1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 oktober 2015 09:00 PM

Hallo medeforummers,

Vandaag gekeken bij een ID21F met tweede neus. Naar alle waarschijnlijkheid een originele tweede neus met een LHM systeem. Toch zou ik graag de kenners van het forum, als het ware als second opinion, willen vragen aan de hand van het chassisnr (eerste 4 cijfers geef ik, aangezien we de auto nog niet aangekocht hebben en ik het niet netjes vind om het gehele nr te vermelden) te bepalen uit welk jaar de auto komt en daarmee te bepalen of het een originele of omgebouwde tweede neus betreft: 3555…

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 07 oktober 2015 09:26 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 07 oktober 2015 09:54 PM
  [ # 2 ]

Is de auto gebouwd voor september 1967, dan is het nog een tweede neus.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 oktober 2015 11:03 PM
  [ # 3 ]

Als Citroen 1967 zegt is dat modeljaar 1967, dat loopt van 1 september 66 tot 31 augustus 1967. Je ID21F is dus gemaakt in de tijd dat de tweede neus gemaakt werd. Gezien het feit dat er in dat modeljaar 2655 ID21F’s gemaakt zijn en ze begonnen bij 3554500 kun je wel ongeveer uitrekenen wanneer de jouwe gebouwd is. Het Conservatoire kan je dat met meer nauwkeurigheid zeggen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 oktober 2015 11:23 PM
  [ # 4 ]

Lijkt me dat je je beter kunt verdiepen in de vraag of het kenteken wel bij de auto hoort.

knuffel

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 08 oktober 2015 01:15 PM
  [ # 5 ]

Dank voor de reacties. Volgens het chassis nummer is de auto dus van modeljaar 1967. Dit zou betekenen van tussen de periode sept 66 - augustus 67. Dit interpreteer ik correct toch?

Volgens het kenteken is de eerste datum van toelating 30-06-1966. Produceerde Citroën dermate ver vooruit dat een auto van het modeljaar 67 al in juni 66 de toelating kreeg?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 08 oktober 2015 01:42 PM
  [ # 6 ]

Die datum 30-06 is er door de RDW opgeplakt .
Dat kan gebeurt zijn bij het invoeren in Nederland als er een Carte gris de collection bij was , of alleen maar een CVO of bouwverklaring. Ook heb ik al meegemaakt dat omwisseling naar een klassieker kenteken de datum 30-06 opleverde .

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2015 01:48 PM
  [ # 7 ]
charlesdegaulle21 schreef:

Produceerde Citroën dermate ver vooruit dat een auto van het modeljaar 67 al in juni 66 de toelating kreeg?

Nee, zeker niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 oktober 2015 09:16 PM
  [ # 8 ]

Je ziet in Nederland heel veel klassiekers met datum eerste toelating op 30-6 van een jaar: De regel was simpel: Als de RDW geen goed bewijs had van de eerste toelating ( d.w.z. origineel kentekenbewijs met vermelding of verklaring van de fabrikant) nam met automatisch de datum 30-6 van het jaar waarin dat model voor eerst in Nederland op de markt gekomen was (het jaar van homologatie).
Als je het precies wilt weten moet je bij het Conservatoire van Citroen navraag doen en met die gegevens naar de RDW voor een correctie. Wat je wel zeker weet is dat de eerste toelatig NIET in Nederland was, ander hadden ze de juiste datum gehad.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 08 oktober 2015 11:21 PM
  [ # 9 ]

Nou, het eerste jaar van homologatie, dat lijkt me wat stug. Mijn TA heeft ook 30/6 als datum eerste toelating, maar echt niet met het jaar 1934 er achter Smile

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 oktober 2015 12:30 AM
  [ # 10 ]

In principe jaar van eerste gebruik van het specifieke model ( in dit geval de ID21F ) in Nederland, dat is 1966, maar als ze het niet wisten maakten ze er blijkbaar wat van. Een TA 11B is begin 1937 gelanceerd, ben benieuwd wat er bij jou op kenteken staat.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 oktober 2015 01:06 AM
  [ # 11 ]

@ Citroensmgz, echter de ID21F werd wel al vanaf 09/65 geproduceerd toch?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 oktober 2015 10:24 AM
  [ # 12 ]

Klopt, de 21 motor werd in modeljaar 66 geïntroduceerd, maar nog met rood systeem. . In modeljaar 67 werd de LHM ingevoerd, en dat wil zeggen andere remmen…etc..  dus zeker een nieuwe typegoedkeuring. Je vroeg specifiek om de ID21F met LHM en “tweede neus” . Die zijn dus maar 1 jaar gemaakt. Als een “modeljaar” 1966 nu LHM heeft dan is die dus omgebouwd, en in modeljaar 68 heb je een “Opron” front.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 oktober 2015 12:38 PM
  [ # 13 ]

@Citroensmgz, ok dank voor de verduidelijking. Verklaart helemaal de eerste toelatingsdatum van 30-06-1966!!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2015 12:44 PM
  [ # 14 ]
Citroensmgz schreef:

In modeljaar 67 werd de LHM ingevoerd, en dat wil zeggen andere remmen…etc…

Dat is niet helemaal correct. Bij de introductie van de korte-slag 2175 cc motor in september 1965 werd afscheid genomen van de remplateau’s zoals die op de lange-slag motor zaten. Bij de 21 introductie werden gelijk dezelfde remmen gebruikt als voor de rest van de productie gebruikt zouden worden. Het enige verschil: andere afdichtingen, geschikt voor LHS. Verder is het remsysteem van een rood-systeem ds21 geheel gelijk aan dat van alle groen-systeem ds’en en id’s van na 09-1966.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 oktober 2015 12:54 PM
  [ # 15 ]

Je hebt vast gelijk in detail: Maar voor de RDW was dat denk ik simpel: Andere vloeistof, ander remsysteem, nieuwe toelating..

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
1 van de 18
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook