Daarbij was het gaspedaal helemaal losgelaten?
Als dat het geval is, wordt de benzinetoevoer via de injectie helemaal gestopt. Die komt pas weer op gang als er iets meer dan 1000 rpm gedraaid wordt.
Als ik me goed herinner schreef JanSr dat ook al.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ja. Het werkelijke verbruik valt dus ineens terug. De boordcomputer toont bij gas los in de versnelling een snel dalend ‘actueel’ verbruik en in vrij een langzaam dalend ‘actueel’ verbruik. Het getoonde actuele verbruik is dus niet dat van een tijdstip, maar van een (verschillend) tijdsinterval. Goed, zo spannend is dat verder allemaal niet…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In vrij draait de motor door, stationair. Dan verbruikt hij wél benzine.
Dat doet hij niet als je in z’n 5 het gas loslaat, dan wordt er geen benzine meer ingespoten.
Het verschil is dus verklaarbaar
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ja, het verschil tussen de uiteindelijke waardes van 3,2 en 1,8 liter is daarmee verklaard, maar niet het verschil in de tijdsduur voordat die waardes afgelezen kunnen worden. Niet dat ik daar wakker van lig .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lijkt toch wel erg op “sjoemelsoftware"van die Fransen.
XM TCT Ambiance`94