Tankmeting
MrWeenie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 24 februari 2006 12:53 AM

Erg irritant, XM tankmeting doet alsof de tank leeg is en heel af en toe komt ‘ie weer bij zinnen. De draden verlaten de tank onder de achterbank maar ik weet niet of de sensor te vervangen is. Verdenk de vlotter in de tank. wie heeft het ook eens gehad?

Elektriek is magnifiek, maar van franse tekeningen word ik ziek

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 24 februari 2006 02:00 AM
  [ # 1 ]

Klap je achterbank omhoog, zoek daar waar de draden heen gaan een rond rubberen deksel, daaronder zit de vlotter. Er in zijn geheel uihalen, schoonmaken met remmenreiniger / wasbenzine oid. Aantal keer heen en weer bewegen om het geheel genagbaar te krijgen, weer terug monteren, en voila!!

Test

Profiel  

MrWeenie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 februari 2006 11:16 PM
  [ # 2 ]

Dank U! Geheime plaatsje gevonden. Zat eerst te zoeken bij het rubber van de draaddoorvoer. Morgen haal ik hem eruit. Grote dop losdraaien?

Profiel  

MrWeenie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 februari 2006 11:38 PM
  [ # 3 ]

Tankmeting

Inderdaad, dat was niet lastig nu de locatie eenmaal bekend was. Het litzeachtige draadje tussen het vaste en beweegbare gedeelte van de vlotter was doorgeschafield, ff solderen, testen, en klaar was de levelsensor weer. Toch handig, zo’n metertje - de lineariteit van het overigens duurzaam uitgevoerde potmetergedeelte vs. de vorm van de tank en de uitslag van de vlotter even daargelaten (wie viel het ook al op dat de tweede helft van de tank wel erg rap gaat).
Einde bericht/topic

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook