Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Restauratie van de AC4 Camionette Bâchée verloopt gestaag; Chassis komt volgende week terug van de straler en spuiter en ook veel kleine onderdelen staan als nieuw in de lak. Dus opbouw kan beginnen.
Nu hangt de motor met metalen beugels en platen waartussen rubberen plaatjes zitten aan het chassis.
Deze rubberen plaatjes zijn natuurlijk in die 86 jaar uitgedroogd en uitgehard dus daar moeten andere voor komen.
Nu kan ik ze nieuw niet vinden en zit er aan te denken om ze zelf te maken door ze te snijden uit platen technisch rubber dat vrij goed verkrijgbaar is. Nu is dat rubber verkrijgbaar in verschillende hardheden (uitgedrukt in Shore A) en hardheid 65-70 wordt veel aangeboden.
Welke hardheid is het beste om te gebruiken? (welke hardheid is standaard voor motorophanging?)
Of maakt de hardheid niet veel uit en is hardheid 65-70 geschikt?
citroendyane.wordpress.com/
Of zelf gieten? http://www.matramania.be/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=3017&start=120
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012
- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Dank voor de reactie.
Is misschien ook een optie maar hoogstwaarschijnlijk een hoop werk voor een paar rechthoekige rubbers die ik uit een plaat kan snijden.
Wel een goed idee voor andere rubberen delen die niet te vinden zijn.
citroendyane.wordpress.com/