120 van de 183
« Eerste  < Vorige 118 119 120 121 122 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2015 08:59 PM
  [ # 1786 ]
Shalom74 schreef:

zozo dat ziet er netjes uit ! lekker bezig!
gr, joost

Thanks Wink

F.SvM schreef:

Leuk hoekje bij het ruiten wisser vaatje
Dicht gekit?

VgF

Volgens mij is er wel iets gelast, maar zoals jij waarschijnlijk wel weet is het een erg lastige hoek en je kan niet overal bij komen.
Verder wordt het allemaal flink in de antiroest gezet voordat ik die rechter hoek weer terug bouw.
Vandaag toen ik de LHM pot schoon maakte nog wel even aan de andere kant gekeken, daar waren op het eerste gezicht weinig sporen van roest te vinden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2015 07:18 PM
  [ # 1787 ]

Op het thermo contact op de radiator zaten op de nieuwe draadboom 3 losse stekker. Toch maar even de witte stekker van de andere draadboom over gezet. Mocht die ooit los moeten is het zo een stuk handiger, zeker gezien er 2 daden dezelfde kleur hebben.

Je ziet er niks van, want er zit ook nog een hoesje over.
Net als over de relais, dan blijven ze wat droger.

CX Basis verkoopt deze droger als zijnde “origineel”. Maar met de opmerking dat de originele klem en het originele drukcontact gemonteerd kunnen worden…

Echter, ik zie geen schroefdraad waar het drukcontact in kan…
Zie ik iets over het hoofd? Confused

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 september 2015 07:21 PM
  [ # 1788 ]

Denk dat je het plastic stopje er even uit moet peuteren Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 september 2015 07:26 PM
  [ # 1789 ]

Die kunststof afdop-bout moet je er uit draaien.
Ik zie conisch draad. Vergeet er niet iets tussen te doen? (ben ik wel vergeten en het lekt een klein beetje, al doet de airco het toch al een paar maanden).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2015 07:32 PM
  [ # 1790 ]

Ik twijfelde ook al of er een dopje in zit, maar ik wil er niets af halen want de droger moet dicht blijven tot de airco gevuld gaat worden.
Daarom wil ik alleen even zeker weten dat het past, en niet op het laatste moment voor verassingen komen te staan Wink

Wat moet er dan tussen Maarten? Een rubberen seal?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 september 2015 08:12 PM
  [ # 1791 ]

In mijn handleiding(dealer inbouw instructies) staat :  “Schicherheitsshalter mit Schraubensicherung beschtreichen”

Is het bij een cx ook een overdrukbeveiliging? Ik heb precies zo’n groene sensor met conisch draad, dat is een overdrukbeveiliging die de airco uit zet als de drukken te hoog worden. Mijn auto heeft geen sensor voor als de druk te laag is (om de airco uit te zetten als het gas op is).

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 september 2015 08:15 PM
  [ # 1792 ]
MaartenH schreef:

In mijn handleiding(dealer inbouw instructies) staat :  “Schicherheitsshalter mit Schraubensicherung beschtreichen”

Is het bij een cx ook een overdrukbeveiliging? Ik heb precies zo’n groene sensor met conisch draad, dat is een overdrukbeveiliging die de airco uit zet als de drukken te hoog worden. Mijn auto heeft geen sensor voor als de druk te laag is (om de airco uit te zetten als het gas op is).

De cx heeft indd alleen een hogedruk sensor en geen lagedruksensor dit is typisch cx want in de meeste systemen zit ook een lagedruksensor.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 18 september 2015 08:19 PM
  [ # 1793 ]

Dat is dus niet typisch cx, mijn oud Duits scheurijzer heeft het dus ook zo. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2015 08:44 PM
  [ # 1794 ]

Zal dan wel typisch jaren 70/80 airco systemen zijn Wink

Er zit nog wel een overdrukklep in het systeem, deze zit bij de aansluiting van de verdamper.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 september 2015 09:07 PM
  [ # 1795 ]

..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2015 08:18 PM
  [ # 1796 ]

Vandaag de rechter hoek naast het voorscherm weer in orde gemaakt. Ruitenvloeistoftankje terug met nieuwe pomp. En de bedrading weer origineel gemaakt.
Ook de cruise control zit weer op zijn plek.

Ook het blok met water schoon gespoeld doormiddel van de onderste bout uit het blok te verwijderen.
Daarna de kachel gevuld met KVS en daarna begonnen met de rest van het systeem af te vullen.
Helaas was er niet genoeg KVS, dus volgende keer mag er meer in.

Ik wil ook de injectoren laten reinigen, dus deze heb ik er ook uit gehaald.

De eerste indruk is dat de rubber ringetjes zijn meer optimaal zijn, mogelijk werd er al iets aan valse lucht langs de injectoren getrokken. Hier had ik al een beetje een vermoeden van. Ik ben erg benieuwd of dit een goed effect heeft op het lopen van de motor, maar rijden doen we voorlopig nog niet Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2015 07:58 PM
  [ # 1797 ]

Soms kom je er in de praktijk achter waarom er voor bepaalde dingen gekozen is…

Toen ik pas de airco pomp probeerde te monteren kwam ik er dus achter dat een dubbele poelie op de airco pomp dus niet past….

De nieuwe poelie is inmiddels afgedraaid.

Je ziet er eigenlijk niets meer van.

Nu maar hopen dat het wel gaat passen Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2015 08:59 PM
  [ # 1798 ]

Montageplaat niet aan de verkeerde kant….....?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2015 09:06 PM
  [ # 1799 ]

Bedoel je het geel verzinkte gedeelte?
Dat is geen montage plaat zoals het lijkt, maar de steun voor de spanner voor de v-snaar. Deze zit zoals die eraf kwam, als je die anders wil monteren zit de spanner niet meer op de juiste plek.

Er hoort een enkele poelie op, echter deze waren niet leverbaar, dus een dubbele leek geen kwaad te kunnen Wink
CX Basis heeft op de website ook specifiek erbij staan dat de pomp met enkele poelie wordt geleverd.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 september 2015 09:12 PM
  [ # 1800 ]

Oké .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
120 van de 183
« Eerste  < Vorige 118 119 120 121 122 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook