Hallo allen,
Nieuw op dit forum, even overgelopen vanuit het DS3 gedeelte.
Heb de intentie om er een BX als hobbywagen bij te kopen.
Nu hoor ik veel over de veerbollen en de kosten ervan.
Waar moet ik rekening mee houden om deze zonodig alle vier te vervangen?
Alvast dank
Grtz Mark
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Nieuwe veerbollen is wel het minste waar je je zorgen over hoeft te maken bij een BX, die kosten maar een paar tientjes per stuk en zijn vaak nog wel te vullen, nee, maak je maar druk over HD leidingen, retour bundels, achter draag arm lagers, roest, koppakkingen, koppelingen, veerpoten etc ect
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Lees dit maar eens door: Aankooptips Citroen BX
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
...*zucht* Ik vrees dat we “56 ford” nooit meer zien op het BX forum *zucht*...
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, om BX te rijden moet je toch over een behoorlijke dosis humor en incasseringsvermogen beschikken, anders wordt het nix
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En gek zijn…. !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nou, nou, nou…
Zo erg is het nou ook allemaal weer niet. Je moet alleen wel een en ander van BX-en weten voor je er een gaat aanschaffen. Dus die aankooptips zijn een goede tip. En verder moet je de auto beoordelen zoals je elke andere ook zou doen.
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mee eens Hilko..
Let er ook op welke type je wilt hebben:
Type 1 en 2 hebben ongecoate leidingen type 3 (na 1990?) zijn gecoat.
Type 1 met het eerste dashboard, zijn de interieur delen bijv, dashboard zeldzamer..
Ook moet je beseffen dat niet alle onderdelen nog nieuw verkrijgbaar zijn (Bijv een kachelkraan )
Via de BX club zijn er onderdelen verkrijgbaar zoals nieuwe veerbollen.
Maar ondanks alles is een Bx (Voor mij de type1) een erg leuke auto om mee te rijden..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Hallo,
Ik heb een vraagje, de laatste tijd begint de BX wat te hobbelen en zodoende wil ik graag alle veerbollen gaan vervangen. Weet iemand een paar adresjes in het noorden van het land waar ik dit goed kan laten uitvoeren?
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS: Ik mis het zweven…
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zelf doen is een koud kunstje. Bij D&O in Almere kosten nieuwe IFHS bollen 30.00 euro per stuk
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:Nieuwe veerbollen is wel het minste waar je je zorgen over hoeft te maken bij een BX, die kosten maar een paar tientjes per stuk en zijn vaak nog wel te vullen, nee, maak je maar druk over HD leidingen, retour bundels, achter draag arm lagers, roest, koppakkingen, koppelingen, veerpoten etc ect
Je moet je vooral zorgen maken over de verkrijgbaarheid van de onderdelen!
Qua kosten valt een BX te overzien, tenzij je een exemplaar koopt met een hoop achterstallig onderhoud dan gaan de kleine getallen ook optellen. Maar goed dat geld voor elke auto.
Idd bollen zijn je minste zorgen, ze zijn betaalbaar en goed verkrijgbaar.
Als je een BX als dagelijkse auto gaat rijden houd er dan rekening mee dat de auto wel eens een paar dagen stil kan staan om op de juiste onderdelen te wachten.
dirkvdmei schreef:Zelf doen is een koud kunstje. Bij D&O in Almere kosten nieuwe IFHS bollen 30.00 euro per stuk
Almere? Is er geen garage in het noorden die het ook kan doen???
Citroën BX Cannes // 1991
Jawel: wielinga in wommels , garage80 in leeuwarden, Atelier-Méchanique in wolvega, stoebo in bolsward
Ik kan het wel voor je doen in sneek en zo zijn er nog wel meer adressen in Frl….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Rex schreef:dirkvdmei schreef:Zelf doen is een koud kunstje. Bij D&O in Almere kosten nieuwe IFHS bollen 30.00 euro per stuk
Almere? Is er geen garage in het noorden die het ook kan doen???
D & O heeft een webshop. Is bij mijn weten het goedkoopste adres voor veerbollen. En deze klus is echt makkelijk zelf te doen.