Citroenuden schreef:Geloof gezien de historie niet dat de EGR’s zijn afgedicht.
Zijn hier ook instructies / foto’s van, altijd makkelijk.
Heb dit wel eerder gedaan bij VW TDI, principe is bekend.Luchtinlaat zullen we maar eens even gaan bekijken.
Je zou op deze site even kunnen kijken, http://www.citroenc6-genootschap.nl ,
Deze link,
En dan de pdf file, Belangrijkste technische aspecten C6 , daar wordt de EGR klep ook aangegeven.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, maar wat een uiterst summier verhaal! Hier op het forum vind je de naad van de kous. Bijvoorbeeld bij http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228695/#1912433
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Heb de inlaat gecontroleerd, had inderdaad een zwart laagje aan de binnenkant maar verder niets geks.
Viel wel op dat de voorste EGR er veel nieuwe uitziet met dan achter. Achter heeft nog de inbus-torque boutjes.
Kleine lekkage op de EGR pijp naar de inlaat, er is was roet zichtbaar.
Dus dacht gelijk maar even door te pakken en de EGR afdoppen, zijn we daar ook vanaf.
Breekt er een bout af (natuurlijk van de achterste EGR klep)
Daar kun je lekker handig bij …
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Even een update ..
Na twee avondjes … geduldig … werken is de bout uitgefreesd en zit alles weer in elkaar met blindplaatjes.
inmiddels ook brandstof filter vervangen, maar wil nog steeds niet super goed starten.
zeker koud staan alle lichtjes te flikkeren ..
Accu houdt het goed uit heeft kan het langdurig starten prima aan.
Auto loopt nu wel in noodloop, dus mist heel veel vermogen.
Hij veert inmiddels een stuk beter na 4 banden opgepompt te hebben !!!
Ze stonden alle vier rond de 2,0 bar.
Nu eerst maar eens de storingen uitlezen.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
ondanks dat je blindplaatjes hebt geplaatst, kunnen de EGR kleppen onderling nog storing geven ? of worden ze uitgeschakeld ?
onder normale omstandigheden wel als ik dit lees,
Ik had geen storing voordat ik begon aan het afsluiten van de EGR, dus ga daar niet vanuit.
Op basis van
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226357/P0/
zou het nu met een re-set van de foutmelding nu moeten zijn verholpen.
Dus vandaag op zaterdag maar even op zoek naar een garage die me kan helpen.
Super bedankt voor alle adviezen, denk dat ik er nog niet helemaal ben, maar al wel een stukje verder
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Storingen vanmorgen laten wissen, meerdere aanwezig na bovenstaande gebeurtenissen.
1 storing kreeg hij er niet uit en dat van de EGR’s was waarschijnlijk het probleem.
storing opgeschreven en nagezocht (P0089) …… bleek ik een stekkertje vergeten te zijn, temp sensor. oms:
Storing lampje is dus weer terug aan, maar hij loopt weer als een trein.
Monteur vond de startmotor te langzaam draaien, dus die staat nog op het lijstje om te doen.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Temperatuursensor?
P0089 verwijst naar, klep voor brandstofdosering, onaannemelijk signaal.
Hallo,
ik had hetzelfde euvel bij 100.000 km, accu vervangen hielp niks, daarna startmotor vervangen. de auto starrt weer bij de eerste slag.
sucsess
David
C6 2.7 2007
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Hoi David,
Dankje voor de info !
Die conclusie was inmiddels ook getrokken, startmotor is besteld / onderweg.
De tip om het brandstof filter te vervangen scheelt de helft in starttijd bij mij, die was helemaal zwart.
Groet Reinier
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Andere startmotor gemonteerd en hij start weer als nieuw !
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Ook bij mijn C6 met 330.000km was de startmotor “op”. Had een heel hoge inwendige weerstand en draaide te langzaam. De nieuwe startmotor laat de motor weer super snel aanslaan!