Vandaag heeft de dealer bij mijn Cactus de mistlampen vervangen. Gelukkig passen beide LED setds die ik had meegleverd. Uiteindelijk voor de 80w versie gekozen in plaats van de 30w versie.
Beide claimen 6000k te zijn, maar beide wijken wat af van mijn digitale xenon.
Vind ikzelf niet zo’n probleem, aangezien ze wat meer in de buurt komen van de dagrijdverlichting.
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Westerman schreef:Andere vraag.. zijn er ook mensen met de interieur verlichting bezig geweest?
Ga ik doen zodra ik mijn Cactus heb ontvangen, wil alle standaard W5W-lampjes binnen vervangen voor de Philips X-treme Vision LED 4000K. Eén van de twee redenen dat ik voor de uitrusting Feel ben gegaan i.p.v. Shine is dat de plafonnière in de Shine LED-lampen bevat die je zelf niet kunt vervangen (zitten gesoldeerd aan een printplaat).
Sinds een week een basic 35watt setje 4300K (wit) Xenon met canbus in de cactus gezet. In een eerdere auto een Xenonset van Pilot gezet, maar deze ‘merkloze’ bleek precies dezelfde. Navraag bij de leverancier leerde dat je, zodra er Pilot op staat, 1.5 jaar garantie extra koopt…. Kun je 4 setjes Non-Pilot van kopen…
Zeer tevreden mee. Een zee van licht voor de auto en verkeersborden lichten op honderden meters op. Geen storingen en geen knipperende tegenliggers. Na de opwarmtijd is het licht zowat gelijk aan de kleur die de ledverlichting produceert.
Dames/heren, ik zoek me suf naar voor de C4C goed werkende PS24W leds.
Autostyle heeft ze, maar deze zijn niet geschikt voor canbus en nogal prijzig.
Waar hebben jullie ze vandaan?
Graag ff linkje via pb of zo.
Thanx!
Ik heb een setje voor je liggen, als je interesse hebt. Getest door de dealer…
- Life goes too fast to drive slow -
Kee dan. Was ik vergeten te melden. Zijn het 4300K lampen? Die komen precies overeen met de led en 4300 xenon die ik nu heb.
Het leek eigenlijk juist wel mooi om echt geld halogeen verlichting te hebbrn icm de witte leds bij mijn paarse cactus. Zijn d’e h1 grootlicht potjes ook in het geel te krijgen?
Geld = gele
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Heb je überhaupt wel gezocht? Eerste link via google
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Kwan dit tegen op ebay
Misschien interessant voor iemand hier
http://www.ebay.nl/itm/LED-Kennzeichenbeleuchtung-citroen-c4-cactus-TUV-FREI-/281540902393?hash=item418d253df9
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Vandaag 6000k xenon en 6000k led inde mistlampen gebouwd.
Lukt mij alleen niet om de foto toe te voegen.
Vandaag 6000k xenon en 6000k led inde mistlampen gebouwd.
Lukt mij alleen niet om de foto toe te voegen.
Totaal aantal Berichten: 139
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Hallo allemaal,
Ik heb in mijn DS3 inmiddels bijna 2 jaar H1 en H7 met kleur K5000 en bijpassende LED’s voor de stadlichten. Dat past heel goed bij het witte licht van de DRL’s. En als je in de koplampen kijkt zie je inderdaad een blauwe gloed van het “buisje” maar dat stoort mij niet.
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
PPL schreef:albveld schreef:Ik heb LED’s in de kentekenplaatverlichting gezet, stuk feller en witter. Ik vind het beter passen bij zo’n moderne/futuristische auto en ik vind het gewoon mooier. Lichtopbrengst is ook duidelijk meer, tijdens het rijden in het donker zie je het duidelijk op straat achter de auto. Helaas is het niet voldoende om een betere werking van de achteruitrijcamera te bewerkstelligen ...
Ik heb deze LED’s er nu in, passen precies achter het glaasje en geven dus mooi licht: KLIK.
Foto in het donker is niet optimaal, maar zie onderstaand.
Zojuist besteld.
Bedankt voor de tip.
Over het vervangen van de koplampen twijfel ik nog, ben niet zo handig (...)
Vraagje, ivm canbus hebben jullie de SMD- versie of de nieuwe COB-versie?
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
harry schreef:Vraagje, ivm canbus hebben jullie de SMD- versie of de nieuwe COB-versie?
Ik heb niet meer de LED-jes van mijn genoemde link in de kentekenplaatverlichting, deze gingen helaas al vrij snel flikkeren. Ik heb er sindsdien weer andere in, die ik nog van mijn vorige auto had liggen, deze: KLIK! Niet goedkoop, maar ze werken inmiddels al vanaf januari 2013 feilloos, eerst in mijn Seat Leon als stadslicht, daarna in de Cactus als kentekenplaatverlichting. Voorzover mijn kennis reikt, zijn dit gewoon SMD’s. De lichtopbrengst is voor LED echter niet heel erg groot, er zijn fellere opties. De hierboven ergens genoemde LED-units van eBay lijken me ook erg goed!