Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In jouw geval is het alleen de vraag hoe lang de boel overeind blijft…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
dat is wel een dingetje ja.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:Gedateerde foto?
Volgens mij ben je de hele inhoud aan auto’s ondertussen kwijt, toch?
Ja, dat klopt wel. De sm, saab en bmw zijn weg. Maar het beunhol is er nog steeds, al is er wel een tweede beunersparadise bijgekomen want onlangs heb ik een extra mancave aangeschaft waar ook weer geklust kan worden, zij het wat beperkter omdat het minder hoog is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik was net even bij m’n broertje, en toen hebben we het uiteraard ook even over de mancaves gehad.
Z’n voorstel was, dat als ik tóch een schaarbrug wil hebben, dat ik hem dan meteen moet verzinken in de vloer.
Nou heeft m’n broertje een tandemasser, betonmolen, ervaring met fundatie klussen en beton gieten.
Moet in een weekendje wel te doen zijn. Mocht het écht zover komen, dan maak ik wel een verslagje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:.. als ik tóch een schaarbrug wil hebben, dat ik hem dan meteen moet verzinken in de vloer…
Nergens voor nodig en bovenal: veel duurder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Twee loodsen op een voormalig militair terrein. Gedeeld met wat medeforummers/Citroëngekken/vrienden.
Sleutel- en onderdelen loods:
IMG_2324 by Timo van Vuurde, on Flickr
20150830_210316 by Timo van Vuurde, on Flickr
En de stallingsloods. Hebben we sinds een paar weken:
Citroen XM Xantia ZX BX by Timo van Vuurde, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
wat een leuk plekje!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Nu nog 240 m², over twee maanden iets kleiner want we hebben de hele meuk verkocht.
Je kunt dus nog gewoon lawaai maken in de studio
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Leuk huisnummer voor je nieuwe beunplek, waterman.
Ah, de loods, netjes - daar wil ik graag nog eens langs komen voor een dagje educatief meekijken.
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
waterman schreef:Nielsje schreef:.. als ik tóch een schaarbrug wil hebben, dat ik hem dan meteen moet verzinken in de vloer…
Nergens voor nodig en bovenal: veel duurder.
Wat is het voordeel van een schaarbrug boven een 2 koloms brug? Ik zie alleen maar dat bijna je hele chassis erop ligt, waar je dan niet bij kunt.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een schaarbrug wordt ook wel een poetsbrug genoemd.
Je kan je voorstellen dat je bij een schaarbrug vrij gemakkelijk rond de auto kan lopen als de auto op hoogte is. Je kan dus gemakkelijk bij al het plaatwerk.
Ook de deuren kunnen makkelijk open zonder de kolom te raken.
Ik denk ook dat een schaarburg iets minder ruimte inneemt.
Verder ben ik het met je eens, bij een 2 koloms burg kan je veel makkelijker bij de bodem van de auto.
Elke brug heeft voor en nadelen, daarom zie je bij garage bedrijven vaak alle 3 de types
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bepekte hoogte van de ruimte zou een beweegreden kunnen zijn..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
boeman schreef:Wat is het voordeel van een schaarbrug boven een 2 koloms brug? Ik zie alleen maar dat bijna je hele chassis erop ligt, waar je dan niet bij kunt.
2 kolommer neemt meer ruimte in, zowel in de breedte, als in de hoogte.
Ik zou er graag een willen, maar betwijfel of dat gaat passen.
Derhalve wil ik een schaarbrug. En die zijn er in meerdere soort en maten, ook waarbij niet je hele bodem op dat ding ligt.
Overigens moet ik bij m´n CX altijd aan het gedeelte werken waar het blok zit, niet het midden van de auto
Zoiets bijvoorbeeld:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ooit begonnen in ons eerste huis met een dubbele garage grenzend aan de tuin, dus een ideale Mancave. Maar ja dat was een doorzonwoning dus leuk als starter. Bij de verkoop werd er door de buren haast gevochten om de extra garage te mogen overnemen. Maar de verkoop gaat natuurlijk beduidend vlotter als er twee garages aan vast zitten.
Huidige Mancave.
Oplettende kijkertjes zullen opmerken dat de garage nogal volstaat met fietsen, een scooter, een rechtopstaande vouwwagen, een (niet zichtbare halfvolligende) werkbank en een stapel verhuisdozen, die er ineens stonden na m’n pensionering.
Maar gelukkig is de oprit uitstekend geschikt voor het betere kluswerk.
Hobbyloods, heb geen beter foto maar is groot en ‘s winters koud en er staan veel Citroëns.
Als uitval is er dus deze loods in Berkel & Rodenrijs, waar ik weleens op MiGS z’n plaatsje mag staan, de schaarbrug mag lenen van de buurman en de hydraulische krik van Ree. Helaas is Ree verhuisd, dus heeft MiGS er zelf maar een aangeschaft.
En zo tobben we maar door.
Adri