Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
heb er bij mij naar gekeken,maar wat ik zie is een volledig aluminium ventiel,bevestigd aan de velg met een soort er overheen gevezen contramoer!! wat het afsluitingsdopje betrefd,dat is van zwarte plastic zoals bij iedere andere wagen vermoed ik. heb ik nou bandenspanningssensoren of niet???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
maeseelek schreef:blooper1963 schreef:die bandenspanningssensoren waar zitten die eigenlijk?? kan je die met ‘t blote oog waarnemen of zitten die aan de interieur kant van de velg?? ttz tussen de velg en de band? want volgens de standaarduitrustings lijst zouden die er bij mij ook moeten opzitten en hoe kan ik ze herkennen?
bandje laten leeglopen en je weet het
@maeseelek: hoe zien ze er trouwens bij jouw uit???(ik bedoel de ventielen) uwe exclusive is ongeveer even oud als de mijne! wil jer ff naar kijken mocht je tijd hebben???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
maeseelek schreef:het gemakkelijkst is als je zelf kijkt :photo :photo
nog een geluk dat ik hem gisteren eens gewassen heb (ondertussen wel alweer 3-400km mee gebold, moet dringend es binnen voor z’n eerste controlekezijn precies niet al te scherp genomen, kzal anders morgen als ie buitenstaat eens foto trekken (zonder flash, die LM-velgen toch…)
zijn exact dezelfde als bij mij,dus.. als jij bandenspanningssensoren hebt ,dan heb ik er ook!
voor het schoonmaken van monza velgen hebben ze bij halford een handigborsteltje past er precies door, 5 min werk en bling bling
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
ja menno ondanks je avatar klein is ziet het er toch netjes uit die nieuwe velgen onder je auto
svp een grotere :photo
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ronama schreef:ja menno ondanks je avatar klein is ziet het er toch netjes uit die nieuwe velgen onder je auto
svp een grotere :photo
@ronama
welk merk en type banden zaten er bij jouw onder bij aankoop???
ik heb er michelin pilot premacy of zoiets onder zitten! zijn die iets waard?? in elk geval hebben ze een goede wegligging en weinig tot geen rolgeluiden!!
ook die michelin’s
michelin’s zijn goede banden het enigste waar citroen ons mee belazerd heeft is dat ze er w banden (snelheden tot 270) er onder gelegd hebben.
deze band kost zo’n 185 euro per stuk.
een H of een V had ook volstaan.
als winterband heb ik ook michelin alleen 205/55/16 H.
M&M schreef:Hier ook Premacy’s , uitstekende banden !
Waarom belazeren ronama ?? , mocht je ze ooit vervangen kun je toch voor V - H kiezen ipv de W catagorie ?
neen mag niet van de keuring, op ons gelijkvormigheidsattest (zeg maar copie deel3 in nl)is de auto nml alleen met die band afgeleverd en mag je niet lager gaan.
en aangezien mijn top 190 is vindt ik de w wel wat overdreven maar het zal voor een fabriek wel makkelijker zijn alle auto’s met 1 type band te voorzien.
maar goed ik weet het nu dus kan daar rekening mee gehouden worden.
M&M schreef:.
Mijn Type I staat op standaard V banden , meer dan voldoende lijkt mij
daar denk ik ook zo over, de H tot 210 zal wat nipt zijn maar de V moet toch zeker goed genoeg zijn.
We hebben deze discussie al eens eerder gehad, maar een 2.2HDi (of 2.0HDi138) hoort op Y of W (idd mag deze band heel hard)
Dat is een goede zaak en zeker geen oplichterij, omdat je met een volle tank makkelijk 4uur lang 200km/h kunt rijden. Dit zou te veel slijtage opleveren op een band met een lage snelheidscodering.
Kijk je bij Michelin dan zie je ook dat voor de Pilot Primacy de belaadbaarheidsindicatie 97 (730kg/band) er alleen maar is met snelheid H of W.
Voor de 93 is er:
H is echt te weinig (210km/h)
V is tot 240km/h, maar is er niet als 97 (voor zware belading) de C5 V6 die dezelfde wielen heeft als de 2.2 haalt de 240 wel.
W is 270km/h
Ik heb er momenteel 93Y onder dus tot 300km/h )
Vergeet niet dat de C5 wel 70% van zijn massa op de voorwielen heeft, en als dikke Diesel een enorm koppel.
Ga je naar de bandenhandel dat merk je dat er geen prijsverschil is tussen Y en W, V is slechts 3EUR goedkoper.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
helaas voor de 2.2 hdi staat een w band voorgeschreven, heeft niets met de snelheid te maken maar met de stijfheid,
aldus de banden expert van michelin.
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
het karkas van de W band zal steviger zijn dan de V band…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
moeilijk te lezen, maar in mijn deur staat toch echt:
215/55 R16 93W
Michelin Pilot Primacy
Dit staat op hetzelfde stickertje als de andere bandenvoorschriften, dus ik vat dit niet als een absoluut gebod op, maar wel als een sterke aanbeveling
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije