Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die plastic kappen is inderdaad een PITA! Eerst de onderkant monteren met de schroeven en dan de draden erin vouwen zodat de bovenkant erop kan.
Weet je zeker dat de lekkage uit het deksel komt? Je kan wel een likje vloeibare pakking gebruiken.
Onder de deksel zit een lekgaatje. Als het daar uitkomt is het niet ok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zou inderdaad eerste eens het lekgaatje goed inspecteren. Water daar is waterpompkeerring, olie is keerring op tussenas….
De o-ring is 123,42 x 3,53, met een dunnere krijg je het niet dicht. Je kan een iets dikkere proberen, bijvoorbeeld een 120x4 mm. Als je rand in het huis geoxideerd is , d.w.z. ruw aanvoelt dicht het ook niet af.
Ik zou heel voorzichtig zijn met extra pakking: Als die vastplakt krijg je het huis er vrijwel niet meer uit.
To err is human, not to err is divine.
Dank voor de aanwijzingen, werkt wel goed dit medium zeg!
Ik heb inmiddels de dimmer voor de dashboardverlichting eruit gehaald en daarmee veel ruimte gecreëerd zodat het nu wel past, anders zou ik het niet weten. Wat zijn die kabels stug na al de jaren. Eens kijken of een moderne dimmer kleiner is en wel werkt. Heb namelijk led in de klokken zitten.
De lekkage is zeker niet het gaatje dus ik ga op zoek naar dikkere o-ring. Dank voor de tips…..ook voor het plaatsen van foto’s
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn LEDs werken goed met de standaard dimmer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gisteren motormanagement in laten bouwen door Jeroen van BS-Autotune. En na een dag kabelbomen en stekkers uiteindelijk met de MacBook aan de praat. Loopt nu al top.
Maar ik kom erachter dat ik voor mijn 73’er injectie niet een goed elektrisch schema heb. Is er iemand die me kan helpen?
Thnx
handboek 581-4 staat ie in
To err is human, not to err is divine.
Dan heb ik een oude versie van het boek want het schema daarin is carburateur sortie depuis novembre ‘71…
Ja dus, in de “laatste bijgewerkte” 581-4 staat ook een compleet schema van de IE.
Stuur me maar een PM dan kan ik je wel aan de schema’s helpen.
To err is human, not to err is divine.
Ook hier http://www.citroensmclub.nl/pages/sub/20329/Handboeken.html te vinden
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ja die had ik ook al gevonden maar daar staat niet de injectie tussen….Tenzij ik natuurlijk slecht zoek als man
Mmm, jammer. Mocht je ‘m vinden, dan houden we ons met de club aanbevolen voor op de site. Ik zal ook nog ‘ns kijken of ik ‘m voor de injectie heb.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Via de club het juiste schema gekregen. Nogmaals dank. En het werkt! Motor loopt mooi. Als de bak er weer in zit dan proefrijden.
Nu met airco aan de slag. Mijn kachelhuis heeft de klep vastgelijmd zitten op de recirculatie stand. Heb alles gedemonteerd en kan hem weer bewegen. Maar nu mis ik de bediening. Die zat er niet bij. Iemand een foto hoe dat zit? In onderdelenboek zie je het wel maar niet hoe het zit aangesloten op vacuüm.
En de klep is bekleed met schuim maar dat is zo goed als weg. Wat kun je gebruiken om opnieuw te bekleden?
Dank maar weer alvast,
Han