



Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Beste zwevers,
Voor mijn -nog te kopen- ID Break ben ik alvast een beetje aan het zoeken naar waardevolle toevoegingen. Onder andere zou ik graag een trekhaak monteren, die zit niet op de Break die ik ga kopen.
Deze haak vond ik op Marktplaats. Ziet één van jullie op de foto of dit model onder een Break zou passen? Of moet ik daarvoor een ander type trekhaak hebben?
Alvast bedankt!
Sybolt
De trekhaak op de foto is van een berline. Die is korter dan van een break, en past dus niet.




Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
repelsteeltje schreef:De trekhaak op de foto is van een berline. Die is korter dan van een break, en past dus niet.
Kijk, dat is een kort maar duidelijke reactie. Bedankt, repelsteeltje. Dan moet ik verder op zoek naar een andere.
Overigens, mocht iemand dit lezen en toevallig een Break-trekhaak te koop hebben, dan houd ik me aanbevolen






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als dat een kwestie is van een paar stukjes pijp er tussen lassen zou ik niet te lang zoeken, want dat is zo gedaan.
Ik meen ook nog ergens zo’n Berline trekhaak te hebben.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het moet wel behoorlijk sterke pijp zijn. Vooral het eind dat onder de bumper uitsteekt is langer. Ook doet de APK soms moeilijk als je geen type goedkeuring kan laten zien. Ik zou Huub int zand checken of het magazijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
en die langere buizen zijn ook niet recht !
dar zit een doorzakking in om de achterbumper van de break te laten passeren
wanneer je de onderste klep open zet
Walter
Meten is weten , gissen is missen




Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
bogaard77 schreef:Het moet wel behoorlijk sterke pijp zijn. Vooral het eind dat onder de bumper uitsteekt is langer. Ook doet de APK soms moeilijk als je geen type goedkeuring kan laten zien. Ik zou Huub int zand checken of het magazijn.
Bedankt voor de tips! Zit Huub in’t Zand ook op dit forum?









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
via de site ff mailen http://www.huubintzandt.nl/ (of vrienden worden op facebook)









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zie hoe het hoort te zitten






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
bogaard77 schreef:Het moet wel behoorlijk sterke pijp zijn. Vooral het eind dat onder de bumper uitsteekt is langer. Ook doet de APK soms moeilijk als je geen type goedkeuring kan laten zien. Ik zou Huub int zand checken of het magazijn.
Ik heb alleen sterke pijpen. Als jij je nou tot je vonken beperkt…..
@ wbogaerts: En bochten er in is een kwestie van buigen…
APK? Kennelijk heb ik alleen APK boeren die dit soort haarkloverij omzeilen. Ik moet altijd weer gieren van de lach als ik zo’n leerling monteur de diameter van de kogel met een schuifmaat zie opmeten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Formeel is het zo dat je met een trekhaak zonder typegoedkeuring niets mag trekken. Ik zeg formeel, want niemand houdt zich er aan. wat betfeft het opmeten van de kogel: Jansr heeft waarschijnlijk nooit een aanhanger zien losbreken omdat de trekhaakkogel gaar was. Ik wel. Geen fraai gezicht. Het gezeur over de APK-regels voor trekhaken en andere onderdelen heft hier geen zin dus daar houden we gelijk over op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Alle aanhanger en sleurhutongelukken die ik zag gebeuren (stuk of vijf) begonnen met een bestuurdersfout. Als de auto dan langs de ene kant van de boom wilde en de aanjager langs de andere kant hield de trekhaak of de koppeling het niet. De OORZAAK zat daar nooit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
swiersma schreef:
Overigens, mocht iemand dit lezen en toevallig een Break-trekhaak te koop hebben, dan houd ik me aanbevolen
Op deze site wordt nog een trekhaak voor een DS break aangeboden,
http://www.classics.nl/onderdeel/27059/citroen-ds-id-en-break-trekhaak




Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
lucky schreef:Op deze site wordt nog een trekhaak voor een DS break aangeboden,
http://www.classics.nl/onderdeel/27059/citroen-ds-id-en-break-trekhaak
Bedankt voor de tip!






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mocht je problemen hebben met het vinden van een “officiele” trekhaak: Ik heb een typeplaatje over van een Brink trekhaak. Voor nop.
Om keurmeesters en agenten mee rustig te houden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop




Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Topic mag op slot. De verkoper van de auto bleek gewoon nog de juiste trekhaak met aansluitingen e.d. te hebben liggen die ik erbij mocht hebben. Bedankt voor het meedenken allemaal.