Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 15-02-2010
- XM V6.24
- CX GTi
- XM V6.24
Ik overweeg mijn vriendin haar C5 Tourer uit 2008 te upgraden met Xenon en heb contact met Xenon H.I.D. Slim uit Waalwijk, zie de advertentie op Marktplaats..
Iemand ervaring met de door hun geleverde sets?
Ze kosten in Canbus-uitvoering 79,99 euro, hebben metalen fittingen en zouden plug-and-play moeten zijn.
Beschikbare kleuren:..............4300k, 5000k, 6000k, 8000k, 10000k en 12000k
Welke kleuren zijn het meest geschikt dan wel geven het beste zicht zonder dat je anderen stoort?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Citroën CX 2000, 1976
Citroën CX 2000 Super, 1976
Citroën CX GTi, 1983
Citroën CX 25 GTi Automatic, 1987
Citroën CX 25 GTi Turbo 2, 1988
Citroën XM V6.24 (Phase1), 1990 + 1993
Citroën XM V6.24 (Phase2), 1995
Citroen DS3 1.6 e-HDI, 2012
Ik heb diverse C5-2 omgebouwd, en het is inderdaad plug and play als je een beetje handig bent.
Ik vond 6500 het meeste licht geven, maar 4300 is ook goed en geeft VEEL minder strooilicht.
Hou er wel rekening mee dat het niet is toegestaan op een auto van 2008 tenzij je koplampsproeiers monteert.
Niet dat het belangrijk is, want er is bij de politie niemand die het controleert of er verstand van heeft.
Wel hebben we twee keer op onze knieën voor de auto gelegen om de nummers van de dagrijverlichting op te nemen.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Die regel is sinds 2012 (weer) afgeschaft. Ombouwen is in NL helemaal legaal, ook zonder sproeiers en hoogteverstelling. Tijdens APK wordt wel het lichtbeeld gecontroleerd. Teveel strooilicht = afkeur.
In ons omringende landen denken ze er anders over .. Theoretisch zouden ze daar moeilijk kunnen doen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Op bepaalde nieuwe citroen modellen (bijv c4, ds3) met fabriek-af xenon zitten noch sproeiers noch hoogteverstelling met dien verstande dat de lamp niet meer dan 2000 lumen af mag geven.
Als je dergelijke lampen inbouwt, zit je altijd veilig qua regelgeving; ook in het buitenland.
De vraag is, zoals exroosje ook aangeeft, hoe groot de kans is dat je hier gedoe mee krijgt in het buitenland.
Dat was ook precies de reden dat in 2011 het verbod op xenon ombouw zonder sproeiers en hoogteverstelling weer opgeheven werd - het zou oneerlijk zijn tov af fabriek die dat onder de 2000 lumen dus niet hoefde.
Wel zie je dus dat je denkt xenon te krijgen , maar dan krijg je een soort xenon light. Conventionele installaties geven 3000 lumen….
Het is nog altijd een stuk meer als de 1200 van halogeen….
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100