2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Tim z’n AX Volcane
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 juli 2015 12:47 PM
  [ # 16 ]

Eerste duizend kilometer gereden met het AXje, kilometerstand is nu pas 98dkm! Bevalt prima en het verbruik vind ik ook wel goed (1:15,5) bij stevig doorrijden.

DSC_3967

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juli 2015 01:24 PM
  [ # 17 ]

Geen foutcodes meer?
Nog zaken vervangen?

Met een wat minder zware rechtervoet is zelfs 1 op 17 met een 1.1 makkelijk haalbaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 13 juli 2015 01:31 PM
  [ # 18 ]

Nog steeds dezelfde foutcodes helaas. Moet ook eerlijk bekennen dat ik er nog niet echt mee bezig ben geweest. Op het AX-forum hebben ze ook geen haast met reageren… Volgende week heb ik vakantie dus dan staat een grote beurt & aandrijfaswissel op de planning. Moet ook naar de voorremmen kijken want het trilt allemaal een beetje.

Ik moet eerlijk bekennen dat deze auto totaal niet uitnodigt om rustig te gaan rijden Laughing

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 14 juli 2015 08:53 AM
  [ # 19 ]

Het AX-forum lijkt inderdaad behoorlijk “dood”, dat had ik ook al gemerkt. Zou het niet zo zijn dat de foutcodes worden opgeslagen in volgorde van optreden? Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 juli 2015 09:24 AM
  [ # 20 ]

Ik heb nu wel eindelijk een reactie vanuit het AX-forum. Ze konden daar ook niks vertellen over volgordes van de foutcodes, dus heb ik de ECU gereset. Nu even kijken welke foutcodes de ECU nu nog genereert. Wat kan je toch gek worden van dit soort storingen Laughing

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 09:39 AM
  [ # 21 ]

Inderdaad! Wink

Heb je de ECU ook opnieuw ingeleerd?

Dus minimaal 10 minuten spanningsloos, dan contact aan gedurende 10 sec. zonder andere acties, contact uit en dan starten en minimaal 2 minuten later draaien zonder het gaspedaal te beroeren.
Je hoort dan dat de ECU aan het zoeken is, hierna stabiliseert het stationaire toerental.
En dit alles bij motor op bedrijfstemperatuur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 juli 2015 09:42 AM
  [ # 22 ]

Yes, is ook gebeurd. De procedure kende ik al van m’n Cannes (zelfde blok, 1.4i 75pk). Al vond ik dat de Cannes zoekender was dan de AX, maar dat kan ook toeval zijn.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 14 juli 2015 09:04 PM
  [ # 23 ]
tim1993 schreef:

Ik moet eerlijk bekennen dat deze auto totaal niet uitnodigt om rustig te gaan rijden Laughing

Leg alvast maar geld opzij voor de boetes Razz Mooi autootje en net verbruik!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 15 juli 2015 10:13 AM
  [ # 24 ]

Laughing komt wel goed, ik rij niet té hard. Alleen wat vlotter dan met de BX

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 10 september 2015 07:21 AM
  [ # 25 ]

De AX is chagrijnig. Hij loopt nu 1:13 op de snelweg en het motormanagementlampje brand bijna altijd bij hogere toeren en constante snelheid. Uitlezen gaf alleen nog valse lucht uitlaat aan. Ook vanwege het feit dat ik nu een vaste baan heb en redelijk wat kilometers maak heb ik besloten om de AX wat aan te pakken en race georiënteerd te maken, voor zover dat natuurlijk gaat.

De nieuwe dagelijkse auto is een nonsense
DSC_6531

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2015 08:07 AM
  [ # 26 ]

“Valse lucht uitlaat”?

Lambdasonde al vervangen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 10 september 2015 08:59 AM
  [ # 27 ]

Nope, en dat ga ik voorlopig niet doen ook. Iets met ander blok Mr. Green

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2015 09:22 AM
  [ # 28 ]

1.6 16V uit Saxo?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 10 september 2015 09:24 AM
  [ # 29 ]

Dat is een van de mogelijkheden. Alleen zit je dan met herkeuren etc. Andere optie is een 1.4 met Yamaha R6 carbs. Optisch verschil tussen 1.1 en 1.4 is niet groot dus zou ik dat wel aandurven zonder herkeuring

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2015 10:00 AM
  [ # 30 ]

Even uit m’n blote bol, volgens de huidige regeltjes mag je het motorvermogen tot 20 % verhogen zonder herkeuring bij de RDW.
Een 1.1i is standaard 60 pk, dus mag je tot 72 pk gaan.
Een 1.4i is af fabriek al meer, namelijk 75 pk.
In dat geval moet je sowieso al te keuren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook