Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
De BX heeft ook nog wel eens problemen met de vulhals. Bij een bocht klotst het er dan zo uit als die kapot/verroest is.
Hiernaast goed de benzineleidingen die onder de B-stijl langs lopen aan de passagierskant checken. Dit zijn metalen leidingen en die willen wel eens roesten. Het beste is gewoon de leidingen onder de auto te volgen tot aan het filter, dat zijn de kwetsbaarste plekken met stenen of andere opgeworpen stukjes.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Wat mij opviel net bij het tanken was dat ik het knijpgedeelte van de pomp (Ben het woord even kwijt.. Het is al laat) Er niet helemaal lekker in kreeg. Nou kan dat ook aan mij hebben gelegen, maar toch.
Denk overigens dat ik de BX lekker door de dealer hier laat onderhouden. M`n vader is een goede monteur daar niet van, maar aangezien al de onderhoudshistorie erbij zit wil ik het eigenlijk wel voortzetten… Zal wel een paar centen kosten natuurlijk. Maar op een auto van 250 euro, sja..
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De XK-65-YK had een tu met pulsair, en dat laatste is er met een reden vanaf gehaald
Dus best kans dat je probleem in de afstelling daarvan zit, het is een soort emissieregeling alleen dan een beetje erg onprettig uitgevoerd
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Jeej! Gebak voor mij
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
En die bol is je voorraadvat, altijd vettig. Niets om je zorgen over te maken.
Ligt er ook benzine onder de auto? De tankmeters zijn niet het toppunt der betrouwbaarheid
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:En die bol is je voorraadvat, altijd vettig. Niets om je zorgen over te maken.
Ligt er ook benzine onder de auto? De tankmeters zijn niet het toppunt der betrouwbaarheid
Oke, dan scheelt dat gelukkig weer.
Er lag gelukkig geen benzine onder de auto, daarom vond ik het al zo gek.
(Toen ik net de bocht om kwam zetten schoot m`n tankmeter als een gek naar vol Dus je hebt gelijk ook nog)
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Ja met bochten stroomt die benzine door de tank heen (en richting de vulhals dus), maar over het algemeen lekt er niks als de motor uit staat (tank is vrij stevig) maar het kan liggen aan:
- afdichting op de tank (onder de achterbank)
- de aansluiting van de rubberslang van de tank naar de metalen leidingen
- De metalen leidingen (roest)
- De slang tussen het filter en diezelfde metalen leidingen
Leg jezelf even onder de auto en voel of er benzine aan de leidingen hangt met draaiende motor. De pomp perst er namelijk vanzelf benzine uit bij een lek.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Die roestkleurige veerbollen zijn wel leuk om te zien trouwens, weer eens wat anders dan dat groen :p
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
In welke regio woon je?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ik woon in regio Noord Holland.
Kan het overigens wat net al werd gemeld, kwaad dat die veerbollen zo roestig zijn?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
als ze voldoende op druk zijn (heeft invloed op het lekker veren) maakt het niet uit.
zondag is er in den oever een bx club evenement. als je wat meer wilt weten over de staat van de auto ben je daar van harte welkom (ik ben er ook)
http://bxclub-nederland.nl/evenementen/5-najaarsrit
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Nou… Het heeft niet lang mogen duren het genieten en het zweven.
Ik rij net bij m`n huis weg en vond al dat de auto een beetje naar beneden hing rechts aan de voorkant na het omhoogkomen, ook kwam de auto niet meer gelijkmatig omhoog, eerst achter en toen heeeeeeeel langzaam voor.
Goed, was net ergens wat eten halen, duurde totaal 5 minuten. Ik kom terug, auto plat op z`n buik en ALLE vloeistof van het veersysteem llag onder de auto.
Vloeistof onder de auto (Het kwam aan de voorkant vandaan)
(Boosdoener is een geknapte leiding)
Nou, alsnog met de auto naar huis moeten rijden… Wat een verschrikkelijke ervaring is dat zeg. Remmen werkte nog gelukkig. Maar elke kleine hobbel voelde je en de auto bleef echt 5-6 keer deinen..
Dus morgen ben ik niet aanwezig tijdens de meeting, eerst maar eens de auto laten fixen. M`n vader is monteur die kan dat wel. LHM is wel duur geloof ik, dus dat word even pijnlijk voor de portemonnee