Ik ben voornemens om een krik en een paar assteunen aan te schaffen. Wie heeft hier tips omtrent wat te kopen.
Als de DS een tijd stil staat is er weinig ruimte om een krik eronder te krijgen.
Ik zag bij Rustbuster het volgende: Speciaal voor verlaagde auto’s is er nu ook een extra lage krik (8 - 37,5 cm) voor € 165,00 (inclusief BTW).
Is wel weer 165 euro en is die 37,5 cm hoog genoeg?
Wat valt er over assteunen te vertellen?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toen mijn GS met zijn buik op de grond lag, heb ik gewoon de standaard krik gebruikt (die past altijd) en daarna de assteunen er onder gezet. Normaal gebruik ik wel een garagekrik.
37.5 is hoog genoeg ik gebruik die ook voor de cx en xantia maar waarom zou je zo dure kopen ik betaalde ongeveer 30 euro voor een krik
Maar als de dame niet meer wil starten moet je er toch wel onder kunnen komen met de krik.
Mink schreef:Maar als de dame niet meer wil starten moet je er toch wel onder kunnen komen met de krik.
weet jij de maat uit je hoofd tot hoeveel grondspelling je heb als die laag staat :
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mink schreef:Maar als de dame niet meer wil starten moet je er toch wel onder kunnen komen met de krik.
Wat voor krik zit er dan standaard bij je wagen?
patje74 schreef:Mink schreef:Maar als de dame niet meer wil starten moet je er toch wel onder kunnen komen met de krik.
Wat voor krik zit er dan standaard bij je wagen?
aan die krik heb je niks patje dan moet de wagen in de hoogste stand staan om die te gebruiken
max. Belastung 2 t
mit 2 Schwenkrädern für eine einfachere Handhabung
optimale Standfestigkeit für mehr Sicherheit
Gesamtlänge: ca. 470 mm
Hubhöhe 130 - 345 mm
TÜV/GS geprüft
deze is +- 15 euro
Een speciale krik voor verlaagde auto’s heeft ook een speciale prijs.
Koop een gewone garagekrik, maar koop de beste lees: zwaarste assteunen voor personenauto’s die je kunt krijgen. Zwaar uitgevoerd, maar vooral stabiel en uiteraard in hoogte verstelbaar.
Je leven hangt er van af
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mink,
Als je je auto rijdend weg zet en de accu een beetje oplaadt af en toe zal ze ook na maanden gewoon starten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is een druppel-lader ook een idee?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bijvoorbeeld.
Ik koppel mn accu altijd af. Als de accu is opgeladen en het blijft boven nul ( altijd in mn stalling) start de SM na maanden gewoon.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik geloof dat dit topic een totaal andere kant op gaat dan de strekking van mijn vraag. Toch leuk om te zien hoe het één tot het ander kan leiden.
Als je startmotor eruit ligt kan je nog zo’n mooie accu hebben maar dan start je motor nooit.
Voor het vervangen van de startmotor wordt gesproken over het verwijderen van de veerbol in de laagste stand. Echter soms ook over het opkrikken van je motorblok. Vandaar mijn vraag over welk model garagekrik er in den lande wordt gebruikt.
Bij alle hydrauliques heb je natuurlijk dit probleem. Een kennis van mij had hiervoor een simpel schaarkrikje uit een Toyota die extreem laag is.
Die past precies onder het kriksteunpunt van de BX in de laagste stand. Vervolgens, als je hem dan daar omhoog kan brengen, kun je de normale krik eronder krijgen. “Onze” hydrauliques zijn idd niet de makkelijksten in de laagste stand. Dus op zich wel handig om er over na te denken als je een krik koopt. Ik zou zelf dus voor een los extra-laag krikje gaan waarmee je het eerste beginnetje kan maken.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een reparatie aan de DS gaat doen zet je em in de hoogste stand, zet je er assteunen onder: Onder die uitstekende steunen thv je A-stijl.
Nu kan je de auto drukloos maken en je uitleven. Er past nu altijd een krik onder! Ik gebruik een ‘gewone’ garage krik van een euro of 50 die 3 ton kan tillen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Met die uitstekende steunen ter hoogte van de A stijl moet je wel oppassen dat ze nog hard zijn. Ik heb wel eens exemplaren gezien waarbij ik liever een paar balken onder de kokerbalken zou leggen. Een HP-wagen is toch erg gevaarlijk bij op bokken zetten. Als je ‘em uit de veren krikt is ‘ie direct de veerdruk kwijt. Valt de auto van de krik als je eronder ligt, is het einde oefening. Ik heb op een sloperij eens iemand onder een BX zien schroeven. Het ding stond op een schaarkrikje en ik hield mijn hard vast.