Een foto van het interieur zou daar wel antwoord op kunnen geven.
Ik weet niet wat er precies bij die kit wel / niet gewijzigd werd.
Had Dimitri op dit forum niet zo’n ombouw kit op z’n athéna?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ja maar die was pas in 2002 ‘verbouwd’. Dus waarschijnlijk niet met de originele ombouwset uit ‘84.
JW
Oh in 2002 pas?! Jeetje, wat zonde, eigenlijk.
Of niet? Ik heb nog niet een ombouw-cx in levende lijve gezien.
Wel grappig dat er blijkbaar nog zo’n set voor handen was
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zonde? Het is een schande!
JW
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Shalom74 schreef:Timo1990 schreef:1983? Juist ja..
kenteken begint met een p dus 1986 lijkt me eerder juist te zijn
Idd dat valt me ook op…
Ombouw kit of niet, hoe kan er een kenteken reeks beginnend met een P welke rond 85/86 werd uitgegeven nu bij de RDW staat geregistreerd als 83er…
In 83 werden kentekens zo rond de letter J uitgegeven.
Dit is niet het standaard omkatten, want dan zit er gewoon een 83er kenteken op een 86er auto, in dit geval dus andersom.
In 86 pas in Nederland ingevoerd en toen dus een nieuw kenteken gekregen?
(Ik heb niet naar t rdw programma gekeken nog..)
Edit: eerste toelating 1983..
Dan zijn er nog diverse mogelijkheden. Eerste jaren diplomatiek kenteken bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee eerste afgifte is ook 83, daarom is het zo vreemd.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Merkwaardig is ook dat in de tekst staat dat de auto binnenkort belastingvrij is. Het enige moment dat hij dat gedacht kan hebben is de eerste helft 2013. In juli 2013 werd de auto namelijk belastingvrij om vervolgens op 1 januari 2014 weer belastingplichtig te worden. Nu duurt het weer tot 2023.
JW
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het is sowieso qua tekst een hele sterke advertentie!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zomaar een gedachte…
Origineel nederlandse auto uit 1983. Kenteken kwijtgeraakt in 86. Nieuw kenteken aangevraagd en gekregen beginnend met een P. Auto jaren later gesloopt.Daarna kenteken geplakt om belastingtechnische reden op een serie 2.
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan!
Heb in de tachtiger jaren een 2400 Super Break gehad uit ‘79 met het kenteken NR-86-DR.
In september 1987 op transport naar de dealer in de regio van Nesselwang, Zuid-Duitsland, wegens een overleden startmotor!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
staAT ANDERS HOOG OP ZN POOTJES MET EEN KAPOTTE STARTMOTOR?
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Door een klap met een hamer op de startmotor deed die het heel soms!
Het kenteken bestaat overigens nog.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Arjan Verkade schreef:Shalom74 schreef:Timo1990 schreef:1983? Juist ja..
kenteken begint met een p dus 1986 lijkt me eerder juist te zijn
Idd dat valt me ook op…
Ombouw kit of niet, hoe kan er een kenteken reeks beginnend met een P welke rond 85/86 werd uitgegeven nu bij de RDW staat geregistreerd als 83er…
In 83 werden kentekens zo rond de letter J uitgegeven.Dit is niet het standaard omkatten, want dan zit er gewoon een 83er kenteken op een 86er auto, in dit geval dus andersom.
Ik denk dat dit een typisch gevalletje omkatten betreft echter is de eigenaar vergeten dat belastingvrij nu pas na 40 jaar is
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een hele pagina geneuzel over een pakhuis van een cx…. nexttttttt aub…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste