Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Vandaag nieuwe voorraadbol erop en de bolletjes gevuld. Wat rijdt dat geweldig!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik kom er net achter dat deze auto hoogstwaarschijnlijk door Evert (goodolddiesel) naar NL is gehaald. Dit topic is nog te lezen op dit forum. Helaas zijn de foto’s niet meer zichtbaar. Daarom de vraag: is er iemand die mij iets over de historie van de auto kan vertellen, en misschien zelfs nog wel foto’s heeft van toen ie naar nederland ging?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je zou hem eens via PM kunnen benaderen?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Heb ik gedaan. Hij gaat op zoek!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Even een kleine update.
We zijn met de witte dame naar citromobile geweest. Zonder problemen heen en weer vanuit Groningen, Geen centje pijn. Ik was benieuwd naar t verbruik en dit was natuurlijk een mooie gelegenheid om dit eens te meten. Ik kwam uit op 1 op 12 ongeveer. Dit valt nog redelijk mee als ik kijk naar de beige, waar je echt heel goed je best moet doen om dit te halen.
Kortom de BX bevalt prima.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het is toch een BX 14 met 4 bak? Of met 5? In het laatste geval moet ie veel zuiniger kunnen.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik reed met m’n 14-4 bak makkelijk 1 op 15.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 1:12 ook niet zo goed vind voor een 1400
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Dan ken je de rijstijl van Jasper z’n vader nog niet
Geintje hoor, nog nooit bij hem in de auto gezeten
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Haha nog erger, mn moeder reed .1 op 12 valt ook wel tegen, maargoed, volgende lange reis nog maar ns testen
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Snuffel maar eens als ie warm is. Wedden dat je onverbrande peut ruikt?
En daarmee adviseer je…. ?
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Carb afstellen, bougies en aanverwanten vervangen. Maar dat hoef ik toch niet uit te leggen?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Even de boel afstoffen hier.
De BX rijdt nog, en goed ook! Tot nu toe geen problemen gehad.
Ik heb laatst de wielkasten en de bodem eens goed schoongemaakt, wat onder een laagje vuil weg kwam was een mooie witte laklaag , nergens rotte plekken, alleen wat vliegroest boven het reservewiel.
Binnenkort ga ik bezig met de lak op een aantal plekken. In het rechter achterspatbord zit een deuk, en wat diepe krassen, dit ga ik weer strak maken en spuiten, ook andere aandachtsplekjes worden aangepakt.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Goh inderdaad, dat is dat ding wat ik naar NL heb gehaald via een heel verhaal; aangeboden via de bx club door een enthosiaste lid die weer een mail uit Frankrijk had gehad geloof ik. Nu was toen het transport op Frankrijk heel normaal (toen hadden we nog oldtimer regelingen) en zodoende de auto mee retour naar NL gehaald.
Bijzonder aan dit exemplaar is dat het een pre-serie is. Met iets hoekiger lijntje in de dashboard en het ontbreken van luidsprekerkabinetten in de deuren zo goed als ik mij kan herinneren.
Het was indertijd een vrij gave wagen en daarom ook weer verkocht aan een liefhebber die er een beter plaats voor had dan ik.
Op verzoek nog naar foto’s gezocht, maar helaas niet meer kunnen vinden. Het mail verkeer ging toen nog via outlook en dat gedeelte is met pc en al weg. Ook de online fotoserver is opgeheven en de back-up daarvan is zoek, vermoedelijk met stond die op de NAS welk geploft is. Helaas kan ik de hardschijf daarvan niet lezen omdat het een rare partitie is, soort linux maar ook weer niet. Nooit weer Imoga voor mij….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard