


Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Afgelopen dinsdagochtend werd ik aangereden op de A200. Ikzelf reed stapvoets in de file terwijl een Volvo met 70 per uur zich in de achterkant van mijn mooie DS boorde. Gevolg is dat het hele chassis is ontzet. Uiterlijk ziet de achterkant er vreselijk uit. De klap is gedeeltelijk opgevangen door de trekhaak. Maar er is een heleboel scheef aan de auto. Je ziet dit meteen aan de deuren rechts (die lopen nu aan).
De expert van de verzekering (die ook al mijn taxateur eerder was) gaf aan dat een reddingsklus wel zou kunnen maar dat het verstandiger is om een andere auto op te knappen en deze als donor te gaan gebruiken. Dit is dan ook het plan, maar de hamvraag: Waar haal ik een goed chassis vandaan? Heeft iemand een gouden tip voor me of weet je iets? Laat het ajb weten. Want ik wil voor de iCCCR in Augustus toch echt weer met “mijn” DS daar naartoe.
Op kapaza.be staat er een rollend chassis te koop.
Erg vervelend van de auto. Was je zelf helemaal oke?
http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/frame-citroen-ds-bwj—1970-96231472.htm
Ik kreeg mijn eerdere post niet meer gewijzigd. Dus bij deze. Succes en sterkte



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Op aanraden van de verzekering wel meteen naar de huisarts gegaan. Best wel last van mijn nek, hoop dat het enkel spierpijn is. Mijn stoel staat op een verhoger en na de klap stond mijn stoel wel helemaal naar achteren dus die heeft de klap ook gedeeltelijk opgevangen. Had wel tot gevolg dat mijn voeten van de pendalen afgingen. Maar gelukkig had ik voldoende afstand en ging ik toch automatisch weer op zoek naar mijn rempendaal zodat ik op tijd stil stond voor mijn voorganger.
Eerst dacht ik nog dat het allemaal wel meeviel, totdat we op de brug alles gingen bekijken. Zelfs in de rechterbalk zie je een verbuiging. De onderkant bij de tank staat helemaal bol. Het dak is achter een centimeter hoger komen te staan (zie je bij de trompetten). En de kofferbak is totaal naar de kloten. Die trekbalk heeft denk ik een enorme klap opgevangen maar wel tot gevolg dat de carrosserie niet meer te redden is. Je zou hem wel kunnen uittrekken maar de vraag is wat je dan stuk gaat trekken. En het Z-profiel (of hoe heet dat ding) is ontzet welke naar ik begrijp de carrosserie draagt.
Ik ga je link bekijken, dank. Zit nog een beetje te twijfelen of ik niet “gewoon” een andere DS moet terugkopen. Voordeel om opnieuw te beginnen is wel dat je alles kunt bekijken. Nadeel is wel dat het een langer en duurder proces wordt. Ik ga eerst maar eens om mij heen kijken en praten met andere citriofielen.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sterkte met je nek, hopelijk zwakt het na een paar dagen snel af!
De DS heeft idd een aardige klep gehad, ik denk niet dat de Volvo bij impact nog 70 reed, maar had genoeg voor aardig wat schade.
Lastige beslissing, waarschijnlijk ben je aan de auto gehecht dat het moeilijker maakt.
Misschien eerst maar eens alle opties op een rijtje laten zetten?
Totaal kosten herstel
Totaal kosten nieuw chassis
Andere DS kopen, incl. mankementjes wegwerken.
Succes met de afhandeling!
Wow. Dat is een aardige klap geweest Gerard. Hoop dat het goed afloopt met je nek.
Succes met het vervolg en hoop dat je snel weer een DS kunt vinden die naar je zin is of toch je eigen DS weer rijdbaar kunt maken. Was je auto recentelijk getaxeerd? Dit zal je helpen om een vlotte en goede afhandeling voor elkaar te krijgen met de verzekering van de tegenpartij.



Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Jeetje, zonde van deze auto zeg. Sterkte gewenst met de auto en gezondheid uiteraard. Dit zijn geen fijne dingen; ik kan erover meepraten. Zelf in 2014 een zwaar ongeluk met de CX gehad (gelukkig geen lichamelijke gevolgen). Ik heb toen uiteindelijk een andere CX gekocht. De oude was niet meer te redden helaas. Inderdaad heeft het mij toen veel geholpen dat er een recent taxatierapport aanwezig was en ik goed verzekerd was.



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Gelukkig ben ik wel goed verzekerd dus ik krijg de taxatiewaarde wel van de auto. Maar ja ondertussen heb ik wel een hele zwik aanpassingen aan de auto gedaan, nieuwe bekleding, nieuwe radio, carkit, HD pomp, achterruit, velgen (en o ja nieuwe banden), nieuw stuurhuis, open dak…. als ik er over nadenk een hele lijst met features… En heel heel veel werk wat weer overnieuw moet gedaan worden.
Dus tja, ik zit best wel op de wip wat te doen. Of ik koop een “slechte” DS waarvan de carroserie goed is en zet alles over en laat het hele zwikkie opnieuw spuiten. Of ik zoek een goede DS naar mijn zin en zet slechts enkele zaken over (maar ja hoe goed is die dan?).
Min of meer hoop ik misschien wel tegen een hele mooie DS uit 68 of zo aan te lopen. Maar ja, dat was de vorige keer (5 jaar geleden) al best heel lastig…












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DAMN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al een second opinion gevraagd over de herstelbaarheid van je Eigen auto?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
poeh, lastig hoor. Ik had toen hetzelfde verhaal. Ik had net de koppeling van de auto laten vervangen en nog diverse dingen laten doen. Hoewel ik wel de taxatiewaarde van de auto terugkreeg kon ik fluiten naar alle investeringen die ik erin gedaan had. Je draait er hoe dan ook altijd slecht uit uit zo’n situatie. Ik heb toen zelf met het geld van de taxatiewaarde een redelijk goede andere CX gekocht (ik had mazzel want die is eigenlijk beter dan de auto die total loss raakte) en van de oude auto wat minimale dingen afgehaald voor zover mogelijk was en vervolgens in tijd van een jaar maar weer opnieuw in de nieuwe CX geïnvesteerd.
Staat de 68-er ID van Cristien nog te koop bij Richard? Is dat niks voor je als vervanger? Of ga je liever voor een DS?
Dat is in ieder geval een auto waar al veel aan gebeurd is.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een DSuper is toch ook ‘gewoon’ een ID?
Balen Gerard.
Veel sterkte!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Dank voor de steunbetuigingen
@Erict. Ik zal het eens vragen aan Richard. Is dat die witte ID?
Verder hoop ik ergens een mooi chassis te vinden. Ik geloof dat van oorsprong mijn DSuper een DSpecial was. En inderdaad een ID. Maar als ik een mooie DS ergens vind met een goede historie kan ik daar ook nog wel eens voor gaan. Mijn plaatwerk is wel erg goed dus daar kan ik zeker geld voor krijgen. Banden, velgen, motor, versnellingsbak is allemaal in prima conditie. Dus tja… Misschien moet ik het allemaal nog even laten bezinken.
Maar ideen of tips zijn meer dan welkom.
Oh, wat zuur man!
Ik heb even door je fotoalbum gebladerd, was volgens mij een prachtige wagen na een hoop werk.
Sterkte maar met de afloop…