Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De bedoelde route was die van Kastelruth naar Ortisei/Sankt Ulrich. We hebben vooraf contact gehad met de VVV van het Grödnertal en van hen de informatie gekregen dat de weg van Kastelruth dwars over de Seiser Alm naar Selva/Wolkenstein verboden is…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
...then again, alles wat verboden is, is leuk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat was het zeker
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
had er best een boete voor over gehad maar dan wel doorrijden, je hebt immers betaald
Maar dan begrijp ik het even niet meer. De route, waypoints, enzo, heb ik afgehaald van het GoogleMaps-bestand zoals ingetekend door WilGer en opgegeven door Maarten.
En de officiële route lijkt toch echt over de Alpe di Siusi te lopen:
Rens, even helemaal los van deze discussie, die mij toch wel intrigeert, we hebben 3 fantastische dagen gehad.
Adri
Breeze schreef:we hebben 3 fantastische dagen gehad.
Dat staat natuurlijk als een paal boven water in een bospaadje!
De route die wij hebben gereden, dus linksaf volgens de blauwe route, kwamen we ook wel onder andere een aannemer tegen. En daar was links weer een verboden in te rijden, maar rechtsaf waar TomTom ons heen stuurde stond enkel een beperking boven de 12 ton..
Wellicht dat wij dan toch de toegestane route hebben gereden?
Hoe dan ook waren het 3 prachtige dagen!!
Ik blijf graag geloven dat ook wij op de verboden route zaten, anders sloeg die vlucht door het bos natuurlijk helemaal nergens op…
Xsara Coupe schreef:De route die wij hebben gereden, dus linksaf volgens de blauwe route, kwamen we ook wel onder andere een aannemer tegen. En daar was links weer een verboden in te rijden, maar rechtsaf waar TomTom ons heen stuurde stond enkel een beperking boven de 12 ton..
Wellicht dat wij dan toch de toegestane route hebben gereden?Hoe dan ook waren het 3 prachtige dagen!!
Lijkt me niet, want ook voordat we bij Hotel Saltria links af gegaan zijn, waren we al 2 verbodsborden gepasseerd. Na linksaf te zijn gegaan (daar waar Adri rechtdoor ging) bij Hotel Saltria stond er vlak daarna een 3e verbodsbord waarvan de rode rand vergaan was en bijna wit was geworden.
Het eerste verbodsbord stond vlak na de kleine rotonde die niet in het routeboek stond, op een onderbord stond iets over een periode tussen 9:00 en 17:00. Voorbij dit bord reden we naar boven richting Alpe di Siusi. Als je dan boven bent en je voorbij dat plein rechtdoor rijd gaat de weg een stuk naar beneden onder een tunneltje door, daar stond het 2e verbods bord.
Inderdaad, nadat je het 3e verbodsbord voorbij reed kwamen we op een Y splitsing waar bij links een verbodsbord stond maar bij rechts een beperking voor voertuigen boven de 12 ton. En de route zei daar rechtsaf
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
FastFred schreef:Het eerste verbodsbord stond vlak na de kleine rotonde die niet in het routeboek stond, op een onderbord stond iets over een periode tussen 9:00 en 17:00.
Dat zal deze zijn geweest op 46°32’53.3"N 11°35’04.2"E.
Die motorrijder heeft het beter bekeken (letterlijk en figuurlijk).
Wij bekennen deemoedig schuld in die zin dat we samen dus 2 x 2 verbodsborden over het hoofd hebben gezien. De boswachter was erg stellig dat wij er 5 waren voorbijgereden. Maar misschien had hij wel een slechte nacht gehad.
Trouwens mijn foutief ingetekende blauwe route was zo gek nog niet. Want zoals te zien is op de scan van de Mich-kaart:
is het “verboden pad” (rode pijl) een karrespoor en het (onverharde) pad rechtdoor lijkt een normale(re) weg. En om het nog gekker te maken, op mijn beide navi-systemen stond het weer precies andersom. Maar onze discussie daarover werd wreed verstoord door een man met een Jimny.
Adri
Jij voelde je natuurlijk gewoon te goed voor een ‘karrespoor’ met die poepchique GS van je zoon.
Man met een Jimny? Dat was de dorpskapper natuurlijk.
jaco schreef:Jij voelde je natuurlijk gewoon te goed voor een ‘karrespoor’ met die poep
chiquebruine GS van je zoon.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zeg als jullie gaan beledigen dan stap ik uit de discussie hoor.
En ik durf Rens niet te vragen om in te grijpen.
Adri
O ik bind al in, het leven is immers niet om lol te maken.
jaco schreef:Jij voelde je natuurlijk gewoon te goed voor een ‘karrespoor’ met die poepchique GS van je zoon.
Man met een Jimny? Dat was de dorpskapper natuurlijk.
Die GS is in ieder geval niet bijna in de hens gevlogen…
Adri, dat was inderdaad die rotonde, staat ook nog op de film, maar daar staat verder weinig interessants op, dus die ga ik niet uploaden.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon