Enige wat ik mis is centrale deurvergrendeling, naja, die stoelen zien er natuurlijk wel mooi uit in die chic, maar zit nu ook prima, stuurbekrachteging mis ik helemaal niet, alleen tijdens parkeren is het wat veel sturen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
In hoeverre roest de huidige BX?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
er zit binnen overal iets overheen gesmeert, lijkt wel een soort van kit, paar weken terug kwam daarvan wat los, en zat behoorlijk wat roest onder dat ene stukje, op een andere plek ook, en ben bang overal waar dat spul gesmeert zit.
Vanbinnen is ook heel veel stuk en rammelig(veel plekken is onderhoud geweest, maar is het daarna niet netjes afgewerkt, panelen , bovendien lijkt er ergens water te lekken, koppakking misschien. Verder zit gewoon alles onder de olie, smeer en zand(inmiddels wel een stuk minder)
Zie dat er in mijn laatste reactie een zin weg valt, bedoel bij panelen, dat ze zijn losgeschroeft voor onderhoud, en vervolgens weer terug gezet zonder goed te bevestigen, ook her heb ik een en ander gerepareerd, maar veel is verbogen enzo waardoor het niet meer past.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
tim1993 schreef:Om eerlijk te zijn vind ik 2500 voor een BX14 wel erg veel. Maar als je het ervoor over hebt, gewoon doen. Persoonlijk zou ik toch ook eens kijken bij de BX14 van ChrisB. Deze BX is ontzettend goed onderhouden dus qua roest zal dat heel erg meevallen. Ikzelf ben altijd heel erg fan van de Chic. Net wat meer luxe en een ontzettend gaaf model.
Wat rij je nu? Is wel enigszins belangrijk met betrekking tot motorkeuze. Als je nu een 16 of 19 rijdt zal een 14 misschien iets tegenvallen. Niet alleen qua snelheid, maar ook geluidsisolatie.
Tja, waar je op moet letten, roest, achterdraagarmlagers, werking veersysteem, gepleegd onderhoud, loop van de motor etc.
De BX van ChrisB is deze week verkocht en is en was absoluut een van de netste en best onderhouden BXen die er rond rijden, de afgelopen jaren is in deze auto voor een paar duizend euro aan onderdelen en verbeteringen in gaan zitten, Chris voerde de onderhoud zelf uit is een perfectionist!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Vandaag bij de chic in friesland wezen kijken, maar denk dat ik voorlopig klaar ben met naar een andere zoeken, de stoelen zaten lekker, de centrale deurvergrendeling is fijn en daarmee is alles gezegt, onvoorstelbaar hoe mooi iets er op de foto uit kan zien :p ga mijn cannes zo goed mogelijk onderhouden en rij er lekker in verder tot ik bij toeval op een echt mooier examplaar stuit, maar ga geen 400km meer rijden zonder het heel zeker te weten.
Ik was er al bang voor, stond al eerder op gereserveerd. jammer voor je.
Achja, leuk om er eens uit te zijn, waardeer mijn cannes nu een stuk beter Ga eens kijken of er andere BX rijders in de buurt wonen, ervaring uitwisselen en vooral opdoen.