2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Na 24 jaar eindelijk een BX
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 oktober 2015 02:06 AM
  [ # 16 ]

De BX heeft ook nog wel eens problemen met de vulhals. Bij een bocht klotst het er dan zo uit als die kapot/verroest is.
Hiernaast goed de benzineleidingen die onder de B-stijl langs lopen aan de passagierskant checken. Dit zijn metalen leidingen en die willen wel eens roesten. Het beste is gewoon de leidingen onder de auto te volgen tot aan het filter, dat zijn de kwetsbaarste plekken met stenen of andere opgeworpen stukjes.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 oktober 2015 03:04 AM
  [ # 17 ]

Wat mij opviel net bij het tanken was dat ik het knijpgedeelte van de pomp (Ben het woord even kwijt.. Het is al laat) Er niet helemaal lekker in kreeg. Nou kan dat ook aan mij hebben gelegen, maar toch.

Denk overigens dat ik de BX lekker door de dealer hier laat onderhouden. M`n vader is een goede monteur daar niet van, maar aangezien al de onderhoudshistorie erbij zit wil ik het eigenlijk wel voortzetten… Zal wel een paar centen kosten natuurlijk. Maar op een auto van 250 euro, sja..

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2015 09:03 AM
  [ # 18 ]

De XK-65-YK had een tu met pulsair, en dat laatste is er met een reden vanaf gehaald Laughing
Dus best kans dat je probleem in de afstelling daarvan zit, het is een soort emissieregeling alleen dan een beetje erg onprettig uitgevoerd

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 oktober 2015 09:18 AM
  [ # 19 ]

Twan gaat voor een pulsair motor ik voor een 150 Wink.  Verlos ons uit ons leiden en plaats een foto van de motor Smile

Als het een 150 motor is, wat ik denk Wink dan mag je best wat langer chocken. Daar doen ze het koud en zeker met dit weer beter op.

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 oktober 2015 12:28 PM
  [ # 20 ]

Bij deze 2 foto’s van de motor en van een (wat mij best zorgen baarde) zweterige bol bij de motor)
Ook is het inderdaad een benzineleiding. Zette de auto vannacht weg met 90% tank ongeveer, vanochtend start ik de auto heb ik nog maar net 3 kwart tank.



Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2015 12:36 PM
  [ # 21 ]

Jeej! Gebak voor mij Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 oktober 2015 12:49 PM
  [ # 22 ]

Laughing  birthday

Bij deze Twan.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2015 12:57 PM
  [ # 23 ]

En die bol is je voorraadvat, altijd vettig. Niets om je zorgen over te maken.

Ligt er ook benzine onder de auto? De tankmeters zijn niet het toppunt der betrouwbaarheid

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 oktober 2015 01:12 PM
  [ # 24 ]
Twan238 schreef:

En die bol is je voorraadvat, altijd vettig. Niets om je zorgen over te maken.

Ligt er ook benzine onder de auto? De tankmeters zijn niet het toppunt der betrouwbaarheid

Oke, dan scheelt dat gelukkig weer.
Er lag gelukkig geen benzine onder de auto, daarom vond ik het al zo gek.
(Toen ik net de bocht om kwam zetten schoot m`n tankmeter als een gek naar vol Very Happy Dus je hebt gelijk ook nog)

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 oktober 2015 01:22 PM
  [ # 25 ]

Ja met bochten stroomt die benzine door de tank heen (en richting de vulhals dus), maar over het algemeen lekt er niks als de motor uit staat (tank is vrij stevig) maar het kan liggen aan:
- afdichting op de tank (onder de achterbank)
- de aansluiting van de rubberslang van de tank naar de metalen leidingen
- De metalen leidingen (roest)
- De slang tussen het filter en diezelfde metalen leidingen

Leg jezelf even onder de auto en voel of er benzine aan de leidingen hangt met draaiende motor. De pomp perst er namelijk vanzelf benzine uit bij een lek.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 23 oktober 2015 01:48 PM
  [ # 26 ]

Die roestkleurige veerbollen zijn wel leuk om te zien trouwens, weer eens wat anders dan dat groen :p

doei

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2015 01:51 PM
  [ # 27 ]

In welke regio woon je?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 23 oktober 2015 01:55 PM
  [ # 28 ]

Ik woon in regio Noord Holland.

Kan het overigens wat net al werd gemeld, kwaad dat die veerbollen zo roestig zijn?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2015 02:02 PM
  [ # 29 ]

als ze voldoende op druk zijn (heeft invloed op het lekker veren) maakt het niet uit.

zondag is er in den oever een bx club evenement. als je wat meer wilt weten over de staat van de auto ben je daar van harte welkom (ik ben er ook)
http://bxclub-nederland.nl/evenementen/5-najaarsrit

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
braadslee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-2015

- BX BX 1.4 Basis
Gepost: 25 oktober 2015 01:44 AM
  [ # 30 ]

Nou… Het heeft niet lang mogen duren het genieten en het zweven.
Ik rij net bij m`n huis weg en vond al dat de auto een beetje naar beneden hing rechts aan de voorkant na het omhoogkomen, ook kwam de auto niet meer gelijkmatig omhoog, eerst achter en toen heeeeeeeel langzaam voor.

Goed, was net ergens wat eten halen, duurde totaal 5 minuten. Ik kom terug, auto plat op z`n buik en ALLE vloeistof van het veersysteem llag onder de auto.
Vloeistof onder de auto (Het kwam aan de voorkant vandaan)


(Echt plat op z`n buik)


(Boosdoener is een geknapte leiding)

Nou, alsnog met de auto naar huis moeten rijden… Wat een verschrikkelijke ervaring is dat zeg. Remmen werkte nog gelukkig. Maar elke kleine hobbel voelde je en de auto bleef echt 5-6 keer deinen..

Dus morgen ben ik niet aanwezig tijdens de meeting, eerst maar eens de auto laten fixen. M`n vader is monteur die kan dat wel. LHM is wel duur geloof ik, dus dat word even pijnlijk voor de portemonnee

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook