Sinds de laatste grote beurt heb ik trillingen in het koppel- en gaspendaal bij het optrekken.
Motorsteunen reeds vervangen. Wat kan dit zijn, Renault garage weet het niet meer.
Ze hebben contact gehad met een Citroën garage en die weten het ook niet, zeggen dat ze dit nog nooit
hebben meegemaakt.
Help!!!!!!
Om wat voor motor gaat het?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Motor is een 1.6 benzine en gasinstallatie
Nog nooit gehad?
Er kan olie op de plaat zitten, je vliegwiel kan gaar zijn. en het druklager kan er aan komen.
Meestal komt die bij 180K (zo lijkt het althans)
Er staat nog geen 100k op de teller.
Van tevoren nooit niks gevoeld.
Kan dit allemaal plotseling komen?
De monteur sprak ook nog over de aandrijfassen?
Je voelt dat het iets mechanisch is.
Ik heb precies dezelfde klacht met mijn C4 1,6 Coupé uit 2005. Bij mij staat er 115.000 km op de teller en het is een benzine motor.
Sinds grote beurt, inclusief nieuwe distributieriem en wisselen van zomer naar winterbanden (die ik vorig jaar ook al in de winter gebruikt heb), heb ik opeens ook die trilling in mijn koppelingspedaal en beetje in gaspedaal.
Garage zei eerst dat het een cuppende wintervoorband was. Dat geloofde ik niet. Trilling voelt te mechanisch. Zomerbanden er voor de test weer opgezet, trilling bleef. Dus geen cuppende winterband.
Ze denken nu aan een kapotte druklager. Maar voor de grote beurt voelde ik geen enkele trilling in de pedalen en mijn C4 schakelt voor én na de grote beurt prima.
Stephantrim; hebben ze bij jou de oorzaak ontdekt?
Als je aandrijfassen trillen dan voel je dit ook wel degelijk, maar dan voel je het volgens mij praktisch altijd, niet alleen perse bij optrekken
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 26-02-2012
- C4 (2004-heden) VTR+, COUPE 1.6I 16V IF
Vorig jaar juni de distributieriem van mijn 1.6-16v VTR+ laten vernieuwen, zonder grote beurt bij 108000KM, vanaf dat moment trilling in gas-en koppelingspedaal. Dealer vond niets bijzonders. Toch een vreemde zaak, bij koude motor is het erger als bij warme motor. Vroeg mijn eigen af wat allemaal los geweest is bij het vervangen van de riem. Ik geloof niet in olie op koppelingsplaat, of druklager omdat het bij verschillende mensen voorkomt na grote beurt of vervangen van distributieriem.
Een mogelijke oorzaak van trillingen in het koppelings- en gaspedaal is een niet goed teruggeplaatst luchtfilterhuis, op de aansluiting met slangenklem. Via het luchtfilterhuis worden dan motortrillingen doorgegeven via de accubodemplaat aan het schutbord. Op Planete Citroen staat deze zelfde klacht en oplossing. Onze C4 had dit ook en na goed terugplaatsen was de trilling verdwenen.
Trillingen bij optrekken vanuit stilstand heb ik ook gehad, was niet mee te rijden. Nieuwe koppeling erin en het probleem was opgelost
Bij mij was ook de krukaskering lichtelijk lek, dus vermoedelijk was olie op de platen de oorzaak van het trillen. (kering is tegelijkertijd vervangen)
Gelukkig allemaal nog onder BOVAG garantie, alleen koppeling heb ik voor bijbetaald
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon