3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 05 november 2015 10:47 PM
  [ # 31 ]

Mooi, hard?

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 05 november 2015 11:40 PM
  [ # 32 ]

Het plaatwerk is hard, maar de lak is wel verweerd (al zou een poetsbeurt het wel aardig op kunnen laten knappen). Alleen de deurbak van de rechtervoordeur is minder goed (met name de onderzijde en niet zozeer de huidplaat). Ook op het achterscherm zit een plekje aan de de kant van het achterportier. Het chassis is hard en nagenoeg ongelast (klein nieuw stukje in de rechterdorpel ingezet). Echter de dorpels worden wel wat slechter (zie foto). Niet doorgerot, maar hier is wel werk aan.

Afbeelding Bijlagen
Paint 3.jpgPaint 4.jpgPaint 5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2015 06:26 PM
  [ # 33 ]

Ziet er zeer appetijtelijk uit, ook van onderen! Zo te zien niet aan gelast, de originele verstevigingsstrips langs de dorpels zitten er nog op. Die portierstrips mogen er van mij wel af. Verder schitterend ding.

@Robbert: dank voor de link, weer een favoriet erbij.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 november 2015 07:45 PM
  [ # 34 ]

@ Idealist, ik heb van de linkerkant van de bodem geen foto geplaatst zag ik nu. Deze kant is wel wat slechter en behoeft aandacht, maar is niet doorgerot. En die sierstrips zijn inderdaad een doorn in het oog;)

Afbeelding Bijlagen
Paint 6.jpgPaint 7.jpgPaint 8.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2015 09:27 PM
  [ # 35 ]

Ai, da’s jammer. Ik zie het. Dank voor de plaatjes.
Bij het zien van die linker dorpel krijg ik een deja vu…
Daar zit dan wel het nodige werk achter. Overigens wel opmerkelijk dat ook jouw break
Dus aan de linkerzijde slechter is dan rechts. Zou dat vaker voorkomen? En met welke reden? Of gewoon toeval of toe te schrijven aan specifieke omstandigheden van het geval?
Bij Peugeots weet ik dat de rechter dorpels meestal slechter zijn omdat dat de bermkant is.

Motorconpartiment toont verzorgd!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 november 2015 10:05 PM
  [ # 36 ]

Ik heb er geen verklaring voor;). Kokerbalken worden compleet vernieuwd. Echter, auto heeft lange tijd stilgestaan dus we gaan er eerst een zomer (volgend jaar) mee rijden en kijken hoe alles zich houdt. Dan strippen en de boel aanpakken. Lak is ook niet erg mooi meer, maar een poetsbeurt zal ervoor zorgen dat het geen schandaal is. Verder eigenlijk een nagenoeg ongelaste en onverprutste, 99% originele, ‘echte’ tweede neus break.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2015 11:10 PM
  [ # 37 ]

Dat lijkt me inderdaad de juiste volgorde van stappen. Hoe dan ook heb je een pareltje in handen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2015 09:43 AM
  [ # 38 ]

Hi,, lastig om te beoordelen maar zo te zien is de longeron nog niet “gebubbeld”. Zou kunnen betekenen dat het alleen vliegroest is. Zou het idd maar even aanzien en volpompen met dinitrol oid.
Vwb de deur, kijk even goed of het echt de onderbak is. Kan zijn dat het alleen de houder van het onderste deurrubber is. Die kan je er redelijk makkelijk vanaf krijgen (deur eruit halen) en een nieuwe houder met dakkit vastzetten. Die lak is juist wel gaaf bij zo een onverprutste break. Goed en wellicht door een professional uit laten poetsen en je hebt een patina dat hoort bij de leeftijd. Spuiten kan altijd nog.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 november 2015 05:08 PM
  [ # 39 ]

De Break is veilig thuis gekomen zonder pech;). Na jarenlange stilstand maar besloten de auto op te halen met een auto ambulance.

Afbeelding Bijlagen
Paint citroen forum.jpgPaint citroen forum 1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 november 2015 10:16 PM
  [ # 40 ]

Wat een gaaf ding! En dat patina is heerlijk.
Wel verse APK zie ik, hoe lang is er daar voor niet mee gereden?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 november 2015 10:27 PM
  [ # 41 ]

Twan, dat is ons eigenlijk nog redelijk onbekend. De vorige eigenaar heeft de auto 1.5 jaar gehad en er volgens mij nauwelijks mee gereden. Het ziet er in ieder geval naar uit dat de auto al een aantal jaar stilstaat.

Ik heb trouwens een nieuw draadje geopend, hier gaat het verhaal van de ID21F verder:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229847/#1935893

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 november 2015 10:43 PM
  [ # 42 ]

O, dat was me ontgaan. Je kunt de topic titel trouwens aanpassen door je eerste bericht te wijzigen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 november 2015 11:18 PM
  [ # 43 ]

@ Twan, dank voor de info!! Heb het aangepast en ga gewoon hier verder;).

De zoektocht naar een originele tweede neus Break leverde ruim vier jaar geleden de aankoop van een 69’er ID20F op. Geen tweede neus, maar een dermate nette wagen dat we de kans om deze auto te kopen niet voorbij konden laten gaan.
Echter, de tweede neus bleef trekken en een maand geleden hebben we de 69’er kunnen verkopen. De vraagprijzen voor een nette originele tweede neus (35.000 euro is niet raar) vonden we iets te gortig en zodoende zochten we een goede auto met werk zodat we er zelf mee bezig kunnen en er niet in 1x een hele smak geld voor neer moeten tellen.
Een nieuwe zoektocht werd gestart en al snel werd een ID21F van modeljaar 1967 gevonden (dankzij Citroclassique). Nu, ongeveer 6 weken na de verkoop van de 69’er, hebben we de ID21F gekocht en is de zoektocht geslaagd. Een nagenoeg originele, harde auto waar nog weinig aan gewerkt is.

Afbeelding Bijlagen
Paint Break voorkant dijk.jpgPaint Break dijk.jpgInterieur paint.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 november 2015 11:33 PM
  [ # 44 ]

dat dacht ik al Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 november 2015 05:41 PM
  [ # 45 ]

De break staat nu een weekje thuis in de schuur. We hebben al één en ander gedemonteerd om een verdere kijk op de staat van het chassis en andere delen te krijgen. Tot op heden ziet dat er allemaal nog goed uit.
We hebben ook de voorsnip/snep vrij gemaakt om daar een kijkje te nemen hoe dat er bij een tweede neus uit ziet. Nu heb ik enkele exploded views gezien van de verschillen tussen de snippen/sneppen van een tweede en derde neus (in het draadje over Marco’s tweede neus Break). Echter, deze plaatjes brengen me een klein beetje op een dwaalspoor. Vandaar de vraag aan de kenners van dit forum: Is dit de voorsnip/snep van een tweede of derde neus Break? (foto’s verdeeld over meerdere posts).

Afbeelding Bijlagen
Voorsnep paint 1.jpgVoorsnep paint 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook