45 van de 60
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 april 2015 08:39 PM
  [ # 661 ]
Mulder schreef:

Zó schuin is die CX-motorkap nou ook weer niet, dat je nagels-op-schoolbord-achtige taferelen krijgt als Felix erop springt vlak na een rondje waxen… Wink

Alleen als ik het lees…. kippenvel!!!!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 april 2015 10:27 AM
  [ # 662 ]

Goed lezen, Michiel: die schoolbord-geluiden krijg je niet ... Kan het kippenvel weer wegtrekken.

Anyway, na eindeloos lijkende pogingen kwam de CX gisterenavond wat sputterend voor een tweede keer na de brandstofpomp-wissel weer op gang. Na de eerste keer starten en lopen (Hoera!) had ik ‘m alleen stationair laten lopen om de auto op hoogte te krijgen om aan één zijde de zomerwielen weer te monteren. Blijkbaar is het bij deze temperaturen niet handig om de auto dan stil te zetten, want het lijkt erop dat de koude start injector dan een volgende keer iets te enthousiast inkomt terwijl de motor toch al licht verzopen was stilgevallen.
Gisteren dus eerst maar eens een rondje gereden en toen ook rechts de Alfa-winterwielen vervangen voor zomer TRX. Binnenkort komt de C35 weer op de inrit te staan, dus de CX krijgt na een wasbeurtje weer een rustige zomer in de garage.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2015 10:34 PM
  [ # 663 ]

Vandaag had ik de CX weer eens nodig om wat kilometers te vreten. Net onderweg merk ik dat ik in de derde versnelling weg rij. Even later merk ik dat ik de vijfde versnellingen niet kan inleggen. Een belletje naar de garage om te vragen wat dat kan zijn en waar ik het moet zoeken. Gestopt onder de luifel van een pomp en een stangetje onder het reservewiel op een bolletje geduwd. Jawel, mooi opschakelend haal ik vanaf 1 de 4 en daarna 3 in plaats van 5. Hm. Stangetje en bolletje passen niet zo goed meer op elkaar. Wat nu? Wordt ik teruggebeld door Tresbeau en krijg ik de tip er twee tiewraps omheen te zetten. Na klantbezoek de mouwen eens opgerold en zowaar: de vijfbak is weer in werking. Voel ik me opeens MacGiver Smile.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2015 09:53 AM
  [ # 664 ]

Herkenbaar probleem..

Bij mij lag alleen de onderste verbinding los, de complete bus was verdwenen.
Maar niets dat de ANWB wegenwachteend niet kon fixen Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2015 11:33 AM
  [ # 665 ]

Ik heb het gevoel dat er bij mij ook meer los zit, maar met een beetje gevoel is er in elk geval weer te schakelen. Volgende week voor de jaarlijkse beurt naar de garage. Een aandachtspuntje erbij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 12:17 PM
  [ # 666 ]

Rondje rond de auto: alle deuren en de motorkap zijn nog te behouden - maar dan moet er wel nu iets gebeuren. Achterklep moet vervangen worden. Hm. Maar eens een prijsopgave gevraagd.
En alle remschijven zijn aangeroest. Voorstel is vervangen, maar de auto remt perfect en de schijfdikte is okay. Ik ben geneigd om ze gewoon te laten zitten en eens wat vaker op de rem te gaan staan. Dom idee?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 31 augustus 2015 02:24 PM
  [ # 667 ]

als die roest een beetje bruine vlekken zijn zou ik ook een paar keer flink remmmen.

als het echt brokken geworden zijn even afdraaien of nieuwe halen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 03:20 PM
  [ # 668 ]

Als je de laatste tijd regelmatig met de CX gereden heb en er is nog steeds roestvorming zal het nu ook niet zomaar weggaan lijkt me.
Roestvorming op de schijven is volgens mij ook APK afkeur…

Idd afdraaien bij dikke schijven anders nieuwe. En dus ook nieuwe blokken…

Je kan je ook afvragen waarom er roest op de schijven komt. Is het soms aan 1 kant van de schijf? Dan zijn de remmen gewoon niet goed gangbaar.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2015 03:34 PM
  [ # 669 ]

Nog een tip; elke keer dat je rijdt een keer goed stevig remmen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2015 05:12 PM
  [ # 670 ]

De auto heeft de afgelopen tijd niet veel hoeven rijden. En dan ook nog uitsluitend snelweg ritten. Daar komt bij dat ik nogal de neiging heb om ver vooruit te kijken en zo nodig het gas los te laten. Zo nu en dan maar eens flink remmen vanaf hoge snelheid. Op dit moment is het nog geen APK afkeur, er komt wel een aantekening. En de remmen worden gecontroleerd of ze goed gangbaar zij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 oktober 2015 08:42 PM
  [ # 671 ]

De prijsopgaaf van het bijwerken van de carosserie valt me niet mee. Inclusief het demonteren en weer monteren van alles wat er af moet komt het spuiten van de hele auto (inclusief vervanging van de achterklep) op zo’n 6.000 euro. gulp Da’s heel veel geld voor een auto waarin mijn vriendin eigenlijk niet kan zitten (lage stoelen blijken funest voor haar rug met hernia-historie). Juist omdat zij er niet goed in zit, pakken we regelmatig de C3, ook op langere ritten. En komt de CX dus maar heel sporadisch in beweging.
De onderzijdes van de deuren maar eens goed bekeken. De kit op de felsrand is open gaan staan, waardoor water extra goed wordt vastgehouden en roest langzaam de felsrand open drukt. Kit verwijderd en flink met owatrol gekwast. Na drogen wat tectyl er op. Voor heel even zorgt dat ervoor dat het niet nog erger wordt.
En nu dubben. Laat ik alleen het noodzakelijke doen? De auto is toch al een beetje een lappendeken van verschillende tinten gris renard. Laat ik het volledig doen - en ga ik op zoek naar nieuwe tapijten e.d. om het een perfecte CX te maken? Tik ik voor half het geld van de spuitbeurt een XM V6 op de kop en mag de CX weg? Geef ik twee keer het bedrag van een spuitbeurt uit en ga ik terug naar de DS - of door naar de C6 (lelijk hok trouwens)? Lastige keuzes hoor. Ik overweeg links en rechts wat te laten bijwerken. De ene deur tot aan de strip, de andere deur helemaal. En zo de auto rond. Wat is wijsheid? huh

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 25 oktober 2015 08:47 PM
  [ # 672 ]

Als onderhoudskosten en beschikbaarheid van onderdelen in je overweging een rol spelen, kun je de optie C6 vast wegstrepen. Daar wordt het besluitvormingsproces overzichtelijker van Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 oktober 2015 08:52 PM
  [ # 673 ]

Grinnik. Dat de C6 een dure auto is om op de weg te houden had ik inderdaad ook al begrepen. Wat dat betreft valt de CX me (tot nu toe dan) erg mee.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 oktober 2015 09:07 PM
  [ # 674 ]

Tja, wat wil je voor antwoord?

- Investeren in een oude citroën is, fincinancieel gezien, bijna altijd onzinnig.
- Een C6: zie Rens’ reactie
- Een XM V6, zelfde ellende. Goedkoop kopen, duur onderhoud.
- Nog belangrijker, je vriendin kan niet goed in een CX zitten: is dit dan wel de juiste ‘youngtimer’ om te rijden?

- heb je al eens overwogen om daar gewoon een andere stoel in te zetten waar ze wel de juiste ondersteuning heeft?

Ga je voor de CX, bespaar je dan een hoop geld, en doe demontage en montage van de onderdelen dan zelf.
Achterklep kan je ook prima vinden bij een 2e hands specialist of marktplaats.
Succes met overwegen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2015 09:32 PM
  [ # 675 ]

Nu is eigenlijk het moment om een CX netjes te maken. De onderdelen zijn met wat moeite nog te vinden.
Als de CX eenmaal klaar is wordt die voor een goed bedrag getaxeerd zodat je goed verzekerd kan rondrijden.

Een echt strakke DS vind je niet meer voor 12k. Dus als je 12k gaat uitgeven ben je over een paar jaar ook aan de beurt voor een volledige plaatwerk revisie. En bij een DS is dat nog meer werk als bij een CX.

Is het mogelijk om met de garage te overleggen om een deel zelf te demonteren? Scheelt een hoop geld en de garage heeft er vaak toch weinig zin in.

Overigens vind ik 6k voor hetgene wat je beschrijft nog meevallen.

Profiel  
 
 
45 van de 60
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook