4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Koen’s BX 14 Deauville - terug van weggeweest op CiFo
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 18 september 2015 03:42 PM
  [ # 46 ]

Stalen achterklep is toch een broodje aap?

Dus je hebt een soort van BX dommage?

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 september 2015 04:04 PM
  [ # 47 ]
MLConian schreef:
tim1993 schreef:
MLConian schreef:

Het gaat om opvulling, niet metaalmoeheid in de achterklep veroorzaken.

Dát gaat heel lastig worden aangezien je kofferklep van kunststof is LaughingLaughing

Mijn achterklep is anders echt van metaal hoor.

Ik geloof er niks van! Mr. Green Er is overigens ook maar 1 onderdeelnr vermeld op citroen service.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 18 september 2015 09:41 PM
  [ # 48 ]

Vergeet dat monopoint huis, we gaan die achterklep checken!  Laughing Laughing Laughing (Nee, even serieus, dat monopoint huis moet echt - stationair zwalkt ineens heen en weer, auto houdt in en m’n koppel is foetsie. Wel handig dat ‘ie dat pas echt is gaan doen nadat ik Garage80 betaald heb.) Ik zal er eens met een magneetje langs gaan, zie ik het vanzelf. Naar mijn idee is ook de motorkap trouwens metaal… Blijft weinig over van dat “plastique fantastique” verhaal over de BX wat dat betreft.

Ik heb nog wel de tip opgevolgd die hier eerder gegeven werd, om even injectorcleaner in de auto te gooien. Ik heb bij de lokale auto-onderdelenboer een flesje gehaald, morgen heb ik een uurtje snelweg voor de boeg en de tank is iets onder de helft nu. Eens kijken wat het doet, hopelijk geeft het even een boost tot het nieuwe onderdeel erop gezet kan worden.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 september 2015 10:03 PM
  [ # 49 ]

Motorkap kan wel staal zijn (voel je vanzelf met optillen, staal is behoorlijk zwaar). Je hebt overigens toch een niet-originele motorkap aangezien deze kort is. Een deauville hoort een lange te hebben. (kort of lang duidt op een spleet tussen koplampen)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 20 september 2015 10:55 PM
  [ # 50 ]

Iets met schaamrood - achterklep is plastic. Magneetje deed niks. Oeps!
Het wachten is nu nog op het pakketje uit Friesland. Ik heb ondanks alle ongein met de auto nog wel 1 op 12 weten te rijden. Vandaag de auto weer helemaal vol gegooid, geen benzinelucht te ruiken, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem met de ontluchting is of met de brandstofleidingen.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 22 september 2015 10:07 PM
  [ # 51 ]

Vandaag de PostNL aan de deur, ze hadden iets voor me. Jawel, post uit Friesland met het mooie logo van Garage80! Met als klap op de vuurpijl ook nog eens inclusief stappenmotor, met exact hetzelfde onderdeelnummer als wat nu op m’n BX zit.
Monopointhuis ziet er een stuk gaver uit dan wat er nu op m’n blokje gemonteerd zit, en ik zie dat bij deze de pen onderaan de handel van de gaskabel (bij gebrek aan betere bewoording) tegen de stappenmotor aan valt, tegen een plaatje met een veer. Bij de huidige situatie zit daar wel een pennetje dat uitsteekt richting de stappenmotor, maar die komt daar echt niet tegenaan. Vreemd.
Onderop het gaskleppenhuis en tussen het bovenste en onderste gedeelte van het monopointhuis zit wel een soort rode pakking. Ik heb het idee dat deze een tikkeltje uitgedroogd is. Kan ik dat gewoon weghalen, schoonmaken met alcohol en dan vervangen door pakkingspapier? En zo ja, welke dikte papier?

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2015 10:44 PM
  [ # 52 ]
MLConian schreef:

Bij de huidige situatie zit daar wel een pennetje dat uitsteekt richting de stappenmotor, maar die komt daar echt niet tegenaan. Vreemd.

Is helemaal afhankelijk of de auto warm of koud is stil gezet.
Bij warme motor raakt de stappenmotor niet de hevel op de gasklepas, bij koude motor wel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 september 2015 01:15 PM
  [ # 53 ]

Mijn eigen reactie lezend kom ik er achter dat het toch niet helemaal correct is.

In de drukstift van de stappenmotor zit namelijk een contactje, hiermee wordt bepaald of de gasklep volledig gesloten is.
Dat voel je als je de stift iets indrukt
Bij een koude motor duwt de stappenmotor tegen de hevel van de gasklep om het stationaire toerental te verhogen.
Bij een warme motor, die stationair draait, doet de stappenmotor dit niet, maar moet wel dat contactje gemaakt worden.
Dit kan afgesteld worden met het drukboutje op de hevel, die kan met een inbussleuteltje versteld worden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 23 september 2015 04:44 PM
  [ # 54 ]

Zodra het weer het toestaat zal ik de motorkap even open gooien en kijken hoe het nu precies zit, maar voor zover ik weet raakt het palletje de stappenmotor nooit. Dan zou dus dat palletje verkeerd afgesteld zijn.

Ik heb even wat foto’s gemaakt van het nieuwe injectiehuis, dan is de rode pakking goed te zien. Ik denk dat ik er verstandig aan doe om de pakking tussen het bovenste en onderste gedeelte te vervangen (volgens de plaatjes van service.citroen zit daar ook een pakking tussen, dus dat komt wel in orde). Echter, zowel Tim als ik hebben geen idee of er nou wel of geen pakking onderop het gasklephuis hoort. Er zit onderop het nieuwe gasklephuis wel een restant van pakking, ook weer van dat rode spul, maar ik weet dus niet of dat er echt thuis hoort. René, kun jij daar je licht over laten schijnen? En als ik de pakkingen ga vervangen - welk materiaal en welke dikte raden jullie aan? Die tussen het bovenste en onderste gedeelte van het injectiehuis zit is NFP, dus die zal sowieso zelf gemaakt moeten worden.


Het nieuwe injectiehuis.


Rode meuk aan de onderkant.


De rode pakking tussen de twee delen laat behoorlijk los en voelt aangedroogd aan.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 september 2015 06:40 PM
  [ # 55 ]

Pakking nr. 7 zit tussen het onder- en bovendeel.
Bij mij zit ook zo’n pakking tussen het onderdeel en het inlaatspruitstuk.
Pakking is nog leverbaar, gewoon 2 stuks kopen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 september 2015 06:43 PM
  [ # 56 ]

De meuk aan de onderkant is vloeibare pakking. Daar is die bovenste volgens mij ook mee ingesmeerd. Gewoon papier pakking tussen plaatsen en geen vloeibaar spul gebruiken. De meeste vloeibare pakking is niet bestand tegen langdurige blootstelling aan benzine(damp). De dikte van de pakkingen steekt volgens mij niet zo nauw. Maar ‘t moet geen halve centimeter worden natuurlijk ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 23 september 2015 08:02 PM
  [ # 57 ]

Ik zal even bellen met de dichtstbijzijnde Peugeot en Citroën garage’s of de pakking nog leverbaar is. Op de documentjes die je me stuurde staat echter bij onderdeel 7 (set van 2 pakkingen zonder asbest) NFP, René. Voor alle zekerheid haal ik ook pakkingpapier; da’s nooit weg, en ik sta nu toch te springen om dat nieuwe injectiehuis erop te hebben. Het lijkt niet al teveel werk, dus als ik de pakkingen niet direct te pakken krijg kan ik het altijd nog wisselen.
Wat betreft die dikte - ik doelde meer op minimale dikte dan maximale.  Laughing  Maar dan pak ik gewoon 1mm.
Het lijkt er dus wel op dat ik niet het injectiehuis van Bea heb, Wouter!

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 september 2015 08:19 PM
  [ # 58 ]

Volgens de plaatjes door Tim geplaatst zijn ze nog leverbaar!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 23 september 2015 08:49 PM
  [ # 59 ]
René Jongejan schreef:

Volgens de plaatjes door Tim geplaatst zijn ze nog leverbaar!

Klopt, maar op de plaatjes van Tim staat ook een datum uit 2011, terwijl de plaatjes die je zelf stuurde veel recenter zijn.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 september 2015 09:36 PM
  [ # 60 ]

Koen, je kijkt naar nr. 6, die is NFP.

Maar nr. 7 is volgens beide lijstjes nog leverbaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook