123 van de 183
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2015 12:46 PM
  [ # 1831 ]

De rode sticker is van een Waxoil behandeling die de auto blijkbaar ooit gehad heeft voor mijn tijd.

Het zwarte plaatje is idd afwijkend, naar mijn idee fabrieksaf geplaatst.
Dit bevat enkele Duitse teksten, ik vermoed dat dit verplicht was in Duitsland in die tijd Wink

De deuren worden idd in de antiroest gezet, ik denk dat het ML is, maar dat laat ik aan de garage over die hebben daar voldoende ervaring mee.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2015 02:17 PM
  [ # 1832 ]

Toevallig ben ik vorige week wezen kijken bij een uit Duitsland afkomstige cx.
En deze had dat plaatje ook.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2015 06:02 PM
  [ # 1833 ]

Ik had injectoren besteld, worden er 2 ipv 4 geleverd. Volgende poging ook op voorraad, bestelling geannuleerd… Derde poging, het heeft dagen geduurd, maar uiteindelijk kwamen er vandaag toch nog 2 injectoren.

Oftewel, nu 4 nieuwe injectoren voor de CX.

Ik ben erg benieuwd of dat een (groot) effect heeft op het lopen van de motor…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2015 03:47 PM
  [ # 1834 ]

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij het terug plaatsen van de injectoren?

Gewoon erin duwen (met wat draaien?), of eerst even de rubber ringen vet maken?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 oktober 2015 06:09 PM
  [ # 1835 ]

Beetje vet of afwasmiddel kan natuurlijk nooit kwaad. Bespaart vaak een hoop benodigde kracht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2015 07:47 PM
  [ # 1837 ]

Vandaag weer even bij de CX geweest, inmiddels is er al begonnen om het plaatwerk strak te gaan maken.

Maar goed, er is nog genoeg te doen…

Zelf heb ik in elk geval de injectoren geplaatst. Na het even terug plaatsen van het luchtfilter en de LMM maar eens de startpoging gewaagd na toch ruim 5 maanden.

De motor sloeg niet aan na wat langer doorstarten…
Vonk was snel gecontroleerd, die was prima. De brandstof pomp bleek niet te draaien, en ook geen spanning.

Tja dan denk je al snel aan het blauwe relais, vreemd want nooit problemen mee gehad…
Toch maar even los gehaald (handig als er geen koplamp in zit), 1 aansluiting had lichte aanslag, verder zat het nog netjes in het vet.
Dus weer even starten, en daar kwam de benzine langs een injector. Dat was dus goed nieuws, dan draait de pomp in elk geval weer.
Nieuw ringetje ertussen om het lek te dichten.

Volgende startpoging, en sloeg direct aan!
En hoe, de motor liep direct prachtig rustig Cool

Nog even begonnen met de remmen te ontluchten, echter de achterkant wilde nog niet. Ik vermoed dat die eerst even om de wielen moet staan.
Voorop kwam er wel LHM uit, dus het systeem werkt verder wel.

Ik ben in elk geval blij dat de motor weer loopt Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2015 08:14 PM
  [ # 1838 ]

De remdruk achter komt inderdaad uit de achtervering vandaan.
Dus eerst druk op de veercilinders, lees draagarmen, voordat je kan ontluchten.
Ik doe dat altijd door een pootje onder de achternaaf te zetten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2015 08:41 PM
  [ # 1839 ]

Ja, dat was precies de gedachte.
Ik heb er wel even een krik onder gehad aan 1 kant, maar dat hielp zo snel even niet genoeg.

Ach komt wel weer, gezien er voorop wel druk is zal het wel goed komen Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 31 oktober 2015 09:03 PM
  [ # 1840 ]

hoogste stand kan ook

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 november 2015 01:53 PM
  [ # 1841 ]
Arjan Verkade schreef:

Vandaag weer even bij de CX geweest, inmiddels is er al begonnen om het plaatwerk strak te gaan maken.

Maar goed, er is nog genoeg te doen…

Zelf heb ik in elk geval de injectoren geplaatst. Na het even terug plaatsen van het luchtfilter en de LMM maar eens de startpoging gewaagd na toch ruim 5 maanden.

De motor sloeg niet aan na wat langer doorstarten…
Vonk was snel gecontroleerd, die was prima. De brandstof pomp bleek niet te draaien, en ook geen spanning.

Tja dan denk je al snel aan het blauwe relais, vreemd want nooit problemen mee gehad…
Toch maar even los gehaald (handig als er geen koplamp in zit), 1 aansluiting had lichte aanslag, verder zat het nog netjes in het vet.
Dus weer even starten, en daar kwam de benzine langs een injector. Dat was dus goed nieuws, dan draait de pomp in elk geval weer.
Nieuw ringetje ertussen om het lek te dichten.

Volgende startpoging, en sloeg direct aan!
En hoe, de motor liep direct prachtig rustig Cool

Nog even begonnen met de remmen te ontluchten, echter de achterkant wilde nog niet. Ik vermoed dat die eerst even om de wielen moet staan.
Voorop kwam er wel LHM uit, dus het systeem werkt verder wel.

Ik ben in elk geval blij dat de motor weer loopt Wink

lekker bezig! Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 november 2015 06:06 PM
  [ # 1842 ]

Er waren wat spulletjes gespoten, dus dat kon nu weer op hun plekje gezet worden.

Het luchtfilterhuis is weer netjes. Dat was nodig want het begon allemaal erg te roesten. Exemplaren die nog niet door zijn worden inmiddels zeldzaam.
Na het stralen zijn ze er niet doorheen gegaan (eerst exemplaar wel), dus dat zit weer netjes op zijn plek.

Het plaatwerk eronder is direct voorzien van antiroestmiddel.

Het steuntje van de “fast idle valve” was ook klaar.

Ik hoopte te kunnen testen of het verhoogd stationair loop ook werkte bij het inschakelen van de airco.
Maar er gebeurde niets met het toerental. Net even in het schema gekeken, als ik het goed lees zal het klepje alleen schakelen als de drukschakelaar actief is.

De CX staat ook weer op zijn eigen pootjes en de deuren hangen inmiddels pas.
Het rechter achterruitje is eruit gehaald, hier zat toch een roestplekje onder, maar is inmiddels ook weg.

Krijg je met deze dingen de harde knak weg bij de deuren?

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=4310

Iemand ervaring met de CX Basis oplossing?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 november 2015 08:12 PM
  [ # 1843 ]

Lekker bezig Arjan!
Ik heb twee van die beugels liggen, maar het heeft natuurlijk helemaal geen prio om die dingen te monteren, dus die liggen er nog steeds..
Hoe snel wil je het weten? Anders wil ik effe proberen om komende maand effe zo’n beugel erin te fietsen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 november 2015 10:36 PM
  [ # 1844 ]

Het is me ook nog niet helemaal duidelijk wat het ding doet, of anders doet.

Als je hem erin heb hoor ik graag hoe het bevalt!
Ondertussen is er misschien nog iemand anders die er ervaring mee heeft Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 november 2015 01:41 AM
  [ # 1845 ]

Ik heb ze NOS liggen die beugeltjes
Men zegt dat het knakken door die beugeltjes komt.
Dit omdat er na al die jaren een platte kant aan is gekomen .
Of dit zo is…...?
Beter is het om de vangers van een achterdeur te scoren die hebben vaak geen knak omdat deze minder gebruikt zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
123 van de 183
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook