46 van de 60
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 oktober 2015 10:08 PM
  [ # 676 ]

En de wagen zelf voorbereiden?
Vanop het Matra forum heb ik volgend adres Autospuiterij Bekhuis in Albergen, geen idee of het bij jou in de buurt is maar hij deed een Rancho (in satin lak) voor ca. 900, auto was voorbereid.
denk dan dat een CX met vernislaag op een 2500-3000 komt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2015 10:29 PM
  [ # 677 ]

Zelf demonteren scheeld veel geld.
Hier in de buurt zit een autospuiter wie een kale cx voor tussen de 2 en 3 duizend euro van een frisse verflaag voorziet.
En ook nog eens zeer strak werk leverd.
Meerdere cx’en gezien wie hij gespoten heeft.
De spuiter wie ik “heb” kost rond de 3500 euro,maar ik laat ietsjes meer doen.
Succes met de keuze!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2015 10:31 PM
  [ # 678 ]
Arjan Verkade schreef:

Nu is eigenlijk het moment om een CX netjes te maken. De onderdelen zijn met wat moeite nog te vinden.
Als de CX eenmaal klaar is wordt die voor een goed bedrag getaxeerd zodat je goed verzekerd kan rondrijden.

Een echt strakke DS vind je niet meer voor 12k. Dus als je 12k gaat uitgeven ben je over een paar jaar ook aan de beurt voor een volledige plaatwerk revisie. En bij een DS is dat nog meer werk als bij een CX.

Is het mogelijk om met de garage te overleggen om een deel zelf te demonteren? Scheelt een hoop geld en de garage heeft er vaak toch weinig zin in.

Overigens vind ik 6k voor hetgene wat je beschrijft nog meevallen.

Sorry maar waarom is een plaatwerk revisie van een DS meer werk dan bij een CX.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2015 10:44 PM
  [ # 679 ]

Uiteindelijk is het afhankelijk van de staat waarmee je begint.

Maar bij een DS zijn vaak de volledige deurbakken rot, voorschermen, etc.
Het strak maken en afhangen is dan erg veel werk.

Vaak gaat men van 1000 Euro per (rotte) deur uit bij een DS.

Goed, stel dat je bij een nette DS waar geen roest aan zit en je weinig tot geen afhangwerk heb bijvoorbeeld alleen de kleur veranderen dan zal het werk wel meevallen tov van een CX.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 oktober 2015 11:04 PM
  [ # 680 ]

tja.

6k vind ik heel veel geld, zeker als je (of vriendin) toch al twijfelt aan de auto.
je haalt het er bij eventuele verkoop niet uit, dat is zeker.

volgens mij heb je drie opties:
1 nu verkopen en hopen dat de nieuwe eigenaar genoeg wil betalen en er wat moois van maakt.

2 doorrijden totdat hij uitelkaar valt.

3 het goed aanpakken (6k voor een uitgebreid spuitbeurtje lijkt mij veel, maar is niet van hier te beoordelen)

succes met het denkwerk

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 oktober 2015 11:14 PM
  [ # 681 ]

Kan niet zo goed terug vinden hoe de CX is.
Maar 6000 euries vind ik wel heeeel veel geld.
Ik heb meerdere autos over laten spuiten. Ook een 87 witte cx gti met rood leer.
Maar dan kom ik zeker niet aan dit soort bedragen.
Wel haal ik alles er zelf af. Bij de cx was dat nog best te doen.

In de achterklep zal het niet zitten, die is nogal eenvoudig te vervangen.
Mooi orginele bumpers in de juiste kleur was nog het lastigst te vinden.
En die sierstrips waren toen niet te krijgen, voor op de regen goot.

heb meerdere XM’s gereden en CX’n. Voor dagelijks gebruik. Geloof in middels meer in de CX.
En dan is de 22trs en 20RE nog het makkelijkst….Maar minder dan een prestige.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 oktober 2015 11:46 PM
  [ # 682 ]

De kosten van de spuiter zoude ongeveer 4.000 zijn. Kaal maken zijn de kosten niet, het werkelijk weer netjes opbouwen wel. Maar inderdaad wel een idee om eens te praten over de mogelijkheid om bij de garage een dagje in de weg te lopen en zelf wat te doen. Maar de lastige afweging blijft. In elk geval jullie allemaal bedankt voor de tips en de ervaring met de alternatieven.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2015 08:49 AM
  [ # 683 ]

Het opbouwen is zeker (veel) meer werk.

Echter onderschat het demonteren ook niet.
Ik denk dat je daar toch zeker 2 dagen voor uit moet trekken.

Garage tarief is al snel 50 ex BTW, dus dan kom je op 800 Euro ex BTW uit.
Das toch een kleine 1000 Euro.

En houd er rekening mee, als je eenmaal gaat demonteren komt er altijd wel ergens nog een verrassing naar voren Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 oktober 2015 09:07 AM
  [ # 684 ]
break23m schreef:

...om bij de garage een dagje in de weg te lopen..

Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2015 09:19 AM
  [ # 685 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat je daar toch zeker 2 dagen voor uit moet trekken.

Nee man, een CX afbreken is met een dagje klaar.

Ik sta er van te kijken trouwens dat mensen 6000 euro voor het compleet overspuiten van een auto te duur vinden. Als ik zie wat een beetje schade-spuitwerk al kost, en dat zijn dan dus moderne auto’s zonder rot en narigheid waar je gewoon een nieuwe deur/scherm op kunt zetten, vind ik 6k voor een hele auto helemaal niet zo gek. Kijk daarbij eens naar wat het kost om een klassieker écht mooi strak te maken en te spuiten… 10.000 eurootjes komen eerst, en als je naar het werk kijkt is dat wat mij betreft terecht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2015 09:49 AM
  [ # 686 ]

Hoe kaal is die dan?

Daklijsten en raamlijsten is al wat geduld voor nodig om er heel af te krijgen.
Zijn de 3 achterramen er dan ook uitgesneden?

Ervaring en goed gereedschap scheelt natuurlijk veel.
Goed als mogelijk is geloof ik het wel, maar vind het wel knap om het in 8 uurtjes voor elkaar te krijgen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 oktober 2015 10:47 AM
  [ # 687 ]

Het is een van de CX specialisten, zijn inschatting vertrouw ik wel. Maar inderdaad, dingen als het wel of niet loshalen van de gekitte ruiten, kan nog wat uitmaken. Maar ook dan zit de tijd vooral in het terugzetten.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 04 november 2015 01:34 PM
  [ # 688 ]

Ik heb (inclusief demontage, opbouw en 4 andere portieren en wat regulier onderhoud) 8 jaar geleden hetzelfde betaald. Als je alles laat doen lijkt me dat wel reeel. Om alles weer netjes op te bouwen kostte overigens beduidend meer tijd dan de demontage. Andere portieren passen bij zo’n ouwe bak nu eenmaal toch net even wat minder goed dan de portieren die er bij productie in gezet zijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 november 2015 02:30 PM
  [ # 689 ]

Dank voor deze informatie. Jouw auto zit als referentiepunt in mijn hoofd, was inderdaad wel benieuwd wat dat toen gekost heeft. Ik heb met Owatrol en tectiel gespeeld en ik pieker nog even voort.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2015 02:53 PM
  [ # 690 ]
Mulder schreef:

Andere portieren passen bij zo’n ouwe bak nu eenmaal toch net even wat minder goed dan de portieren die er bij productie in gezet zijn.

Mijn deur met schade moest uiteindelijk wel vervangen worden. Een hoop werk om dat echt goed te krijgen qua sluiten qua lijnen.

Daarom heb ik er bij de andere deuren ook voor gekozen om de roest eruit te slijpen en nieuw staal in te zetten. Nagenoeg evenveel werk en het past sneller en beter. En je weet ook zeker dat er geen roest zit wat verborgen is.

Profiel  
 
 
46 van de 60
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook