Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo mede forumers,
Wie heeft een idee over het volgende :
Sinds kort heeft mijn Saxo 1.4 vts (2001) het probleem dat de motor inhoud en/of op 3 cylinders loopt.
Deze storing is willekeurig en van korte duur , maar blijft terug keren gedurende de rit.
Ook gaat dan het lampje van het motormanagement branden , en weer uit (dan doet ie het weer even goed).
Het probleem doet zich niet voor bij een koude motor , maar alleen als deze op temperatuur komt en/of is.
Nou heb ik de ecu uit laten lezen , en de volgende foutmeldingen kwamen er uit:
P0267 - Cylinder 3 injector circuit laag
P0300 - Willekeurige / meervoudige cylinder overslag gedetecteerd
P0108 - Inlaatspruitstuk MAP / Baromentric Druk Circuit Hoge Input
P0300 - Willekeurige / meervoudige cylinder overslag gedetecteerd
Heb de bobine vervangen , want dat schijnt een kwaal te zijn bij de Saxo , maar dit maakt geen verschil.
Wie o wie heeft er een idee ?
Hoor graag jullie reacties.
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Heb je ook de bougies bekeken?
Mijn motor liep als een 2CV
Van 2 bougies bleken de polen weggebrand.
Hoe hij hiermee door de APK gekomen is snap ik nog steeds niet
Waarschijnlijk pakte de cilinders op hoge toeren toch weer op.
Overigens liep hij na het vervangen van de bougies nog niet helemaal lekker.
Zelfs na het vervangen van de bobinerail niet.
Maar na een paar keer starten (na accu los) ging hij spontaan weer goed lopen en heb ik sindsdien geen problemen meer.
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Ja , ook de bougies zijn gedaan.
En ook is de distributie , multi-riem , waterpomp en spanrol vervangen.
Daar ligt het dus niet aan.
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Map sensor? Vanwege de storing die je uitleest.
Of misschien de lambda sensor? Bij koude motor wordt deze genegeerd. Je zou de lambda sensor los kunnen koppelen en zien of er verschil is.
Ik heb wel eens mijn klepstandsensor losgekoppeld en toen werkt alles prima op lage snelheid, maar bij hogere snelheid begon de motor in te houden.
De accu nog eens loskoppelen om alles te resetten?
hallo mijn saxo liep ook wel eens onregelmatig en op een van de forums stond het advies om de steker verbindingen loshalen en inspuiten met wd40 ik heb toen ook de pennetjes een beetje verbogen zodat de stekker er een beetje strak ingaat , vergeet niet de twee stekkers aan de onderkant net onder de startmotor. doe dit met losgekoppelde accu dan is gelijk gereset
succes mth
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
De laatste stand van zaken : Het is opgelost.
De storing zat in de injector van de 3e cylinder.
Een nieuwe erin , en hij is weer perfect.
Dank voor het meedenken.
Citroën , C’est une tres bien voiture !