tja met een grijze en een zwarte kwamen bestuurder (m/v) en passagier (v/m) niet in de war welke sluiting van wie was…moest je alleen ff onthouden welke kleur bij wie hoorde
[Break 20 Familiale ‘71]
Maw, dat is origineel 2 verschillende kleuren ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mij is ook hetzelfde over de twee kleuren verteld. En heb het in mijn auto daarna ook zo gemonteerd.
Inderdaad, het klopt wat oa aski zegt.
Het staat te lezen op nuanciers.ds
Om nog maar te zwijgen van de verschillende type vloertapijten.
Mijn gordels lijken samen te horen met bj ( 1975)
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
ik heb hier nog 2 rubbers liggen, die lopen volgens mij over de A stijl naar de C stijl, beide kanten.
Maar hoe zit die ? zit het tussen de pallas beplating in interieur ?
ik heb hier helaas geen fotos van.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Inmiddels de nodige antwoorden gevonden, de zwarte rubber dient nog te worden geplaatst met binnenkant deurrubber :
http://www.citrothello.net/ds-23-ie-bvh-pallas-1973-restauration-07/
geen idee hoe ik dat moet gaan flikken
Nog wat pics :
En de overschot van de dempingsmatten ; tja we gaan door tot er nix meer overblijft!
Onder de RVS beplating van de dorpels, zat nog een bekleding.
deze heb ik nagemaakt uit een zwart kunstof bekleding :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:ik heb hier nog 2 rubbers liggen, die lopen volgens mij over de A stijl naar de C stijl, beide kanten.
Maar hoe zit die ? zit het tussen de pallas beplating in interieur ?ik heb hier helaas geen fotos van.
Kan er iemand me haarfijn uitleggen hoe deze rubber gemonteerd moet?
Ik geraak er niet uit
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Niemand?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
2 stuks zei je ??? Hoe lang zijn beide ??? Op die foto….zitten er fijne lijntjes/randjes op het profiel ??
Dan lijkt het me toch 21
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
beste,
bedankt! ik heb me suf gezocht in de WPHB maar heb dit plaatje niet gevonden.
Het is dus nummer 21 op de tekening, ze zijn beide ongeveer een 2m lang. Aan de binnenzijde interieur is er een felsrand, dient zowel deurrubber 18 én 21 in de felsrand geklemd te worden ?
Ik neem zodadelijk enkele close up fotos van mijn situatie.
en wat is nummer 23 ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Dit zou ‘m wel eens kunnen zijn !! loopt van bovenkant c-stijl naar onderaan de a-stijl.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ja klopt!, dat is ie
kun je me de link sturen van othello aub ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
http://www.citrothello.net/category/restaurations/restaurations-ds/
http://www.citrothello.net/restauration-extreme-dun-chassis-de-ds-08/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inmiddels - na veel trials en errors - een manier gevonden om de rubbers op hun plaats te krijgen.
dit geldt ook voor de wit/grijze vertikale rubbers op de B en C stijlen
deze tools heb ik gebruikt
je dient eerst de rubbers - die over de A tot C stijl loopt, alsook de vertikale wit/grijze rubbers - in het profiel te brengen. Dan pas breng je interieurzijde deurrubber aan.
Je doet dit, door eerst profiel rubbers een beetje naar buiten te trekken, en dan duw je de deurrubbers erin.
Als het te moeilijk gaat, buig je het profiel wat meer open.
Het blijft een tijdrovende job , maar het werkt.
Reken hiervoor een 1h tot 1,5h per kant
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Weet tijd voor een kleine update & enkele vraagjes natuurlijk.
Ik heb weer kunnen verder doen in het interieur.
Heel interieur is voorzien van bitumen ; vloerdelen,longerons, tunnelbak, schutbord, onder A stijl en plaatdeel onder hoedenplank.
Alle stijlen, longerons, en holtes in de vloerdelen ingespoten met Dinitrol ML en Pentrant
Het tapijt op de tunnelbak heb ik naar Rene Schoone gedaan, die heeft er stuk SKAI aangenaaid zoals oorspronkelijk ook gemonteerd op dit model.
Verder schutbord gekleefd en de stoelen erin!
Dash heb ik terug uit elkaar moeten trekken voor een versie met spiegel op de voorruit,detail die ik over het hoofd heb gezien.
Dan dash erin geduwd en klokkenspel aangesloten, de lampjes werken!
En passant ook maar een nieuw stuur gestoken.
Hier heb ik nog een vraagje over :
Hoe is de stand van de stuurslot ? Iemand een idee? Ik bedoel hiermee, als je het stuur in stuurslot steekt, hoe staat het stuurwiel gepositioneerd ? Iemand een idee ?
Ik vind hier niets van terug in WPHB.
Kan ik verder veer opspannen zonder tool ? Of is de tool echt nodig ?
Thanks voor het meelezen én denken
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige