Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat NFP inhoudt dat Citroën en Peugeot de onderdelen zelf niet meer leveren?
Ik kreeg op mijn gezocht advertentie op het forum een reactie van iemand die nog een Bosch injectiehuis had liggen van een 1.4. In eerste oogopslag lijkt deze unit hetzelfde, maar de in en uit leidingen voor de brandstof zitten niet naast elkaar, maar juist aan weerszijde van de behuizing. Onderdeel nummer van Bosch is 0438201507. Als je dat Googlet op afbeeldingen is de eerste foto exact zoals de injectie die ik aangeboden kreeg (raar genoeg is de 2e een afbeelding van het correcte monopoint). Is deze te monteren, of hoort deze unit bij een heel andere ECU? Ik kan namelijk bitter weinig informatie vinden over deze unit, maar ik heb het idee dat ‘ie bij een nieuwer systeem hoort, want hij lijkt op de monopoint die bijvoorbeeld ook in de Golf 3 zit.
Trouwens, hoe komt iedereen toch in service.citroen? Ben ik te eerlijk en moet ik gewoon doen alsof ik een bedrijf ben?
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
NFP = no further production o.i.d.
Ik heb destijds een account aangemaakt door de site op franstalig te laten staan.
Toen hoefde ik niet te doen alsof ik een bedrijf heb.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een monopointinspuiter bestaat trouwens uit 2 demontabele delen.
Het onderste deel bevat de gasklep met potentiometer en de stappenmotor.
In het bovenste deel zit de inspuiter met in de steker daarvan geïntegreerd de inlaatluchttemperatuursensor en de benzinedrukregelaar.
Je zou dus ook alleen het onderste deel kunnen vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
René Jongejan schreef:Een monopointinspuiter bestaat trouwens uit 2 demontabele delen.
Het onderste deel bevat de gasklep met potentiometer en de stappenmotor.
In het bovenste deel zit de inspuiter met in de steker daarvan geïntegreerd de inlaatluchttemperatuursensor en de benzinedrukregelaar.
Je zou dus ook alleen het onderste deel kunnen vervangen.
De inlaatluchttemperatuursensor is ook gaar. Ik denk dat het juist het handigst zou zijn om dan het bovenste gedeelte te vervangen en voor een paar tientjes zo’n vervangende potmeter te bestellen.
Ik heb trouwens ergens gelezen (vraag me niet waar, ik heb op 2 computers momenteel 30 tabbladen open, allemaal Citroën gerelateerd) dat bij de 1.4 het injectiehuis 1 ding is en dat het enkel bij de 1.1 demontabel is.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Om één of andere raadselachtige reden kan ik plots geen berichtjes meer wijzigen op het forum, dus dan maar even met een reactie.
Dat het gasklephuis vastzit aan het injectiehuis bij de 1.4 Bosch A2.2 ben ik toch nog maar even na gaan zoeken, en jawel: gevonden. Bij de AX Club wordt dit genoemd bij het topic over het schoonmaken van de Bosch injectie. http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?p=306772#p306772
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb hier 2 complete inspuiters van een 1.4.
Beide bestaand uit een demontabel onder- en bovendeel.
Beide onderste delen, identiek aan elkaar.
Beide bovenste delen, wel verschillend, andere injectoren.
Het geheel zit met 4 boutjes op het inlaatspruitstuk vast.
Beide delen zitten aan elkaar met 2 zwart kunststof clipjes, die je even moet inknijpen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Zo, andere monopoint opgedoken. Voor de zekerheid wilde ik er een stappenmotor bij pakken, maar die was niet voorradig. Ik wacht nu even op het telefoontje terug, ze zouden “nog wat uitzoeken” - ik merk vanzelf wel hoe of wat. Stappenmotor zou meer preventief zijn dan noodzakelijk.
Het opnieuw inleren van de ECU heeft gelukkig wel effect gehad! Merk nu wel dat de gaskleppotmeter z’n beste tijd gehad heeft - maar nog altijd geen motormanagement lampje gezien, hmmmmm… Maar goed, het stationair toerental is flink naar beneden, al schommelt het nu wel meer. Belangrijkste is echter dat de auto niet meer zo stinkt, dus daar ben ik heel blij om - kan ik me weer vertonen in al die kleine dorpjes met keurige mensen (ik werk als IT ondersteuner voor een stichting in confessioneel basisonderwijs, kleine 20 basisscholen met dus een katholieke of protestantse inslag in piepkleine dorpjes - héél veel ‘keurige’ mensen dus). Ben alleen wel flink wat koppel kwijt onderin, en de reactie op het gas is vertraagd, maar dat klinkt allemaal als iets wat straks verholpen is. De oude dame rijdt nu dus in ieder geval als een auto met kapotte gaskleppotmeter, in plaats van “ja, het stinkt, maar dan heb je ‘t wel gehad”.
René, heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe, en Tim, ik stuur je een PM zodra de onderdelen binnen zijn om even te kijken of we iets kunnen afspreken.
Enne, Tim, je hebt natuurlijk helemaal gelijk: luxe bouw je in. Ik heb dan wel een Xantia gevonden op nog geen 20 minuten rijden voor een leuke prijs, ik laat ‘m lekker staan en kachel verder met dit prachtige hok! Met de herfst voor de boeg denk ik dat ik maar eens ga beginnen aan die subwoofer.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Sub is een heel goed idee! Wat voor sub heb je liggen? Ik had een sub in m’n diesel gebouwd, erg leuk klusje. En eventueel wil ik wederom wel helpen! Ik hoor t allemaal wel
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
MLConian schreef:Geen motormanagement lampje gezien
Met contact aan en tijdens de eerste seconden lopen toch wel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
René Jongejan schreef:MLConian schreef:Geen motormanagement lampje gezien
Met contact aan en tijdens de eerste seconden lopen toch wel?
Uiteraard, maar niet tijdens het rijden. Uitlezen van de computer geeft ook enkel code’s 12 en 11.
Tim, ik heb twee speakers uit een oude Bose home cinema sub liggen voor een zelfbouw subje. Zelfde type als dat ooit in Mercedesen werd gelegd, dus dat komt wel goed. Ik heb rond maart een Pioneer DEH-X5700BT aangeschaft en ingebouwd, carkit weggewerkt achter de lege klepjes van de tweets - de radio heeft een direct drive aansluiting voor een sub. Wordt dus iets ter grootte van een schoenendoos, met de speakers isobarisch, in een 4th order ontwerp. Dit, maar dan passief.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb hier een oud isobarisch Jamo subkastje in de huiskamer liggen met twee kamers en één poort. Die heeft inderdaad een heel behoorlijk bereik voor zo’n klein kastje (48x33x19).
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Het hoeft van mij ook totaal niet hard, ben niet zo’n fan van die rijdende discotheken - maar ik mis wel wat body in het geluid van de BX. Al helemaal op de snelweg, als de radio wat harder moet. Nu luister ik vooral naar rock, dus dat valt al redelijk mee ten opzichte van de pop die m’n vriendin wel eens op zet als ze rijdt (driver picks the music, shotgun shuts his piehole), maar als ik er een simpel 2.1 setje van maak kan ik het hele probleem oplossen zonder de speakers te vervangen en al te veel plek in de kofferbak te verliezen. Het gaat om opvulling, niet metaalmoeheid in de achterklep veroorzaken.
Ik kreeg 3 dagen terug een mailtje van Peter van Garage80 naar aanleiding van m’n advertentie op het forum: monopointhuis gevonden. Gisteravond meteen betaald, met wat geluk is het er morgen of kort na het weekend.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
MLConian schreef:Het gaat om opvulling, niet metaalmoeheid in de achterklep veroorzaken.
Dát gaat heel lastig worden aangezien je kofferklep van kunststof is
Mooi dat je een monopointhuis gevonden heb. Hopen dat dat je problemen oplost.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze weten vast niet meer welk huis van welke gesloopte BX is gekomen, maar als je toevallig de ex van Bea krijgt dan heb je er eentje met weinig kilometers.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
tim1993 schreef:MLConian schreef:Het gaat om opvulling, niet metaalmoeheid in de achterklep veroorzaken.
Dát gaat heel lastig worden aangezien je kofferklep van kunststof is
Mooi dat je een monopointhuis gevonden heb. Hopen dat dat je problemen oplost.
Mijn achterklep is anders echt van metaal hoor. Misschien een geintje van Citroën voor de allerlaatste type 3 wagens? Je mag het komen controleren als je me niet gelooft! (of checken als we de injectie monteren)
Auto viel vandaag zelfs even uit, stationair - oud bekend probleem, en weer iets dat wijst op een brakke gaskleppotmeter. Duimen dat het opgelost is straks!
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)