42 van de 66
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 oktober 2015 01:43 PM
  [ # 616 ]
SalsaChris schreef:

Dat vertelde ze me ook al. Maar dan zou de motor meer lawaai moeten maken maar dat doet ze niet.
De drijfstang- en krukaslagers worden zeker gecontroleerd bij revisie

“Gewoon” uitgelopen/versleten hoofd- en drijfstanglagers hoor je niet. Als je die hoort kloppen dan is er 1 kapot, en dan vliegt je binnenkort een drijfstang om de oren.
Helaas dus, motor eruit.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 oktober 2015 02:26 PM
  [ # 617 ]

Dikkere olie geprobeerd?

knuffel

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 oktober 2015 01:34 PM
  [ # 618 ]

Dikkere olie heb ik niet geprobeerd
Ik gebruik altijd 20W50

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 oktober 2015 02:22 PM
  [ # 619 ]

Dat is al vrij dik. Nog dikker is alleen maar een lapmiddel. Van origine hoort er 20W40 in dacht ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2015 02:36 PM
  [ # 620 ]
SalsaChris schreef:

Na 3 weken kon ik de dame gisteren terug bij de garage kunnen ophalen.
Ze hebben geweldig werk vericht.
Nieuw contactslot geplaatst, groot onderhoud gedaan, kleppen gesteld, choke bijgeregeld en de carburator opnieuw gesteld (vlotter stond iets te hoog).
De auto heeft nog nooit ze lekker gereden

Helaas was er ook slecht nieuws.
De oliepomp heeft het begeven
Bij 2000t/min moet er minstens 3.8Bar zijn, mijn pomp levert nog maar 2.4
Bij stationair draaien en met de lichten aan valt de druk helemaal weg.

Ik zou eerst Bogaard77 zijn suggestie serieus nemen.

Je geeft het zelf al aan, er is groot onderhoud uitgevoerd, daarna problemen met de olie druk.
Oftewel mogelijk is het nieuwe oliefilter niet helemaal juist geplaatst.

Zie DS TT filmpje voor meer uitleg Wink
https://www.youtube.com/watch?v=qBHbQXwI8ec

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2015 02:36 PM
  [ # 621 ]
jantje1948 schreef:

Dat is al vrij dik. Nog dikker is alleen maar een lapmiddel. Van origine hoort er 20W40 in dacht ik.

20W50 hoort erin, idd dikkere olie is lampmiddel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2015 02:45 PM
  [ # 622 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik zou eerst Bogaard77 zijn suggestie serieus nemen.

Je geeft het zelf al aan, er is groot onderhoud uitgevoerd, daarna problemen met de olie druk.
Oftewel mogelijk is het nieuwe oliefilter niet helemaal juist geplaatst.

Zie DS TT filmpje voor meer uitleg Wink
https://www.youtube.com/watch?v=qBHbQXwI8ec

Zie de foto:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227286/P120/#1927917

Ook olie lampje aan bij stationair…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 oktober 2015 02:51 PM
  [ # 623 ]

@ Arjan: Probleem deed zich al voor voor het onderhoud.
Ik dacht ook eerst aan een verkeerd geplaatst oliefilter.
Ik heb er nog naar gevraagd maar oliefilter zat goed.
Ik dacht zelfs aan een versleten oliedruksensor is ook ondertussen ook vervangen.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de auto tot mijn deelname aan 60 jaar Citroën DS in Brussel.
Tijdens de rondrit (het was eigenlijk meer file rijden dan iets anders) deed zich dit probleem voor het eerst voor.
Daarna viel het me eigenlijk alleen op bij het in de garage rijden van de auto.
Maar nu brandt de olielamp telkens bij stationair toerental (bv: bij een rood licht) eens de motor op temperatuur is.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 mei 2016 07:57 PM
  [ # 624 ]

Zoals de titel het al zegt: “tijd voor een motorrevisie”
Reden van de revisie was te weinig oliedruk bij stationair toerental.
Met Pasen is de motor verwijderd en gedemonteerd.
Ondertussen is het blok weg voor revisie.
Zoals ik vermoede was de boosdoener een verstopte oliepomp #drab in het karter
Verder was er niets meer dan de normale slijtage te zijn in het blok.
Versleten en moeilijk bereikbare onderdelen worden vervangen.
Plaatjes:

Motor en auto zijn gescheiden

Vettig boeltje

Het karter

Dit kon ik er in een geheel uit halen

Dreunfolie geplaatst

Als ook aan de achterzijde van het hitteschild

Alles weer op zijn plaats, motorruimte is terug voorzien van een nieuw laagje zwarte verf

En vandaag nog enkele onderdelen ontdaan van lak of voorzien van de juiste kleur

And thanks to GREENBLOOD from the Aussiforum there’s a whole set of engine-stickers comming my way.
THANKS!!

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 mei 2016 10:55 PM
  [ # 625 ]

Goed bezig!
Dat bewijst toch maar weer es dat het wel verstandig is om af en toe olie te verversen…
En die stickers zijn trouwens ook wel op o.a. Citromobile te krijgen Wink
Maar Aussieforum is inderdaad de moeite waard om af en toe eens door te bladeren!

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 mei 2016 11:08 PM
  [ # 626 ]

Via via ben ik in contact gekomen met iemand van het Aussifrogs-forum.
Hij wilde mij helpen als teken van dank aan het hele forum, vooral de fimlpjes van DS-TT.
Bedankt aan de betrokkenen!!!

Het zal niet aan mij gelegen hebben. Zoveel is zeker.
Heb tot 60jaar DS in Brussel nooit geen problemen met haar gehad.
Met de rondrit was het meer stilstaan dan rijden.
Daar is ook voor de eerste x de olielamp gaan branden.
Toen meteen voor een alternatieve route gekozen maar het kwaad was al geschied.
Stukken van dat vuil zijn op hun beurt opgezogen door de pomp en daar blijven zitten met alle gevolgen van dien.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 mei 2016 11:16 PM
  [ # 627 ]

In die 44 jaar kan wel een lange periode zitten van alleen maar olie bijvullen….
En dan misschien ook nog met budget olie…

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 mei 2016 11:24 PM
  [ # 628 ]

Ach, ik krijg weer een fris motortje in ruil Smile

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 mei 2016 11:27 PM
  [ # 629 ]

Ja, das waar.
Laat je de krukas en zo nog balanceren?

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 06 mei 2016 08:29 AM
  [ # 630 ]

Het onderblok is weg voor revisie.
Bussen worden gehoond, krukas was 1 drijfstanglager licht ingelopen #wordt uit gepolierd,
vliegwiel wordt afgedraaid #krassen, kop wordt gevlakt, kleppen afgedraaid, nieuwe in- en uitlaat klepgeleiders,
nieuwe zuigerveren, nieuwe lagers, 1 kopbout wordt verwijderd #afgebroken bij demontage, ...

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
42 van de 66
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook