42 van de 52
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 11 mei 2015 02:07 PM
  [ # 616 ]

Hebben ze je alternator ook op belasting getest? Het kan ook zijn dat deze dan niet meer voldoende stroom levert, ofwel zit je met een lekstroom waardoor je alternator constant heel erg hard belast wordt tijdens het rijden waardoor de spanning niet hoog genoeg is.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2015 03:23 PM
  [ # 617 ]

Dat noem ik geel lekstroom!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 mei 2015 05:11 PM
  [ # 618 ]

Bovendien was ‘t probleem toch teveel stroom, niet te weinig?

Evan schreef:

Horten en stoten, bij vlagen. Slecht contact of draadbreuk: bijv bij brandstofrelais, of wat ik bij een gti eens gehad heb, draadbreuk bij bdp sensor gaf vergelijkbare klachten.
De moeite waard om even na te kijken….. succes!

Horten, stoten en misfires doet mij idd ook aan bdp problemen denken, en omdat ‘t niet altijd/constant is (begrijp ik) inderdaad draadbreuk/contactverlies. Bij mij was ‘t bdp-nokje op ‘t vliegwiel kromgeslagen door een steentje.

Edit: klinkt ook alsof er electronisch veel meer loos is: rare spanningswaardes, rare fluctuerende sensorwaardes, onjuiste aansturing van motor/injectie. Geen idee of en waar dat een gezamenlijke bron kan hebben, zekeringkast misschien?

Van te hoge of te lage spanning gaan sensoren en computers natuurlijk ook raar doen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 mei 2015 11:01 AM
  [ # 619 ]

Hij is inderdaad ook belast getest, bleef ook mooi rond de 14.3v, nuja, ik heb bij de eerste panne een andere bdp sensor geplaatst, maar dat bood geen soelaas. Kromgeslagen nokje, hmja, zou hij dan niet continu storing moeten geven? Het ding heeft 5 uren gereden zonder een krimp te geven en een week later doet ie na 10 minuten raar. Het zou hoogs uitzonderlijk ook aan de nieuwe batterij kunnen liggen, dat daar misschien ergens iets niet pluis is. Vanavond ontluchten we madame haar koelcircuit en morgen even naar de garage waar ik alternator gehaald heb. (als ik daar geraak :p )

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 mei 2015 02:51 PM
  [ # 620 ]
demuywo schreef:

Kromgeslagen nokje, hmja, zou hij dan niet continu storing moeten geven? Het ding heeft 5 uren gereden zonder een krimp te geven en een week later doet ie na 10 minuten raar.

Dat zeg ik Wink

beerpeet schreef:

Horten, stoten en misfires doet mij idd ook aan bdp problemen denken, en omdat ‘t niet altijd/constant is (begrijp ik) inderdaad draadbreuk/contactverlies.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 mei 2015 12:26 PM
  [ # 621 ]

Soms heb je het toch echt gehad… gisteren voor ik naar garage vertrek nog eens gemeten, tiens, 14,6V, nog teveel maar niet meer de 15,36V etc… aangekomen in garage (na een tussenstop om nog even te ontluchten) 14,3V, “das goed hé meneer”, ik mijn meter erop, 14,36V, dusja, meter werkt goed en de spanning is nu ook in orde, er lijkt niets meer aan de hand. Ik heb er dan nog 25 minuten mee rondgereden, alles doet wat het moet doen, tssss, wachten tot ze weer eens kuren heeft? (niet dat dat hoeft, ik wil er nog eens mee op mijn gemak weg ook hoor)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 mei 2015 01:17 PM
  [ # 622 ]

Als je meter goed is, dan zou ik nu toch maar ‘s een andere dynamo of tenminste een andere spanningsregelaar plaatsen. Nu was ‘t 3-tiende teveel, dan weer even goed, straks is ‘t wel weer die 15,36V. Zoals eerder gezegd, gaan sensoren, relais en de computer ook raar doen van teveel of te weinig spanning, om ‘t niet te hebben over het risico dat de accu bij teveel spanning overladen wordt defect raakt of erger.

Heb je geen last van flikkerende dashboardverlichting en koplampen?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 mei 2015 07:01 PM
  [ # 623 ]

Niets flikkerende lampen, alles brandt mooi ‘egaal’... meter zit in de rugleuning van de voorzetel, dus ik ga nu elke keer dat ik ermee rij eerst meten, misschien weet ik dan meer, dynamo is 2,5jaar oud en een uur op de testbank (belast en onbelast) en alles is goed, tsja, afwachten, verre ritten blijven voorlopig voor de DS Wink

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 mei 2015 09:16 PM
  [ # 624 ]

De meter tijdens het rijden aanleggen lijkt mij een goed idee. Zo kan telkens je rijdt de spanning controleren.
Als het probleem zich blijft voortdoen zou ik eens naar een echte diagnosespecialist zoals bv IDE in Pittem gaan. Zij zijn echte kraks in het vinden van problemen die gewone garage’s niet vinden en zij zoeken echt naar de oorzaak het probleem in plaats van wat te vervangen en te hopen dat het dan wel terug in orde zal zijn.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 november 2015 10:40 PM
  [ # 625 ]

Zo, ze heeft even tijd gehad om te bezinnen en ik ook, één dezer dagen naar de jaarlijkse keuring, kben benieuwd… Het zit me nog steeds niet lekker, vorige week wil ik ze starten, niks, geen kik, ook al brandden de lampje wel, moet ze dan toch niet een poging doen? Nu goed, druppellader er een viertal dagen aangelegd, contact omgedraaid, eerst weer niks en net als ik wil loslaten slaat ze aan… streendj, sinds die nieuwe startmotor erin zit heb ik de indruk dat er rare dingen gebeuren in het vooronder (alsof er bij een CX al niet genoeg rare dingen gebeuren :p ).

Misschien werpen we ze deze week eens een blik toe en een vers blik olie Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 november 2015 10:41 PM
  [ # 626 ]

IDE ja, da’s inderdaad een gekende, maar zouden ze ook bij een CX ‘willen’ zoeken? Moet ik eens informeren, bedankt voor de tip Thomas!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 04 november 2015 12:12 AM
  [ # 627 ]

Bij IDE zullen ze je zeker verder willen helpen met een CX. De enigste manier om dit definitief op te kunnen lossen is door middel van alle sensoren, injectoren en de onsteking na te meten door middel van scoop metingen alsook de stroom die de alternator levert en de accuspanning. Op deze beelden kunnen ze dan direct zien of de sensorwaardes kloppen en realistisch zijn en zo de oorzaak opsporen.
Ik wil ook wel altijd eens vragen of je ze eens tot bij ons op school mag brengen. Dat ik daar eens enkele metingen uitvoer.
En hoe loopt de bedrading van en naar je startmotor tot je accu en van en naar je alternator tot aan je accu? Is dat met een gemeenschappelijke kabel die dan ergens uitgesplitst wordt? Anders zou je misschien best eens deze kabel volledig checken. Dit zou eventueel ook een oorzaak van het slecht starten kunnen zijn en ervoor kunnen zorgen dat je accu onvoldoende geladen wordt.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 november 2015 04:44 PM
  [ # 628 ]

Bedrading starter, alternator, batterij is vernieuwd, nog voor de nieuwe startmotor en nieuwe alternator erin zijn gegaan…

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 05 november 2015 09:38 AM
  [ # 629 ]

Heb je de aardekabel tussen het blok en het frame al eens bekeken hierdoor kan je ook merkwaardige symptomen krijgen. Maar ik denk dat je dat al gedaan hebt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 november 2015 10:14 AM
  [ # 630 ]

Ik ben de “draad” helemaal kwijt…

1. Wat is op dit moment nog exact het probleem?
2. Wat zijn de symptomen?
3. Wat is er allemaal exact gedaan (en wat was de conclusie?)

Is er nog wel met de auto gereden of heeft het project al die tijd stil gestaan?

Profiel  
 
 
42 van de 52
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook