1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Versnelling gaat niet meer uit achteruit
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 24 februari 2006 01:33 PM

Ik heb nu toch iets heel vreemds. Na een kapotte startmotor te hebben vervangen krijg ik de versnelling niet meer uit z’n achteruit. Ik heb het blok niet losgehad. (er wordt weleens geadviseerd om het wat op te krikken. Ik ben ook geen gereedschap kwijt volgens mij. Da’s dus weer een leuke om het weekend in te gaan. Het is een handgeschakelde 5-bak.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 februari 2006 02:12 PM
  [ # 1 ]

Vreemd verhaal idd. Ook niet na een metertje achteruit rijden?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 24 februari 2006 03:19 PM
  [ # 2 ]

Nee, ik kon achteruit de oprit afrijden. Vervolgens in z’n vrij maar nooit in z’n 1. Uiteindelijk toch in achteruit. weer terug de oprit op. Verder nooit problemen gehad met de versnelling. Koppeling werkt ook gewoon goed. Ik geloof echter niet dat het met de startmotor te maken kan hebben die zit toch heel ergens anders.
Ik heb de hoes aan de kant van de radiateur losgehaald en kan ook niets vreemds zien aan de stangen die eronder zitten. Wellicht kan iemand mij wat meer inzicht geven in de anatomie van het schakelmechanisme. (wellicht met wat plaatjes) Kan de radiateurtunnel (aluminium) er simpel uit?
Wat doet het heveltje onder de schakelas en hoe wordt deze bediend?

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 24 februari 2006 11:54 PM
  [ # 3 ]

Zoeven nog maar weer eens wat geprobeert. Handrem los auto wat heen en weer geduwd. NIKS! Koppeling snel laten opkomen. Ook niks!!
Ik wordt hier niet zo vrolijk van. HELP!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2006 06:37 PM
  [ # 4 ]

Tunnel kan er snel uit.  Demonteer de meedraai hoogte regeling stangetjes en draden.
haal de tunnel van de radiator af en demonteer de alu balk die op je spatborden zit.
Onderaan nog twee schoeven en de tunnel is eruit. Nu kijken wat er niet goed gaat. Je hebt een stang en een kabel die je bak bedienen. de kabel is voor wissellen tussen 1-2 en 3-4 en 5-achteruit. de stang voor inschakelen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 25 februari 2006 10:01 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de tunnel eruit. Na wat gerommel aan de schakelarm bij de bak heb ik hem in z’n vrij kunnen krijgen.
De wagen gaat echter met geen mogelijkheid in een versnelling. De bediening via de kabel werkt wel maar het inschakelen niet. Staat dit in verbinding met de koppeling? Of zou dit ook zonder ontkoppelen moeten werken? Wellicht krijg ik meer duidelijkheid als ik het deksel van de bak haal.

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 26 februari 2006 03:27 PM
  [ # 6 ]

Het is gelukt!! de auto schakeld weer. Via gat van achteruitrijschakelaar de schakelarm terug geduwd.
Misschien wordt het tijd om de hevel te vervangen. Of eerst eens beginnen met de bakolie. Mijn dank aan Repelsteeltje en Harry Martens.
Kan de achteruithevel via het deksel worden vervangen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 februari 2006 05:44 PM
  [ # 7 ]

Goed Mink!

Ik denk het niet. Zit ie niet gewoon los?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 26 februari 2006 05:47 PM
  [ # 8 ]

Zojuist ook antwoord van Harry Martens gekregen.
Citaat:
Radiateur verwijderen, bovendeksel verwijderen en kijken of de balladeur in het deksel beschadigd is en de balladeur op de schakelstang.
In geval balladeur op de as, merk de stand van de vork en balladeur. As terugtrekken richting voorbumper, let op dat je hem niet helemaal eruit trek anders krijg je kogel om je oren. Ook niet meer schakelen in andere versnellingen anders verplaats je blokkeerpennen en kan je de as niet terugplaatsen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 februari 2006 05:50 PM
  [ # 9 ]

Check!
Harry is de king! Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 18 maart 2006 10:05 PM
  [ # 10 ]

Hoe houden jullie de motorkap omhoog als de radiateur eruit is?

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 18 maart 2006 10:55 PM
  [ # 11 ]
Mink schreef:

Hoe houden jullie de motorkap omhoog als de radiateur eruit is?

Lange panlat die ik in de kinnebak laat rusten, kun je de motorkap bijna verticaal mee zetten, ook makkelijk tijdens het sleutelen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 18 maart 2006 10:58 PM
  [ # 12 ]

Je kunt een beugel maken die door een gat in je motorkapscharnier en er om heen gaat, zodat je motorkap maximaal open blijft staan zonder stang. Voordeel: makkelijk sleutelen en geen knik in je motorkap omdat hij bijna loodrecht open staat. Dat voorkomt dus ook scheurtjes in de rand.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 19 maart 2006 12:21 AM
  [ # 13 ]
Marten schreef:

Je kunt een beugel maken ............

Idd zelf maken. De officiële maten:

Maar zo precies hoeft het niet. Bevestiging wijst zich vanzelf als je de kap tot loodrecht opent. Als je het met 1 niet vertrouwt gebruik je ze links en rechts,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 19 maart 2006 12:36 AM
  [ # 14 ]

Hmmm, een panlat is goedkoper en sneller!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 19 maart 2006 12:37 AM
  [ # 15 ]
Ds23man schreef:

Hmmm, een panlat is goedkoper en sneller!

GRG

En moet je volgens mij met twee man zijn.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook