Hallo Leute,
Na een lange tijd niet meer actief te zijn geweest vanwege gebrek aan citroens in de stal meld ik mij weer met een project.
Ik ben begonnen aan het project van Daan (Citroen heeft tijden lang in de markt gestaan van dit forum)
Het is een GS Speciaal, die ik op ga bouwen met mijn studentenbudget en ik ga maken naar eigen smaak.
Mensen met een mening zijn welkom, maar hou het leuk.
Ik zal even een selectie maken van een aantal foto’s van dit project om jullie een beeld te geven van wat er allemaal gebeurd is tot dusver.
En het is dus GEEN restauratie, daar is geen geld voor en dat is ook niet het beeld wat ik voor ogen heb met dit project!
Start
Opfrissen:
Body klaarmaken:
Proefspuiten:
Daar gaan we dan
Tot diep in de nacht bezig geweest:
Resultaat in daglicht
Opbouwen
Pimpen:
Zover ben ik nu ongeveer, ik ben haastig op zoek naar:
-Vloerbedekking
-Bruine deurpanelen
-Zwarte rubber strip voor op de bumper.
-Gordels achter
-wat klein grut, kom steeds beetje bij beetje verder met ontdekken wat ik mis.
* Auto is gespoten in Sikkens Bootlak met een compressor (prima resultaat voor het geld)
Dit is mijn beeld van de auto:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Helemaal super!
En was het een beetje te doen met een compressor?
Hoe ben je te werk gegaan? Zoals ondergrond voor het spuiten zeg maar?
Ben benieuwd naar het eindresultaat! Zet hem op!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
wat een leuk project en het spuitwerk ziet er op de foto’s best goed uit. Ga lekker door zou ik zeggen! Heb je ook op technisch vlak met de GS gedaan?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ja was prima te doen met de compressor, alleen afstellen van de dikte en de hoeveelheid verf die de nozzle geeft is ff spelen. Daarna gaat het mooi soepel. Ik heb hem helaas niet echt geprimerd. Maar de auto had nog een laklaag van zichzelf dus het was niet echt paint op metal.
En de kwaliteit van sikkens is niet zoals van een 2K lak. Als je ook leest naar gebruikservaringen zal de lak over een jaar of 2-3 ook wel op zijn. ik gok dan deze GS ook wel,...
@mbender
Ja ik heb de distributieriem gedaan. en de uitlaat. en de t-mof verder leek de auto goed zoals hij is. als hij straks warm is en in de pootjes kan komen is het altijd afwachten wat een auto gaat doen na 6 jaar stilstand. maargoed klussen aan een GS zonder brug en zonder dat ze in de veren staat is wel een uitdaging. dus zodra ze rijklaar is en de verplichte schorsperiode voorbij is (februari meen ik mij te herinneren) moet de auto zsm naar de apk en gaat ze de brug op voor overige inspectie.
Iemand die nog een sloper weet met een bruin of zwart interieur waarvan ik de vloerbedekking en deurpanelen mag hebben hoor ik het graag!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Dit weekend nog heel even kort bezig geweest.
weer leuk onderdeeltje toegevoegd.
verstralers werken nu ook, moet ze alleen weer verplaatsen (want ze passen zo niet onder de bullbar.
En de deurgrepen en raamgeleiding weer geplaatst.
Motor wil alleen nog niet echt lekker lopen,.. ze blijft op 1 cilinder pruttelen en slaat steeds af.
Bougies zijn nat(dus ik verdenk de ontsteking,...)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Lekker bezig, ziet er goed uit!
Het is geen restauratie? Ben benieuwd als jij wel een restauratie zou doen. Goed bezig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Lekker bezig! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Een rally-GS is altijd tof om te zien!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ziet er heel goed uit! Blijf maar komen met die foto’s!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Bedankt voor de leuke reacties!
Ik ben echt alleen in desperate need voor onderdelen. Want als ik mijn motor weer lopend heb(nog niet heel goed idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen) ben ik zo goed als door mijn onderdelen heen. (moet dan nog portieren afhangen en ramen monteren.
Heeft iemand ervaring met het terug monteren van de ramen? Ze waren een soort van gelijmd aan zo’n beugeltje. Hoe doe ik dit/welke lijm gebruik ik hier voor?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ben je al lid van de GS-club? Die hebben schijnbaar een prima magazijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jasper, respect voor je klus! Eén klein puntje: de foto’s die je hier laat zien zijn erg groot en dat maakt de boel wat traag. Zou je de volgende keer iets kleinere bestandje willen linken? Succes met het afbouwen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@ waterman, ik ga mijn best doen. moet dan even uitzoeken hoe dat zit. (was persoonlijk nog blij dat ik uberhaubt wist hoe je ze kon tonen)
@ Nielsje, nee ik ben nog geen lid (money struggles), en ik vind dat er een GS-club bestaat een goed initiatief. Alleen de onderdelen die ik momenteel zoek moeten gewoon beschikbaar kunnen zijn. (hoeveel GS-en staan er wel niet ergens weg te rotten of gaan naar de sloop.) dan is een vloermat en de portierschermen nou niet het grootste roofgoed lijkt mij.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Van Bemmelen in Delft heeft veel GS-spul liggen, maar gezien je aan de Hanze studeert: da’s niet om de hoek..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja er zit ook een citrofiel in emmeloord geloof ik. En anders rijdt ik binnenkort even langs Peter Bonnhof, die zit meer in de richting
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
jasper08 schreef:... ramen ... gelijmd aan zo’n beugeltje. Hoe doe ik dit/welke lijm gebruik ik hier voor?
Hoi Jasper, mooi project, je gaat voortvarend van start!
Alle verhalen die ik over die beugeltjes teruglijmen ken zijn kansloos geëindigd. Het beste kun je ramen zoeken waar ze nog aan vastzitten, of de variant monteren waarbij de onderkant van het raam in een U-vormige beugel geklemd zit.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99