Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo allemaal…
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik een stuurhuis-rubber (rechts) vervang.
ik was al begonnen…stuurstang los en de koppeling van de cylinder/stuurstang los.
Maar hoe nu verder ???
Moet ik nou de bus waar de stuur-cylinder aan zit losmaken , en hoe ???
Of moet het hele stuk eraf waar ook de kruiskoppeling aan zit , en hoe???
Als er iemand is die mij hiermee kan helpen…graag !!!
bvd Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Als er stuurbekrachtiging op zit is de stuurhoes r. inderdaad lastig om te vervangen. Eigenlijk moet dan de stuurhuistandreep naar rechts uitgebouwd worden. Indien je hier geen trek in hebt, kan je het beste een universele hoes halen bij een automat.zaak; deze hoezen zijn van zachter rubber dan de originele.
Zoals je zelf al aangaf moet de stuurbekr. cyl. los ( leidingen niet ).
De spoorstang moet er compleet tussenuit; dus ook de binnenste stuurkogel moet los.( eerst hoesje lospeuteren )
Om de binnenste kogel los te halen heb je eigenlijk speciaalgereedschap nodig, maar met een grote tang wil het ook wel lukken.( er zit geen zeskant o.i.d. aan; het is rond)
De oude hoes losknippen en klemmen verwijderen; stuur helemaal linksom draaien en de nieuwe plaatsen.
Maak vantevoren de uni-hoes evt. op maat en warm het op met b.v. een haardroger ;het monteert wat makkelijker.
Zet de hoes over de bevestigingsbout v.d. stuurcyl. en vervolgens over de tandreep. Ik hoop dat je hier iets aan hebt , succes!
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 23-10-2005
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Dank voor de tip,ga het vandaag proberen.
Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Ik ben dus de broer van citro-ton en ga em vandaag ff helpen met z’n stuurhoes ,we iig van jullie wat nuttige info gekregen en gaan hiermee dus ff proberen.
Tis geen AX maar komen er vast wel uit