten als de peilstok niet geheel ingestoken zit? En hoe kan de peilstok zomaar eruit komen?
Ik heb het idee dat die dingen niet met elkaar te maken hebben.
Mogelijk is de rubber afdichting van de “pielstok ” verteerd?
Dan zou ie wat makkelijker naar boven kunnen floepen…
Of hij is vorige keer niet helemaal goed aangedrukt?
Veel druk in het carter zou ook nog kunnen (slijtage), maar meestal vangt de carterventilatie dat wel op.
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 26-01-2015
- Xsara Picasso 1,8i 16 V plaisier
- Saxo radio 538
Yup de Pielstok
Ik ben een leek op dit gebied dus ik vroeg het me af.
Maar dat van het rubber, daar kan ik naar kijken en misschien heb ik hem inderdaad niet helemaal goed aangedrukt.
Die slijtage is dat normaal dat er dan druk zoveel druk op komt? Moet ik alvast gaan sparen voor een andere auto!?
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Bij mijn oude Xsara Picasso, was het gele van de peilstok aan het verteren, zoal H@ns zegt, ik heb toen een nieuwe peilstok gekocht.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
snookerbillie schreef:
Die slijtage is dat normaal dat er dan druk zoveel druk op komt? Moet ik alvast gaan sparen voor een andere auto!?
Denk het niet hoor, ik denk dat er dan een rookgordijn achter de auto hangt waar de buren geen brood van lusten of dat je geen huid voor ogen meer ziet…
Even off topic…
Ik vind die nieuwe pielstok met glasvezel helemaal niet fijn.
Dat metalen stukje zit meestal helemaal vol olie van de peilstokhouder.
Dan is eigenlijk niet te zien hoe het werkelijke niveau is.
Komt volgens mij door dat verbindingsknobbeltje…
Die smeert de hele houder vol.