Heeft er iemand positieve/negatieve ervaringen met brandstof- en/of olieadditieven?
Zelf heb ik net ASTA 3000 gekocht en aan mijn diesel en motorolie toegevoegd.
Op het mogelijke effect is het nog even wachten, maar het product belooft: een reiniging van de motor, verminderde slijtage aan de motor, een vermindering van schadelijke uitstoot, verbetering van de prestaties, een verminderd brandstofverbruik en een betere koudstart.
Het product wordt in België aangeprezen door Touring Wegenhulp, een zusterorganisatie van de ANWB, zeg maar. M.a.w. niet de eerste de beste, denk ik dan. Het proberen waard…
Zelf kan ik mij ook nog een tv-reclame herinneren voor een Amerikaans product dat je aan je olie moest toevoegen met uiteraard enkel positieve effecten tot gevolg. Om dat te bewijzen, werd na de behandeling zelfs alle olie uit de motor verwijderd en nog sloeg de motor (zogezegd?) niet vast…
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort producten?
ZX & CX 4 ever!
Even naar mechanisch gesmurt.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Mijn persoonlijk idee is dat je gewoon een heel goede motorolie moet gebruiken en verder niets EXTRA .
Zelf rij ik op alle wagens met vol-syntetische olie ( nizet op de SM rijdt nog op 20W50 )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Additieven
Er is geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om dat in mijn olie te gooien…. Goede olie bevat al diverse dopes die de eigenschappen verbeteren. En laten we eerlijk zijn, er zijn merken die een naam hoog hebben te houden t.o.v. de prijs. Ik vertrouw daar dan ook blindelings op.
Het risico dat je ellende krijgt, terwijl je geen klachten had, vind ik te groot. Al denk ik zelf dat de kans groot is dat je er niets van merkt.
Daarbij komt dat ik de reinigende werking een beetje spannend vind bij mijn oude dames. Zelf houd ik het op goede minerale olie die ik om de 7.5 á 10k Km ververs.
Precies, in oude motoren moet je geen rommel los gaan maken. Die oude aangekoekte roet bende dicht alles lekker af. Gewoon tijdig [goede] olie en filters erop gooien. En om de halve ton je carterpan van binnen schoonmaken. Verder carburateurs / injectiehuizen / injectors / verstuivers laten reviseren / schoonmaken als de boel niet lekker loopt.
Wondermiddeltjes voor haargroei op je kale hoofd kan altijd nog…
Test
wel van additieven voor bij de olie heb ik schrik maar die voor bij de benzine gebruik ik wel
als je die additieven in een recente Benz giet en je loopt toch motorschade op weet dan dat je geen garantie meer hebt bij Benz; zeggen ze dat er ook bij? (van Benz weet ik het zeker maar er zullen nog wel merken zijn)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb wel eens injectiereiniger gebruikt in mijn vorige bx, effect: niks
en in mijn zx, effect: niks
Ik koop het niet meer.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX